بازار سفید، بازار فروش مصالحی ساختمانی


بازار سفید، بازار فروش مصالحی ساختمانی

استارت‌آپ بازار‌سفید به نشانی bazarsefid.com‌ که در حوزه بررسی، مقایسه و فروش آنلاین خدمات و مصالح ساختمانی فعالیت می‌کند، توسط محمود گودرزی ۳۱ ساله و محمدرضا بصیریزدی ۳۲ ساله در تهران راه‌اندازی شده است. هر دو کارشناسی مهندسی مواد از دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات دارند که محمود تحصیلات خود را در مقطع ارشد در همین رشته ادامه داده ‌و محمدرضا کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی خود را از دانشگاه سمنان گرفته است و در حال حاضر دانشجوی دکترای کارآفرینی در دانشگاه آزاد قزوین است. آنها حدود ۱۳ سال است که با هم دوست هستند. دغدغه ‌راه‌اندازی یک فعالیت تجاری از سال‌های انتهایی تحصیل در مقطع کارشناسی همواره مورد بحث آنها بود و تا شروع چند مورد پروژه ‌ناموفق نیز پیش رفت که اکثرا در حوزه کارهای تولیدی بود. تجربیات گذشته باعث شد که تمرکز ایده‌ها را به حوزه‌ خدمات و در بستر وب محدود کنند، از طرفی به دلیل اینکه هر دوی آنها به نحوی با حوزه ‌ساختمان و نیز فروش آشنایی داشتند، تصمیم می‌گیرند در این حوزه کار کنند و استارت‌آپ بازار‌سفید را راه‌اندازی کنند. استارت‌آپ بازار‌سفید یک وب‌سایت تخصصی در حوزه ‌ساختمان است که قابلیت در دسترس قرار دادن اطلا‌عات فنی و عمومی انواع مصالح ساختمانی را دارد. بازار‌‌سفید قابلیت‌های مختلفی از جمله طبقه‌بندی مصالح برای جست‌وجوی سریع و آسان، امکان مقایسه‌ محصولات، فیلتر‌کردن براساس پارامترهای مختلف و غیره را دارد. در واقع رسالت اصلی بازار‌سفید ایجاد ارتباط بین تولید‌کننده‌ها و بازار مصرف و شناساندن دقیق و حرفه‌ای محصولات به مصرف‌کنندگان مصالح ساختمانی است. آنها در بازار‌سفید در تلاش هستند تا با حفظ برندهای با‌کیفیت ایرانی، سهم کوچکی در نجات صنایع ایرانی از رکود داشته باشند. در بازار‌سفید این امکان وجود دارد که علاوه بر اینکه کاربر به یک بانک اطلاعاتی در حال توسعه دسترسی دارد، می‌تواند بین مقایسه محصولات از نظر قیمت و سایر ویژگی‌ها مقایسه کند و از این نظر بازار‌سفید در شفاف‌سازی بازار موثر بوده و به تسهیل محاسبات ساخت پروژه‌ها نیز کمک می‌کند. همچنین قابلیت فروش آنلاین مصالح ساختمانی می‌تواند در کاهش هزینه‌های فروش و توسعه‌ فروش محصولات ساختمانی موثر باشد. وب‌سایت دارای دو بخش مصالح ساختمانی و خدمات ساختمانی است که با توجه به محدودیت‌های موجود در هزینه‌ها، تمرکز اصلی بر رونق‌دادن به بخش مصالح ساختمانی است. ۷ منو به این بخش اختصاص دارد که با دسته‌بندی انواع مصالح شرایط جست‌وجوی سریع و راحت را برای هر نوع کاربری با هر سطح از تخصص فراهم آورده است. یک منو نیز به بخش خدمات ساختمانی اختصاص داده‌شده که در آن اطلاعات مجریان ساختمان در حوزه‌های مختلف مهندسی و پیمانکاری گردآروی شده است. بازار‌سفید کار خود را از بهمن ماه۹۵ با سرمایه اولیه ۲۰ میلیون شروع کرده‌‌ و در حال حاضر به‌طور تقریبی روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ بازدید‌کننده از این وب‌سایت دیدن می‌کنند. شیوه درآمدزایی بازار سفید از طریق دریافت آبونمانی است که از تولیدکنندگان بابت نمایش محصولاتشان دریافت می‌کند. همچنین از تبلیغات بنری در فضاهای تبلیغاتی سایت نیز درآمد دارند. مهم‌ترین چالش‌شان از زمانی که کار را شروع کرده‌اند، جذب نیروی انسانی متخصص و با روحیه‌ کارآفرینی بوده است. اینکه افرادی جوان کم‌تجربه و مستعد و در عین حال علاقه‌مند به کار را در تیم خود داشته باشند که بتوانند با محدودیت‌های فعلی موجود در تامین منابع، با علاقه و پشتکار و دید مثبت با آنها همکاری کنند، دغدغه اصلی این روزهای آنهاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!