هزار کودک کار نهال امید کاشتند


هزار کودک کار نهال امید کاشتند

 مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران : به مناسبت هفته درختکاری از سه هزار کودک کار تحت پوشش این سازمان امروز هزار کودک کار در بوستان یاس فاطمی نهال امید کاشتند.

هزار کودک کار نهال امید کاشتند

رضا قدیمی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: سه هزار کودک کار در معرض آسیب در 16 مرکز پرتو تحت نظارت شهرداری تهران هستند که امروز به مناسبت روز درختکاری هزار کودک کار به بوستان یاس فاطمی آمدند و نهال کاشتند.
وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درخت و حفظ طبیعت ادامه داد: روز گذشته مقام معظم رهبری به تمام شهروندان نسبت به حفظ طبیعت و کاشت نهال توصیه کردند و ما نیز به تبعیت از ایشان ، هزار کودک کار را به این بوستان اوردیم و درخت کاشتند.
قدیمی افزود : علاوه بر مراسم درختکاری به مدت سه ساعت برای این کودکان برنامه های متنوع و شادی با موضوع های طبیعت اجرا کردیم چرا که این کودکان ، شاد نیستند و زندگی آنان پر از دغدغه و مشکلات زیاد است که می خواستیم با این برنامه فصل جدیدی در زندگی آنان اغاز شود.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: این مراسم با حضور تعدادی از هنرمندان ، مسئولین شهری و اعضای شورای شهر برگزار شد و روز به یادماندنی برای این کودکان رقم خورد.
قدیمی با اشاره به هدف از درختکاری کودکان کار افزود: هدف ما این است که این بچه ها با مشکلات و نواقص زیادی در زندگی شان مواجه هستند که با آمدن به این فضا و کاشت نهال و آشتی طبیعت هر کودک یک نهال با نام خودش کاشت و آرزوهایشان را بر روی درخت ها آویختند.
وی ادامه داد: در طول سال کودکان را به این منطقه خواهیم آورد تا از نزدیک درختی را که با دست خودشان کاشته اند ، ببینند و آثار مثبت آن در زندگی شان ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: ناگفته نماند ما در مراکز پرتو برنامه های آموزشی، درمانی و مشاوره و مددکاری به کودکان و سرپرست آنان ارائه می کنیم و هدف ما کاهش آسیب ها در بین این کودکان و خانواده هایشان است و ان شاء الله قدم به قدم این افراد در معرض آسیب را به یک زندگی عادی می رسانیم و هدف ما این است که ساعات کار کوکان را کم کنیم و به ساعات درسی آنها اضافه کنیم چراکه مشاغلی که این کودکان دارند مشاغل خوبی نیست و روزانه در سر چهارراه ها و خیابان ها زندگی می کنند.
قدیمی ادامه داد: به دنبال این هستیم که به این کودکان صنایع دستی یاد بدهیم و کارشان را به خانه ببریم که آسیب هایش کمتر است و در واقع با تغییر سطح زندگی این کودکان قدم به سوی مثبت رفتن آنان برداشته ایم.
مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه همه ارگان ها و مراکز پای کار برای از بین بردن آسیب های اجتماعی هستند ، خاطرنشان کرد: در نهایت کسی نمی تواند موضوع آسیب های اجتماعی را به صفر برساند ما تنها گوشه ای از این کار را گرفته ایم و همه سازمان ها و ارگان ها در کشور موضوع کاهش آسیب های اجتماعی را در دستور کار خود دارند و ما در حال حاضر 106 مرکز و 14 هزار مددجو تحت پوشش سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در سنین مختلف زن و مرد داریم و در این مراکز به آنان خدماتی ارائه می دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط