برگزاری مراسم میلاد بانوی دوعالم و روز جهانی زن در آتن


برگزاری مراسم میلاد بانوی دوعالم و روز جهانی زن در آتن

آتن - ایرنا - مراسمی به مناسبت سالروز میلاد بانوی دوعالم و روز جهانی زن از طرف سفیر حسن نیت یونان نزد یونسکو و با حضور همسر سفیر جمهوری اسلامی ایران، در آتن برگزار گردید.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آتن، این مراسم با حضور خانم ها ' پولوه پولو' همسر رییس جمهوری یونان و 'منصوره شریفی' همسر سفیر کشورمان در آتن و تعداد زیادی از شخصیت های فرهنگی و سیاسی یونان، به ابتکار و میزبانی خانم 'ماریان وردینویانی' سفیر حسن نیت یونان نزد یونسکو در یکی از مجلل ترین هتل های شهر آتن برگزار شد.
'وردینویانی' که رئیس و بنیانگذار بنیاد خیریه بزرگی است که در حمایت از زنان و کودکانِ نیازمند فعالیت دارد، در سخنانی کوتاه در جمع شخصیت های سیاسی، فرهنگی و همسران سفرای مقیم یونان با اشاره به اهمیت جایگاه ویژه زنان در جامعه، بر تاثیر نقش محوری زن بعنوان مادر خانواده در بالندگی جامعه تاکید کرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره بر ضرورت مبارزه با خشونت در جوامع بر علیه زنان و در جمع خانواده ها، تاکید کرد و گفت: برابری حقوق جنسیتی و نیز مبارزه با خشونت علیه زنان، در تمام جوامع باید رعایت شود، زیرا زنان نقش عمده ای را در رشد و تعالی جامعه ایفا می نمایند و تربیت کنندگان فرزندان و آینده سازان هر کشوری می باشند.
درهمین حال مراسم باشکوهی نیز شب گذشته به مناسبت میلاد دخت گرامی رسول اکرم (ص) در محل سالن اجتماعات خلیج فارس رایزنی فرهنگی سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران با حضور 'مجید مطلبی شبستری' سفیر کشورمان و کارکنان دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران به همراه خانواده هایشان و شماری از ایرانیان مقیم یونان برگزار گردید.
در این مراسم دکتر' علی محمد حلمی' رایزین فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در باره مقام و منزلت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) دخت گرامی پیامبر خدا محمد مصطفی(ص)، گفت: زندگی پربار و نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) که سراسر درس چگونه زیستن و الگوی کامل نه تنها برای مسلمانان، بلکه همه جهانیان و به ویژه زنان، مادران و دختران می باشد.
در خاتمه تعدادی از دانش آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آتن، سرودهایی را در وصف حضرت زهرا (س) اجرا کردند.
در همین حال چند مراسم به مناسیت میلاد با سعادت دخت رسول گرامی (ص) در انجمن ها و نمازهای جماعت شیعیان پاکستانی و افغان مقیم شهر آتن، با حضور گسترده عاشقان امامت و ولایت برگزار گردید.
اروپام**462**1486**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...