خواص شگفت انگیز پنهان در برگ کلم


خواص شگفت انگیز پنهان در برگ کلم

برگ کلم سرشار از خواصی است که هر کدام در درمان بیماری ها مفید هستند.

به گزارش پارس نیوز،

کمبود ویتامین C باعث بروز بیماری های متفاوت و حتی خطرناکی می شود. کسانی که بیماری اسکوری Scurvy دارند دچار خونریزی لثه می شوند، گوشه لب‌شان پوسته پوسته می شود، لثه ها ظاهری اسفنجی به خود می گیرد، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و انواع و اقسام بیماری های عفونی، قلبی، پیری زودرس و افسردگی به سراغ‌شان می آید.

خواص برگ کلم تقریبا خیلی زیاد است. آن قدر زیاد که می‌شود گفت یک سبزی خوراکی همه کاره است. از رفع یبوست و سردرد گرفته تا سلامت پوست و درمان اگزما، از بین برنده زخم های معده، نقرس، زردی، رماتیسم، آرتریت، سلامت روده، چشم و بیماری های قلبی و پیشگیری از آلزایمر. این سبزی بیماری‌های گوناگونی را به راحتی درمان و از بروز آن‌ها جلوگیری می کند.

به همین دلیل امروز تمام خواص این سبزی برگ برگ در هم تنیده را که در تمام دنیا آن را بخوبی می شناسند و از آن به صورت خام و پخته در انواع پیش غذاها و غذاها استفاده می کنند در نت نوشت بررسی می‌کنیم.

ویتامین C

کمبود ویتامین C باعث بروز بیماری های متفاوت و حتی خطرناکی می شود. کسانی که بیماری اسکوری دارند دچار خونریزی لثه می شوند، گوشه لب‌شان پوسته پوسته می شود، لثه ها ظاهری اسفنجی به خود می گیرد، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و انواع و اقسام بیماری های عفونی، قلبی، پیری زودرس و افسردگی به سراغ‌شان می آید.تنها راه چاره کلم برگ است. چون این سبزی حتی از مرکبات ویتامین C بیشتری دارد و به عنوان یک منبع مهم تغذیه ای این ویتامین معرفی می شود. این ویتامین یکی از منابع قوی آنتی اکسیدانی است که با تقویت سیستم ایمنی بدن تقریبا در برابر هر بیماری مثل سرطان، آلزایمر، زخم معده، سرماخوردگی بدن را واکسینه می کند.از دیگر فواید مهم کلم برگ بهبود روند درمان در بیماری های مربوط به عملکرد سیستم عصبی و انواع زخم در بدن است.

سبزی همه کاره

خیلی ها متوجه نیستند با نخوردن سبزی یا محدودیت خوردن آن به هر دلیلی چه صدمه ای به بدن‌شان می‌زنند. یبوست، سردردها، سرطان دستگاه گوارش، مشکل هضم مواد غذایی و حتی زخم معده بر اثر نخوردن سبزی به وجود می‌آید. حتی بیماری های پوستی را باید به این دسته از بیماری ها افزود.

به همین دلیل وقتی کلم برگ مصرف می‌شود درست مثل این است که چند نوع سبزی با هم استفاده کرده باشید. تمام بیماری های پوستی، پیری زودرس، اگزما، و حتی قارچ با خوردن کلم برگ سبز از بین می رود.

دلیل آن هم وجود فیبر فراوان در این سبزی است. خوردن فیبر مانع از ماندن بیش از حد غذا در دستگاه گوارش و دفع سریع تر آن می شود. هر چه غذا بیشتر در بدن باقی بماند، فرد دچار مشکل هضم و یبوست می‌شود. یبوست یعنی ماندن سم‌ها و تفاله های مواد غذایی در بدن که بیماری های دیگری را عارض می شود. در واقع با خوردن کلم برگ فقط با رفع یبوست از بسیاری از بیماری های جلوگیری کرده اید.

سولفور

وجود سولفور در بدن لازم است تا عفونت‌ها از بین برود. کمبود سولفور در بدن باعث عفونت های باکتریایی و کند شدن درمان زخم ها می شود. پس اگر سالم هستید به منظور جلوگیری از بروز انواع عفونت ها و اگر بیمار هستید برای تسریع روند خوب شدن کلم برگ سبز بخورید.این سبزی ارزان و پرخاصیت به به راحتی با بیماری های زیر می‌جنگد.

جلوگیری از سرطان

این آنتی اکسیدان ها هستند که با عامل اصلی سرطان یعنی رادیکال های آزاد می‌جنگند و اجازه رشد به سرطان نمی‌دهند. کلم برگ سبزرنگ یک سبزی پر از آنتی اکسیدان است. این سبزی ترکیباتی مثل لوپئول ، سینگرین ، سولفورافین دارد که همه ضدسرطان است و از به وجود آمدن تومور و غده های سرطانی جلوگیری می کند. خوردن این سبزی باعث می شود تا مردان به سرطان پروستات مبتلا نشوند.

طی تحقیقاتی در چین مشخص شد زنانی که از کلم برگ سبز استفاده می کنند در مقایسه با زنانی که این سبزی را نمی خورند سرطان سینه کاهش چشمگیری داشته یا امکان بروز نداشته است.

خاصیت ضدالتهابی

ترکیبات کادمیومی موجود در کم برگ سبز که یکی از معروف ترین آن ها گلوتامین است دارای خاصیت ضد التهابی است. به همین دلیل مصرف این سبزی اثرات التهاب، خارش، آلرژی، درد مفاصل، تب و ناراحتی های پوستی را از بین می برد.

بهبود بینایی

کم برگ سبز یک منبع عالی برای بتاکاروتن است که بخصوص در میانسالان باعث بهبود بینایی و جلوگیری از بیماری های چشم می شود.

کاهش وزن

به دلیل فیبر فراوان موجود در کلم برگ سبز رنگ و انواع ویتامین ها و مواد معدنی و کالری کمی که دارد، این سبزی یک غذای جادویی در رژیم های کاهش وزن محسوب می شود. این سبزی را به صورت خام در انواع سالاد و پخته در انواع غذاها می توان بدون نگرانی مصرف کرد.

بهبهود سلامتی مغز

برگ کلم سبز رنگ برای سلامت مغز یک سوپرغذا محسوب می شود. ویتامین K و آنتوکینیز موجود در کلم قدرت تمرکز و عملکردهای مغزی را افزایش می دهد. وجود ویتامین K برای سلامت غلاف میلین دور سلول های عصبی ضروری است. به همین دلیل است که کلم برگ سبر زنگ از صدمه دیدن سلول های عصبی جلوگیری می کند. حفظ سلول های عصبی مانع از بروز زوال عقل می شود.

سلامت استخوان ها

برگ کلم سبز و همین طور گل کلم از سبزیجاتی هستند که منابع خوبی برای کلسیم، منیزیم و پتاسیم محسوب می شود. مواد معدنی که برای سلامت استخوان ها ضروری است. زنان باید این سبزی را به طور مرتب در برنامه غذایی خود بگذارند تا به پوکی استخوان دچار نشوند. ضمن آن که درد مفاصل با خوردن این سبزی پرخاصیت تا حد زیادی برطرف می‌شود.

تنظیم فشارخون

پتاسیم ماده اصلی تنظیم فشارخون است که کلم یکی از منابع اصلی غذایی آن محسوب می شود. این ماده با کاهش استرس، جلوگیری از سخت شدن جداره رگ ها و شریان ها به بیماران مبتلا به فشارخون کمک می‌کند تا بخوبی بتوانند بیماری شان را کنترل کنند و دچار سکته های قلبی و مغزی نشوند.

زیبایی پوست

سولفور، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در کلم سلامت پوست و شادابی و نشاط آن را به همراه دارد. کلم با از بین بردن رادیکال های آزاد مانع از ایجاد چین و چروک و لکه های پوستی می‌شود. بنابراین اگر می خواهید روند پیری را به تعویق بیندازید حتما کلم میل کنید.

کاهش درد ماهیچه‌ها

یکی از روش های خوب برای تنوع دادن به چاشنی ها ترشی کلم است. ترشی کلم یا کلم شور مثل خیارشور در تسکین درد ماهیچه ها ناشی از کار یا ورزش Sport زیاد تاثیر درمانی خوبی دارد. ترشی کلم و کلم شور یکی از روش های نگهداری بلند مدت این سبزی است تا در هر فصلی از سال به آن دسترسی داشته و به غذای تان تنوع بدهید.

سم زدایی بدن

بحث سم زدایی در طی سال های اخیر به دلیل انواع آلودگی ها در محیط زندگی تک تک ما خیلی مطرح می شود. درون بدن هم نیاز دارد که هر از گاهی شست و شو داده شود و سم هایی که طی چند سال و چند ماه در بدن انباشته شده اند به بیرون دفع شود. تجمع این سم ها از جمله اسیداوریک در بدن باعث بروز بیماری هایی مثل روماتیسم، نقرس، آرتریت، اگزما، بیماری پوستی، کبدی و کلیوی می شود. به همین دلیل هر جا از برنامه غذایی سم زدایی صحبت می شود حتما کلم برگ سبز به دلیل داشتن سولفور و ویتامین C در رژیم غذایی گنجانده می‌شود.

سایر خواص برگ کلم سبزرنگ

ید موجود در برگ کلم باعث عملکرد بهتر مغز و سلول های عصبی و ترشح هورمون غده های درون ریز می شود. ویتامین E موجود در برگ کلم باعث سلامت پوست، مو و چشم ها می شود.

بدون نگرانی می توانید این نوع کلم را در برنامه غذایی تان بگذارید. اگر مشکل معده ندارید آن را خام میل کنید. در غیر این صورت از فواد این سبزی پرخاصیت به صورت پخته در انواع مواد غذایی بهره بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد