جام فوتبال زنان شی بیلیوز 2018؛ آمریکایی‌ها برای دومین بار قهرمان شدند


جام فوتبال زنان شی بیلیوز 2018؛ آمریکایی‌ها برای دومین بار قهرمان شدند

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان و به نقل از espn؛ رقابت‌های فوتبال چهارجانبه زنان در آمریکا با عنوان “او باور دارد” یا 2018 SheBelieves Cup ( شی بیلیوز 2018 ) با هدف بالا بردن اعتماد به نفس زنان همزمان با روز جهانی زن از یکم مارس به میزبانی آمریکا آغاز شد و هفتم مارس با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید. تیم‌های فوتبال زنان ایالات متحده...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان و به نقل از espn؛ رقابت‌های فوتبال چهارجانبه زنان در آمریکا با عنوان “او باور دارد” یا ۲۰۱۸ SheBelieves Cup ( شی بیلیوز ۲۰۱۸ ) با هدف بالا بردن اعتماد به نفس زنان همزمان با روز جهانی زن از یکم مارس به میزبانی آمریکا آغاز شد و هفتم مارس با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید. تیم‌های فوتبال زنان ایالات متحده آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان به عنوان چهار تیم برتر رنکینگ جهانی فیفا در این مسابقات شرکت کردند.

تیم فوتبال زنان آمریکا در روز چهارشنبه و روز پایانی رقابت‌های جام شی بیلیوز کاپ ۲۰۱۸ با پیروزی ۱ بر صفر مقابل انگلستان برای دومین مرتبه عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آورد؛ قهرمانی‌ای که نتیجه گل به خودی دروازه بان تیم فوتبال زنان انگلیس بود. آمریکا سال ۲۰۱۶ نیز قهرمان این رقابت‌ها شده بود در حالیکه سال قبل فرانسه جام قهرمانی را از زنان ایالات متحده ربوده بود.

قبل از مسابقه آمریکا و انگلیس در ورزشگاه اورلاندو سیتی، لحظه ای سکوت برقرار شد، برای ادای احترام به ۱۷ نفری که در ماه گذشته در تیراندازی دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارک لندِ فلوریدا کشته شدند.

آمریکایی‌ها بدون چندین بازیکن اصلی عنوان قهرمانی را بعد از رقابت در این سه مسابقه بدست آوردند، از جمله بکی سوئربرن، مدافع، توبین هیت، هافبک ، که جراحی مچ پا داشتند، و جولی ارتز مدافع تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که هر سه بازیکن، این تیم را در قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۵ همراهی کردند. آمریکا با دو پیروزی و یک تساوی و ۷ امتیاز به این عنوان دست پیدا کرد. از دیگر نکات قابل توجه این بازی این بود که کارلی لوید در این بازی برای ۲۵۰مین بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت.

حاصل کار زنان انگلستان هم یک پیروزی، یک شکست و یک تساوی بود که با تفاضل گل بهتر نسبت به فرانسوی‌ها دوم شدند.

در دیگر دیدار روز پایانی جام شی بیلویز کاپ ۲۰۱۸ فرانسه و آلمان در ورزشگاه اورلاندو و با قضاوت داور آمریکایی به مصاف یکدیگر رفتند. دیداری که با نتیجه ۳ بر صفر به سود زنان فرانسه و گلزنی آماندین هنری، یوجینی لی سومر و والری گاوین همراه بود.

هر چهار تیم در جام جهانی ۲۰۱۹ فوتبال زنان در فرانسه رقابت خواهند کرد.

در ادامه نتایج کامل رقابت‌های ۲۰۱۸ SheBelieves Cup را مشاهده می‌کنید:

یکم مارس؛ روز اول رقابت‌های شی بیلیوز ۲۰۱۸ :

انگلیس ۴ _ فرانسه ۱
آمریکا ۱ _ آلمان صفر

چهارم مارس؛ روز دوم رقابت‌های شی بیلیوز ۲۰۱۸ :

آمریکا ۱ _ فرانسه ۱
انگلیس ۲ _ آلمان ۲

هفتم مارس؛ روز سوم و پایانی رقابت‌های شی بیلیوز ۲۰۱۸ :

آمریکا ۱ _ انگلیس صفر
آلمان صفر _ فرانسه ۳

جدول رده بندی تیم‌ها در پایان رقابت‌های شی بیلیوز ۲۰۱۸ :

رتبه تیم تعداد بازی برد مساوی باخت تفاضل گل امتیاز
۱

آمریکا

۳ ۲ ۱ ۰ ۳+ ۷
۲

انگلیس

۳ ۱ ۱ ۱ ۱+ ۴
۳

فرانسه

۳ ۱ ۱ ۱ ۱- ۴
۴

آلمان

۳ ۰ ۱ ۲ ۳- ۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو