نماینده تهران در مجلس: شاهد حضور زنان در تصمیم‌‌گیری‌های کلان هستیم


نماینده تهران در مجلس: شاهد حضور زنان در تصمیم‌‌گیری‌های کلان هستیم

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شاهد حضور عینی زنان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کلان کشور در عرصه قانون گذاری هستیم.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه دومین کنگره ملی زنان موفق ایران؛ پروانه مافی اظهار داشت: مشارکت سیاسی زنان در جمهوری اسلامی ایران یکی از محور های قابل بحث در تعاملات اجتماعی است؛ همان طور که تعمیق مشارکت در تمامی سطوح جامعه یکی از شاخص های توسعه به شمار می رود.
وی تصریح کرد: حق مشارکت در حوزه رای دادن و افزون شدن درصد ورودی دختران نسبت به پسران به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به همراه حضور موثر آن ها در عرصه های گوناگون اجتماعی بیانگر مجموعه ای از توانایی ها و اساس نیاز است که برخی رویکرد های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی موانعی در قالب سازمانی و فردی در پیش روی آن ها ایجاد کرده است.
مافی ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر با حضور بانوان در مجلس شورای اسلامی، همانگونه که شاهد بودیم، بدو تشکیل مجلس دهم و بلافاصله بعد از تایید اعتبارنامه نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی در صحن علنی، فراکسیون زنان و خانواده با حضور همه زنان نماینده تشکیل شد و نخستین جلسه خود را برگزار کرد که این موضوع خود نشانه ای بزرگ از وجود عزم راسخ و پتانسیل بالقوه در بانوان ایران اسلامی، خصوصا در عرصه های سیاست گذاری است.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به 'سهم زنان از مدیریت و موانع پیش رو' به عنوان یکی از چالش ها و موضوعات جدی اظهار داشت: دولت با تمامی بحران هایی که داشته و شرایطی که پشت سر گذاشته 67 درصد از شغل های ایجاد شده در سال گذشته را به زنان اختصاص داده است.
وی ادامه داد: سال گذشته این رویداد بزرگ و ملی با حضور و استقبال گسترده بانوان و مسئولان اجرایی کشور برگزار شد و ضمن تبیین و واکاوی مناسبات لازم جهت حضور بیش از پیش زنان در عرصه های اجرایی به خصوص در مناصب مدیریتی، بر اساس رصدهای صورت گرفته و اطلاعات دریافتی شاهد بازخوردهایی بسیار مطلوب و بی سابقه در سال های اخیر بوده ایم.
مافی اضافه کرد: عدم امکان اثبات سازی توانمندی های زنان برای حضور در عرصه های مختلف بویژه در برنامه ریزی و مدیریت که حوزه های قدرت محور هستند روز به روز مخاطبان را بیشتر با این پرسش رو به رو می کند که چالش های زنان بیش از آن است که بتوان به سرعت آن را برطرف کرد، که این موضوع به خودی خود لازمه برگزاری چنین نشست هایی است.
وی تصریح کرد: علاقه مندان و پژوهشگران می توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال نمایند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس حاصل کنند.
دومین کنگره ملی زنان موفق ایران، پنجشنبه 17 اسفند ماه امسال مصادف با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین روز جهانی زن، در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.
اجتمام ** 7268 ** 1418
** آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در