حصیربافی نیازمند حمایت مسئولان است


حصیربافی نیازمند حمایت مسئولان است

یکی از شرکت‌کنندگان بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی گفت: اگر مسئولان سازمان میراث فرهنگی از حصیربافی حمایت نکنند، هنرمندان این رشته، هر روز فقیرتر از روز پیش می‌شوند.

حصیربافی نیازمند حمایت مسئولان است
به گزارش فانوس، صنایع دستی و گردشگری اعظم جعفری، از جمله حصیربافانی بود که از استان یزد، شهر بافت در بیست و نهمین نمایشگاه صنایع‌دستی شرکت کرده بود. او ۳۲ سال دارد و از ۱۲ سالگی حصیر بافته؛ اجداد او، نسل در نسل حصیرباف بوده‌اند. امروز هم نوجوانان و جوانان بافت دلشان می‌خواهد این هنر را فرابگیرند به همین خاطر، اعظم جعفری ۵، ۶ شاگرد دارد و به آنها شیوه بافت حصیر را آموزش می‌دهد.

جعفری به طرح پیوند اشاره و بیان کرد: در این طرح، مقداری حصیر از هنرمندان سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان، بوشهر، گیلان و مازندران خریداری شد. هنوز این طرح به استان یزد و شهر بافت نرسیده اما اگر مسئولان از حصیربافی حمایت نکنند، هنرمندان حصیرباف، هر روز فقیزتر از روز پیش می شوند.

این هنرمند حصیرباف با اشاره تاثبر نمایشگاه های صنایع دستی بر معرفی هنرمندان و حمایت از آنان گفت: این نمایشگاه ها می تولند به افزایش میزان تولید و فروش هنرمندان صنایع دستی تاثیر بگذارد به شرط آن که در زمان درستی برگزار شود و فضای مناسبی در اختیار صنعتگران قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند