منبع :‌ آی‌تی‌ایران نسخه چاپی

آیفون 10، هدیه اپل به طرفدراران در دهمین سالگرد معرفی اولین اسمارت‌فون این شرکت توانست دنیا را یکبار دیگر تغییر دهد. آیفونی با صفحه نمایش 5.8 اینچی اولد که بزرگترین آیفون تولید شده تا به‌امروز محسوب می‌شود. دوربین مجهز به تکنولوژی TrueDepth که چهره کاربر را با دقت بالایی تشخیص می‌دهد و حرکات صورت شما را از طریق برنامه Animoji به اموجی‌های مختلف تبدیل می‌کند. این اسمارت‌فون بی‌نظیر در ظرفیت‌های 64 و 256 گیگابایت و به همراه چیپست فوق پیشرفته بیونیک A11 عرضه می‌شود. اما چه نکات منفی درباره این گوشی وجود دارد؟

در یک نظرسنجی که توسط "پایپر جفری" انجام گرفت، بیش از 1500 نفر از کاربران آیفون که هنوز گوشی خود را به آیفون 10 ارتقا نداده‌اند شرکت کردند. 38 درصد از این افراد قیمت بالای محصول را دلیل اصلی تصمیم خود اعلام کردند. مدل 64 گیگابایتی پرچمدار جدید آیفون 999 دلار قیمت دارد و نسخه 256 گیگابایتی نیز 1049 دلار قیمت‌گذاری شده است. جالب اینکه 8 درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند صفحه نمایش آیفون 10 کوچک است و به همبن دلیل این آیفون را خریداری نکرده‌اند. 44 درصد از افراد نیز معتقدند که آیفون فعلی آنها به خوبی کار می‌کند و نیازی به ارتقاء گوشی به جدیدترین نسخه ندارند و 17 درصد باقیمانده هم دلایل متفاوتی را برای تصمیم خود اعلام کردند.

چرا طرفداران اپل موبایل خود را به آیفون 10 ارتقاء نمی‌دهند؟

قرار است پرچمداران اپل در سال 2018 برخی از این معضلات را حل کند. برای مثال برای افرادی که به خاطر قیمت بالا نتوانستند آیفون جدید اپل را خریداری کنند، آیفون 9 با صفحه نمایش 6.1 اینچی و دیگر ویژگی های مشابه ایفون 10 عرضه خواهد شد اما در پشت بدنه آن تنها یک دوربین به کار خواهد رفت. البته این گوشی بدون حاشیه، مجهز به دوربین TrueDepth و تکنولوژی FaceID عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این آیفون قیمت پایین‌تری نسبت به پرچمدار اصلی آیفون در سال 2018 خواهد داشت و می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

طبق گفته‌های وبسایت KIG Securities، اپل قرار است در مراسم سپتامبر امسال از آیفون 10اس پلاس نیز رونمایی کند که صفحه نمایش بزرگتری خواهد داشت. این اسمارت‌فون به صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل اولد مجهز خواهد بود و برطرف کننده نیاز بسیاری از علاقه‌مندان به صفحه‌نمایش‌های بزرگ خواهد بود.

موارد موضوعی مرتبط

آیفون 10
مشکلات آیفون 10
آمار فروش آیفون10
اپل
اخبار تکنولوژی