تشخیص مشکلات جنین، روش جدید


تشخیص مشکلات جنین، روش جدید

با روش های جدید غربالگری قبل از لانه گزینی جنین علاوه بر اطمینان از سلامت جنین، در موارد زیادی موفقیت بارداری در روش های کمک باروری هم افزایش داد.

دکتر سعیدرضا غفاری اظهار کرد: با این روش جدید می توان برخی از بیماری هایی مانند سرطان، ناشنوایی و نابینایی که نوزاد در بدو تولد به آن مبتلا نیست را تشخیص داد.
وی افزود: با روش های جدید غربالگری قبل از لانه گزینی جنین علاوه بر اطمینان از سلامت جنین، در موارد زیادی موفقیت بارداری در روش های کمک باروری هم افزایش داد.
غفاری تصریح کرد: در صورتی که بارداری اتفاق افتاده باشد نیز می توان با روش های جدید از هفته های ابتدایی بارداری، وضعیت سلامت جنین را مورد بررسی قرار داد.
وی که مسئولیت پنل سلامت جنین قبل و بعد از لانه گزینی سومین کنگره تولید مثل را برعهده دارد، گفت: محورهای مورد بحث در این پنل، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی بیماری های کروموزومی: تجربه ایران، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی بیماری های تک ژنی: تجربه ایران، جنبه های جنین شناسی و رویانی تشخیص مولکولی قبل از لانه گزینی: تجربه ایران، جنبه های بالینی بررسی سلامت جنین و جنبه های اخلاقی بررسی سلامت جنین است.
غفاری افزود: برای زوج هایی که قصد فرزند دار شدن دارند مهم ترین اولویت، سلامت جنین و نوزاد است. این موضوع در همه خانواده ها صدق می کند و در سال های اخیر پیشرفت های عمده ای در زمینه بررسی سلامت جنین در زمان قبل از لانه گزینی و چه بعد از آن اتفاق افتاده است و آگاهی یافتن ازاین دستاوردها می تواند خانواده ها را از مشکلاتی رهایی دهد.
در این پنل جوانب گوناکون فنی، تخصص، بالینی، جنین شناسی، و ژنتیک موارد ذکر شده مورد بررسی و بحث قرار می گیرد و آخرین پیشرفت های جهان و کشورمان معرفی می شود.
سومین کنگره بین المللی تولید مثل و دومین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری، 30 اردیبهشت تا 1 خردادماه سال آینده در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.فعالان این حوزه می توانند مقالات خود را تا 20 اسفند ماه به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟