درمان افتادگی پلک چشم با 10 روش شگفت انگیز طبیعی + ورزش های خانگی موثر


افتادگی پلک چشم ممکن است جدی تر از آنچه که به نظر می رسد، باشد. افتادگی پلک ها علاوه بر اینکه سن را بیشتر نشان می دهد باعث ایجاد بیماری های چشمی هم می شود. ما در این مقاله از سایت کوکا راه ها و روش های پیشگیری و جلوگیری از افتادگی پلک چشم و […] The post درمان افتادگی پلک چشم با 10 روش شگفت انگیز طبیعی + ورزش های خانگی موثر appeared...

درمان افتادگی پلک چشم با 10 روش شگفت انگیز طبیعی + ورزش های خانگی موثررفع افتادگی پلک چشم : سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ برای سفت شدن پوست و رفع افتادگی پلک چشم مفید می باشد.

پلک چشم ها را تمیز کنید و مقداری سفیده تخم مرغ را بر روی آن ها بمالید و بگذارید تا خشک شود سپس چشم ها را با آب سرد بشویید.

3. یخ

یخ عروق خونی را کاهش داده و برای رفع افتادگی پلک ها مفید می باشد. کافی است قطعات یخ را بر روی پلک چشم بمالید و به زودی اثر آن را ببینید.

4. انگور بخورید

درمان افتادگی پلک چشم با 10 روش شگفت انگیز طبیعی + ورزش های خانگی موثررفع افتادگی پلک چشم : انگور

انگور حاوی عناصری است که از روند پیری سلولی جلوگیری می کند بنابراین با اضافه کردن انگور به رژیم غذایی خود می توانید از افتادگی پلک چشم جلوگیری کنید.

5. ماسک خیار برای چشم

درمان افتادگی پلک چشم با 10 روش شگفت انگیز طبیعی + ورزش های خانگی موثررفع افتادگی پلک چشم : ماسک خیار

خیار میوه ای غنی از کافئیک اسید و اسکوربیک اسید بوده که باعث کاهش التهاب می شود و پوست شما را سفت می کند.

خیار را حلقه حلقه کنید و دو تکه ی آن را بر روی چشم ها قرار دهید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند.

6. ورزش برای رفع افتادگی پلک چشم

درمان افتادگی پلک چشم با 10 روش شگفت انگیز طبیعی + ورزش های خانگی موثرورزش برای رفع افتادگی پلک چشم

یک تمرین ورزشی مفید برای رفع افتادگی پلک چشم : چشمان تان را ببندید و انگشتان دست خود را بر روی پلک بگذارید، آرنج خود را بلند کنید تا عدد 5 بشمارید و هر بار به آرامی بر روی پلک ها فشار دهید، هنگامی که به عدد 5 رسید سعی کنید با وجود فشار چشم ها را باز کنید.

این تمرین را روزی 10 بار انجام دهید.

7. خواب کافی داشته باشید

درمان افتادگی پلک چشم با 10 روش شگفت انگیز طبیعی + ورزش های خانگی موثررفع افتادگی پلک چشم : داشتن خواب کافی

اگر خواب کافی نداشته باشید، چشم های تان زود خسته می شوند و به زودی دچار افتادگی پلک چشم می شوید. برای رفع افتادگی پلک چشم سعی کنید زود به رختخواب بروید و خوابی آرام و بدون استرس داشته باشید.

8. درمان افتادگی پلک در طب سنتی با دارو های گیاهی

آلوئه ورا

لوسیون خانگی آلوئه ورا یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان افتادگی پلک در طب سنتی محسوب می شود. چهار قاشق غذاخوری ماست را با چهار قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و پنج تکه خیار خرد شده ترکیب کنید و بر روی پلک بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

عسل

عسل یکی دیگر از مواد طبیعی مفید برای سفت شدن پلک ها و درمان افتادگی پلک چشم می باشد، مقداری عسل طبیعی را بر روی پلک ها بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب سرد خوب بشویید.

زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از دارو های گیاهی برای درمان افتادگی پلک می باشد، یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف قاشق چای خوری زردچوبه و مقداری آب لیموترش تازه ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را بر روی پلک چشم بمالید، بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

9. درمان افتادگی پلک با ورزش

1- ابرو های خود را تا جایی که می توانید بالا ببرید، حالا چشمان خود را کاملا باز کنید و تا عدد پنج بشمارید. به آرامی ابرو های را پایین بیاورید و استراحت کنید، این تمرین را برای 5 تا 10 دقیقه تکرار کنید.

2- انگشتان را بر روی چشم ها بگذارید و به آرامی چشم ها را به سمت گوش ها بکشید، حالا چشم ها را خیلی سریع پنج تا ده بار باز و بسته کنید.

3- انگشت اشاره خود را بر روی ابرو ها بگذارید به آرامی به طرف پایین فشار دهید، در همین حال سعی کنید با غلبه بر فشار ابرو ها را به طرف بالا بکشید، با کمک این تمرین، عضله اطراف چشم و پلک فوقانی تقویت می شود.

این روش را برای 5 تا 10 دقیقه تکرار کنید.

10. روغن برای افتادگی پلک

روغن بادام حاوی مقادیر بالایی ویتامین E می باشد که پوست را مرطوب و سفت می کند و به عنوان یکی از بهترین روغن های طبیعی برای درمان افتادگی پلک محسوب می شود.

هرشب قبل از خواب مقداری روغن بادام را بر روی پلک ها بمالید و صبح روز بعد با آب بشویید.

منبع : brightside

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها