حراست حق بازجویی و محاکمه‌ ندارد/ هیچ مسئله پنهانی‌ بین ما و دانشجویان وجود ندارد


حراست حق بازجویی و محاکمه‌ ندارد/ هیچ مسئله پنهانی‌ بین ما و دانشجویان وجود ندارد

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: حراست حق هیچ‌گونه بازجویی و محاکمه‌ای را ندارد، اگر تخلفی اتفاق افتاد، حراست مرجعی است که پرونده را رسیدگی و پس از تکمیل آن به کمیته انظباتی ارجاع می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت عصر در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان گفت:‌ اینکه شما دانشجویان طلبکار هستید یک امری بدیهی بوده و همیشه در طول تاریخ این موضوع وجود داشته است، ممکن است برخی از این این مشکلات به خاطر من باشد اما مطمئنا بخش اصلی مشکلات بر عهده تامین‌کنندگان دانشگاه است.

وی با بیان اینکه البته ما هم دانشجو بودیم و تلاش خود را به کار می‌بریم تا بهترین امکانات را برای شما عزیزان فراهم کنیم، ادامه داد: محدودیت‌های زیادی در این راه وجود دارد و قصورهایی هم ممکن است از من و یا دیگر همکاران سر زده باشد که منکر آن نیستیم.

حراست حق بازجویی و محاکمه‌ ندارد/ هیچ مسئله پنهانی‌ بین ما و دانشجویان وجود ندارد

برخورداری درباره ادعای یکی از دانشجویان مبنی‌بر تغییر سنوات تحصیلی به 9 ترم در برخی دانشکده‌ها اظهار کرد: کسی می‌تواند اقدام کند که اختیاری داشته باشد، همه‌ی ما تابع قانون هستیم و هیچ مسئله پنهانی‌ بین ما و دانشجویان وجود ندارد و به محض تصویب هرگونه قانونی به سرعت اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به اظهار نظر یکی از دانشجویان درباره تصحیح اوراق امتحانی توسط برخی دانشجویان و ارائه ترجمه و نوشتن مقاله برای استاد تصریح کرد: هیچ دانشجویی تکلیف ندارد که در تصحیح اوراق امتحانی به استاد خود کمک کند و هیچ استادی هم حق ندارد این موضوع را از دانشجوی خود بخواهد، همچنین روند غلطی وجود دارد که برخی اساتید از دانشجویان می‌خواهد برای وی مطلبی را ترجمه کند و مقاله‌ای برای او بنویسند تا در ازای آن مثلا 5 نمره بدهد که در تلاشیم این رویکرد را اصلاح کنیم.

حراست حق بازجویی و محاکمه‌ ندارد/ هیچ مسئله پنهانی‌ بین ما و دانشجویان وجود ندارد

وی در پاسخ به اعتراض به یکی از دانشجویان در مورد شیوه فعالیت حراست و کمیته انظباتی، خاطرنشان کرد:‌ کمیته انظباتی وظایفی دارد که همه از آن آگاهیم و البته حراست حق هیچ‌گونه بازجویی و محاکمه‌ای را ندارد، اگر تخلفی اتفاق افتاد، حراست مرجعی است که پرونده را رسیدگی و پس از تکمیل آن به کمیته انظباتی ارجاع می‌دهد و دانشجویی که به تخلفی متهم شده به کمیته انظباتی احضار می‌شود و در آنجا در مورد وی تصمیم‌گیری می‌شود،البته من از حراست خواسته‌ام تا جایی که ممکن است موضوعات را حل و فصل کند و به دانشجویان را به کمیته انظباتی ارجاع ندهد.

برخورداری بازگشت درمورد سیدرضا مساح تاد اخراج شده دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: هنوز ابهامات زیادی در احکام صادره وی وجود دارد، به همین دلیل به وی اعلام کردیم این موضوع را از طریق قوه قضائیه پیگیری کند زیرا اگر قوه قضائیه به بازگشت وی حکم کند، من و یا هرکسی که در جایگاه من قرار دارد چاره‌ای جز صدور دستور برای بازگشت وی نداریم.

حراست حق بازجویی و محاکمه‌ ندارد/ هیچ مسئله پنهانی‌ بین ما و دانشجویان وجود ندارد

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان صحبت‌های خود درمورد اینکه چرا باید کلیپ و یا هرگونه موزیکی که قرار است در برنامه تشکل‌های مختلف پخش شود از قبل باید تایید شود، تاکید کرد ممکن است برخی بخواهند کلیپ و یا موزیکی خلاف شان جمهوری اسلامی در مراسم پخش کنند به همین دلیل باید این موارد از قبل هماهنگ شود.

در پایان این مراسم شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دیروز به بردگانشان غذا و جای رایگان می‌دادند و امروز دانشجویان در نظم نوین برده‌داری دانشگاه برای اساتید کتاب ترجمه می‌کند، اوراق امتحانی صحیح می‌کند، مقاله می‌دهد، کار می‌کند و در انتها یا گرسنگی می‌کشند یا بخاطر هزینه خوابگاه تهدید می‌شوند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی

در پایان از شما و هیئت همراه همچنین دانشجویان عزیز برای حضور در این مراسم قدردانی کرده و توفیقات روز افزون را آرزومندیم.

در پایان به عنوان شورای صنفی مطالبه‌ای منطقی را از شما داریم:

دیروز به بردگانشان غذا و جای رایگان می‌دادند و امروز دانشجویان در نظم نوین برده‌داری دانشگاه برای اساتید کتاب ترجمه می‌کند، اوراق امتحانی صحیح می‌کند، مقاله می‌دهد، کار می‌کند و در انتها یا گرسنگی می‌کشند یا بخاطر هزینه خوابگاه تهدید می‌شوند.

راستی از افتخارات فرهنگی دانشگاه نگفتیم:

راستی می‌دانستید افتخار دیگر ما برای ارتقاء سیستم آموزشی چه بود؟

شاید مشکل از شورای صنفی است که نزدیک به یکسال از شما یک امضاء مطالبه کرده شاید مشکل از حافظه آقایان است که وعده حتی امضاء خود را فراموش می‌کنند؟

شاید از مسئولینی است که وقتی به سان دانشجو و فرهیخته مشکلات را با آنها مطرح کردیم، آن ها هم به سان فرهیختگان ما را بیرون راندند.

شاید هنوز چیزهایی باشد که بخواهید بشنوید و نه شنیدن که دوباره می‌گوییم دیگر در هنگام عمل است هرچند دیر ما توانستیم به جز سلف حتی آسانسورهای اساتیدمان را از دانشجویانمان جدا کنیم، حتی توانستیم پارکینگ را هم برای دانشجویان جیره‌بندی کنیم تا نکند خیال برشان ندارد. به عنوان پیشنهاد شما خود یک روز در هفته را در سلف دانشجویان همراه با دانشجویان غذایتان را میل کنید،یکبار در کل سال هم با اتوبوس بچه‌های حکیمیه بیاید تا طعم سوزوکی دانشجویان را نیز حس کنید، دانشجویان با دیدن خودرویی که به شما اختصاص داده شده چه احساسی پیدا می‌کنند

ما شفافیت مالی بودجه دانشگاه اعم از فرهنگی و پژوهشی را خواهانیم

مشکل کجاست که همان آیین نامه 4 خطه هم بعد از استناد به یکباره از سایت دانشگاه پاک می‌شود؟ شما دانشجویان را از کمترین حقشان محروم ساختید

مشکل کجاست که هنوز سنوات 9 ترم آموزشی را به دانشکده‌ها ابلاغ نکرده‌اید؟

مشکل کجای کار است که سیستمی چنین عریض و طویل نمی‌تواند 4 خط درست آیین‌نامه آموزشی را تنظیم و اجرا کند؟

نگاهی کوچک به آمار افسردگی، تنش‌های روانی، روابط ناصحیح، مشروطی‌ها و سیگارهای کف دانشگاه نشان می‌دهد ما به شاهکار رسیده‌ایم و در همین اوضاع به جای فرهنگ‌سازی و تنش‌زدایی شاهد به تنش‌زایی و برخورد نامناسب حفاظت و حراست هستیم.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران