مراسم روز درختکاری در دیر برگزار شد


مراسم روز درختکاری در دیر برگزار شد

بوشهر - به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسم جشن درختکاری در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا شهر دیر و با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس منابع طبیعی شهرستان دیر صبح سه‌شنبه در این آیین با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار داشت: طبیعت و فضای سبز وسیله‌ای برای بقای بشری و حفظ زیبایی است و به عنوان میراثی ارزشمند متعلق به همه خواهد بود.

خلیل دوراهکی با بیان اینکه کمک به توسعه فضای سبز کمک به فرهنگ درختکاری از اهداف برگزاری هفته منابع طبیعی است اظهار داشت: برقرای توازن میان صنعت و طبیعت باعث خواهد شد توسعه به معنای واقعی خود در کشور شکل بگیرد.

دوراهکی با تاکید بر فرهنگ‌سازی منابع طبیعی در جامعه افزود: در حال حاضر آمار جنگلی شهرستان دیر ۳۰ هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه سالانه در نهالستان بردخون شهرستان دیر چهل هزار اصله درخت تولید می‌شود گفت: در هفته منابع طبیعی ۱۰ هزار اصله درخت از نهالستان بردخون در در شهرستان های همجوار توزیع شده است.

رییس منابع طبیعی شهرستان دیر با تاکید بر حمایت همه جانبه از فعالیت انجمن های زیست محیطی در شهرستان دیر اظهار داشت: از ابتدای هفته منابع طبیعی تا پایان هفته منابع طببعی تعداد ۲۲ هزار اصله درخت در شهرستان دیر کاشته خواهد شد که از این تعداد ۱۰ هزار اصله درخت حرا نیز توسط انجمن های زیست محیطی سوکا. پرونگ و حافظان مند در شهرستان کاشته می شود.

مراسم روز درختکاری در دیر برگزار شد

امام جمعه موقت دیر نیز در این آیین با بیان اینکه روز درختکاری نشانه انس انسان با طبیعت خواهد بود گفت: این روز زیبا یک فرصت دوباره برای تعظیم در برابر خداوند و زیبایی های بی بدیلی است که در اختیار انسانها قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی با بیان اینکه درختان ریه هر شهر خواهند بود اظهار داشت: باید با کمک یکدیگر در کاشت و نگهداری درختان و فضاهای سبز کوشا باشیم.

بحرانی با بیان اینکه تلاش برای حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز شهری مسئله‌ای است که باید مورد توجه تمام افراد یک جامعه باشد افزود: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی توسعه و حفاظت از عرصه‌های طبیعی با مشارکت مردم امری اجتناب ناپذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت دیر گفت: حراست از منابع طبیعی حراست از فرهنگ و هنر ما خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق