تجلیل کنگره اسپانیا از دختر نوجوان فلسطین


تجلیل کنگره اسپانیا از دختر نوجوان فلسطین

مادرید - ایرنا - گروه پارلمانی «دوستی‌ با فلسطین» کنگره اسپانیا چهارشنبه شب به «عهد تمیمی» دختر نوجوان فلسطینی که به دلیل سیلی زدن به یک سرباز صهیونیستی از سه ماه پیش در حبس به سر می‌ برد، جایزه اعطا کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری افه در این مورد نوشت که تمیمی 17 ساله به نماد مقاومت ملتش علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و الگویی برای دیگر نوجوانان فلسطینی که در حبس بسر می‌ برند، تبدیل شده است.
هدف جایزه اعطا شده، به رسمیت شناخته شدن نقش زنان در مقاومت ملت فلسطین در آستانه روز جهانی‌ زن است.
«موسی‌ عامر عوده» سفیر فلسطین در اسپانیا که مسئول گرفتن این جایزه بود، فرصت را مغتنم شمرده و خواهان فرمول جدیدی در گفت وگو ها بین اسراییل و فلسطین که آمریکا تنها پشتیبان آن نباشد، شد.
وی ضمن اشاره به اینکه فلسطین فقط صلح می‌ خواهد تاکید کرد که اگر اشغالگری ادامه یابد، صلح وجود نخواهد داشت. دولت اشغالگر اسراییل و دولت آمریکا می‌ توانند بر یک دولت و یا یک ارتش غلبه کنند اما هرگز نمی‌ توانند یک ملت را شکست دهند.
سفیر فلسطین همچنین تصمیم «دونالد ترامپ» در برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل که از سوی فلسطین و جامعه بین المللی مورد قبول قرار نخواهد گرفت را مورد انتقاد قرار داد.
عامر عوده تصریح کرد: از سال 1991 تا امروز با رژیم صهیونیستی گفت وگو داشتیم و فقط شهرک ها، شهرک نشین ها، کشته شدگان و درد و رنج بیشتر را بدست آوردیم.
«ثریا رودریگز» هماهنگ کننده گروه پارلمانی نیز گفت: بسیار دشوار است که وضعیتی را که تمیمی و همه ملت فلسطین در آن قرار دارند را فراموش کرد.
وی ضمن انتقاد از اشغالگری فلسطین خاطرنشان ساخت که عواقب آن در تمامی زمینه ها وحشتناک هستند.
رودریگز اظهار داشت: پناهنده بودن وحشتناک است اما پناهنده بودن در کشور خودت، سخت ترین شرایطی است که هر شهروندی از جهان می‌ تواند آن را تجربه کند.
این نماینده ضمن اشاره به اینکه هدف از جایزه این است که تمیمی بداند که در زندان اسراییلی‌ تنها نیست و مردم بسیاری در پشت وی هستند، گفت: معتقد هستیم که مقاومت مردان و زنان فلسطینی سرانجام به آزادی آنان منجر خواهد شد.
تمامی اعضای گروه پارلمانی دوستی با فلسطین کنگره اسپانیا، فقدان تضمین های قضایی برای فلسطینیان را محکوم کردند.
اروپام *5*491**1379

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان