چگونه اتاق خواب مان را تمیز کنیم؟


چگونه اتاق خواب مان را تمیز کنیم؟

رکنا: راهکارهای فوری و سریع برای نظافت اتاق خواب های بزرگ معرفی شده است.

چگونه اتاق خواب مان را تمیز کنیم؟

وقتش شده که اتاق‌ خواب بزرگتان را مرتب و تمیز کنید، اما اگر تصمیم به نظافت دقیق اتاق خواب خود دارید، بهتر است که پیش از شروع به کار دستورالعمل گام‌به‌گام زیر را به دقت بخوانید.

درجۀ سختی: متوسط

زمان مورد نیاز: ۱ تا ۲ ساعت

۱. پیش از هر کار اتاق را جمع‌و‌جور کنید تا بتوانید نظافت را شروع کنید.

برای این کار چگونه اتاق‌خوابتان را در ۱۵ دقیقه نظافت کنید را مطالعه کنید.

۲. طاقچه‌ها و کنج‌های اتاق‌ خواب را گردگیری کنید.

ببینید که آیا دیوارها نیاز به شست‌و‌شو دارند یا نه. دریچه‌های کولر، چارچوب در و کلیدهای برق را فراموش نکنید. هر چیزی را که به دیوار آویزان است گردگیری و نظافت کنید. هنگام نظافت تابلوهای نقاشی یا عکس مراقب باشید که روی قاب آن‌ها آب یا شوینده نیفشانید. مایعات ممکن است از بین قاب و شیشه نفوذ کند و به عکس یا نقاشی صدمه بزند. درعوض پارچه‌ای نمناک را روی قاب و شیشه بکشید.

۳. پنکۀ سقفی را تمیز کنید.

پنکه و پره‌های آن را گردگیری کنید. سپس با یک کهنه و مخلوط آب و یک شویندۀ ملایم که ترجیحاً شوینده‌ای دوستدار محیط‌زیست و عاری از فسفات باشد، آن را تمیز کنید. تکه‌های سبکی که قابل‌جداشدن است را جدا کنید و پس از شست‌و‌شو و خشک‌کردن دوباره روی پنکه نصب کنید.

۴. پرده‌ها و آویزه‌های زینتی را باز کنید و بر اساس دستورالعمل‌هایشان آن‌ها را بشویید و تمیز کنید.

هر نوع پرده یا آویز تزئینی دیگری که جلوی پنجره‌تان است را غبارروبی کنید. طاقچه‌ و کنج‌های پنجره را گردگیری کنید. داخل و بیرون پنجره را بشویید. لنگه‌های پنجره را جدا کنید و با آب و شوینده بشویید و پس از خشک‌کردن با روزنامه سر جای خوب نصب کنید.

۵. همۀ ملحفه‌ها و روکش‌ تشک‌ها و بالش‌های اتاق خواب را بشویید.

ابتدا زیر تخت را مرتب و تمیز کنید. همۀ ملحفه‌ها و روکش‌های تخت را بردارید و ملحفه‌‌ها و روکش‌های جدید را جایگزینشان کنید. تخت را مرتب کنید.

۶. آباژورها و وسایل تزئینی اتاق‌ خواب را گردگیری کنید.

از دست ندهید: خانه‌تکانی؛ هفت راهکار ویژه برای درخشان کردن منزل در خانه‌تکانی نوروز

اگر سری مخصوص گردگیری جاروبرقی یا یک برس گردگیری برای تمیزکردن آباژورها، لامپ‌ها و هر وسیلۀ تزئینی که در اتاق است استفاده کنید.

۷. کمد، دراور و میزهای اتاق را گردگیری کنید.

همۀ سطوح آینه‌ای و شیشه‌ای را نیز به‌دقت تمیز کنید.

۸. کف اتاق‌ خواب را تمیز کنید.

اگر کف اتاق سرامیک یا سنگ است، آن را گردگیری کنید و تی بکشید. اگر کف موکت و فرش است، همۀ گوشه‌ها را به‌دقت جارو برقی بکشید و به‌خصوص برای فرش وقت کافی بگذارید.

۹. برای نظافت دقیق اتاق خواب نیاز است که به کمد‌ها هم سری بزنید. به‌منظور نظافت کمد، دراور و جعبه‌ها از چهار روش برای نظافت محفظه‌ها و کابینت‌ها استفاده کنید. در آخر وسایل را دوباره در آن‌ها قرار دهید.

۱۰. تزئین اتاق‌ خوابیتان را تغییر دهید

حالا فرصت خوبی است که اثاثیه و تزئینات اتاق‌ خوابتان را نو کنید. فهرستی از وسایلی را که باید عوض یا نو شوند تهیه کنید. به‌این‌ترتیب هروقت که پول اضافه‌ای داشتید یا کسی پرسید که چه هدیه‌ای دوست دارید، فهرستتان آماده خواهد بود.

نکات:

۱. می‌توانید کمدها و دراورها را همان ابتدا تمیز کنید یا آن را برای آخر کار بگذارید. اما آن را برای وسط کار نگذارید؛ زیرا ممکن است حواستان پرت شود و کارتان پیش نرود.

۲. هنگام انجام این کارها موسیقی یا کتاب صوتی پخش کنید تا گذر زمان را کمتر حس کنید.

۳. زیر تخت را فراموش نکنید. برای خیلی‌ها این کار ترسناک است؛ اما به‌هرصورت باید این کار را انجام دهید.

۴. فراموش نکنید که همۀ لباس‌ها، کفش‌ها و متعلقات را بیرون بیاورید. لباس‌های فصل گذشته را جمع کنید تا جا برای لباس‌های فصل جدید باز شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)