معلولان ورامین جاده روستای هدف گردشگری خاوه را پاکسازی کردند


معلولان ورامین جاده روستای هدف گردشگری خاوه را پاکسازی کردند

تهران – ایرنا – رئیس دفتر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین از پاکسازی جاده معروف درختی روستای هدف گردشگری خاوه توسط معلولان این شهرستان خبر داد.

فاطمه خانی قلعه روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح پاکسازی معابر روستای هدف گردشگری خاوه از توابع بخش جوادآباد ورامین با حضور فرماندار ، مسئول امور بانوان و جمعی از دوستداران محیط زیست و معلولان شهرستان ورامین با هدف آماده سازی این روستای تاریخی برای پذیرایی از مسافران نوروزی انجام شد.
وی افزود : در این طرح بیش از 40 نفر از معلولان شهرستان با همراهی خانواده در جاده معروف درختی روستای خاوه حضور پیدا کرده و جوی ها و معابر اصلی این روستا را از زباله و پلاستیک پاکسازی کردند.
خانی اظهار کرد: روستای خاوه ، یکی از مناطق گردشگری شهرستان ورامین است که با داشتن آثاری همچون امامزاده علی ، بی بی زبیده ، نقاره خانه ، دو حمام قدیمی ، آب انبار ، قلعه و تپه باستانی ، آسیاب آبی ، حسینیه احمدی ها ، خانه احمدی ها ، خیابان درختی و مدرسه تاریخی همواره مورد توجه گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: تلاش می شود تا با همکاری دهیاران ، دوستداران محیط زیست و فعالان اجتماعی عملیات پاکسازی سایر مناطق روستایی نیز طی روزهای پایانی سال انجام شود تا گردشگران نوروزی بتوانند از محیط بکر و طبیعت منحصر به فرد این مناطق استفاده لازم را ببرند.
رئیس دفتر میراث فرهنگی ورامین گفت : شهرستان ورامین بیش از 400 اثر و محوطه تاریخی دارد که از این تعداد 80 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که اکثر این آثار در مناطق روستایی واقع شده است.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟