راهکارهایی برای داشتن شکم صاف و تخت


 راهکارهایی برای داشتن شکم صاف و تخت

به گزارش بهداشت نیوز، چه اضافه وزن داشته باشیم و چه نه در صورتی که در ناحیه شکمی چربی های انباشته شده داشته باشیم ریسک حمله های قلبی، فشار خون بالا و دیابت افزایش پیدا میکنه. علاوه بر این همه ما دوست داریم که شکمی صاف و تخت داشته...

به گزارش بهداشت نیوز، چه اضافه وزن داشته باشیم و چه نه در صورتی که در ناحیه شکمی چربی های انباشته شده داشته باشیم ریسک حمله های قلبی، فشار خون بالا و دیابت افزایش پیدا میکنه. علاوه بر این همه ما دوست داریم که شکمی صاف و تخت داشته باشیم. برای رسیدن به شکم تخت باید رژیم غذایی مناسبی رو پیش رو بگیریم و ورزش کنیم اما یه خبر خوب براتون دارم و اون هم اینه که میتونیم جدا از ورزش و رژیم غذایی با ایجاد کمی تغییر در سبک زندگی هم به داشتن شکم صاف نزدیک بشیم.

در این مطلب 5 راهکار برای داشتن شکم صاف بیان شده است.

1.استرستان را کاهش دهید
استرس های روزمره تولید هرمون کورتیزول توسط مغز رو افزایش میدن. متاسفانه یکی از تاثیرات منفی این هرمون بر روی بدن ما جلوگیری از عضله سازی و افزایش تجمع چربی مخصوصا در نواحی شکمی است. بنابراین بهتره تا اونجایی که میتونیم از استرس ها دور باشیم. یکی از راه های کاهش استرس فعالیت هایی مانند یوگا یا تنفس عمیق هستش اینگونه فعالیت ها سیستم پاراسمپاتیک بدن را فغال کرده که به صورت اتوماتیک باعث ریلکس شدن ما و کاهش استرس و اضطراب شده و در نتیجه ترشح کورتیزول هم کاهش پیدا میکنه.

2.بیشتر بخوابید
کمبود خواب باعث ترشح بیشتر هرمون کورتیزول میشه و همونطوری که گفتیم کورتیزول نرخ تجمع چربی های شکمی رو افزایش میده. از طرفی هر چقدر که کمتر بخوابیم بیشتر گرسنه شده و مواد غذایی بیشتری مصرف میکینم و با دریافت انرژی بیشتر افزایش وزن پیدا خواهیم کرد و همچنین ترشح کورتیزول هم با افزایش احساس گرسنگی در ارتباط است. سعی کنیم روزانه 7 الی 8 ساعت بخوابیم تا علاوه بر کمک به حفظ تناسب اندام سالم تر و شاداب تر هم باشیم.

3. از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک زاستفاده کنید
پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستن که علاوه بر فواید بسیاری که برای بدن ما دارن به گوارش و هضم بهتر غذا هم کمک میکنن و کمک به گوارش مساویه با کاهش نفخ و کاهش نفخ باعث کوچک تر شدن شکم ما میشه. بنابراین سعی کنیم از منابع غنی پروبیوتیک مثل کفیر یا ماست های حاوی پروبیوتیک بیشتر استفاده کنیم.

4. از نوشیدن نوشیدنی های نفاخ خودداری کنید
برخی از نوشیدنی ها مانند نوشابه های گاز دار، قهوه و نوشیدنی های الکلی باعث نفخ شکم میشن پس در صورتی که دوست نداریم شکمی متورم داشته باشیم باید از مصرف بیش از حد اونها خودداری کنیم. ممکنه بعضی از ما فکر کنیم که نوشیدن سودا به خاطر اینکه کالری نداره و فقط از آب گاز دار تشکیل شده مشکلی نداره و باعث بزرگ شدن شکم نمیشه. اما باید دقت کنیم با اینکه سودا چاقمون نمیکنه اما به خاطر نفاخ بودن باعث تورم شکم و بزرگتر نشون دادنش میشه.

5. کمتر نمک مصرف کنید
نمک باعث جذب آب بدن و نگهداری اون شده و همین امر باعث پف کردنمون میشه . علاوه بر این نمک زیاد باعث اختلال در کارکرد دستگاه گوارش و همچنین نفخ میشه. پس تا میشه باید سعی کرد از غذاهای سرشار از نمک مانند فست فود ها مواد غذایی فرآوری شده و اسنک های نمکی دوری کنیم چون این غذاها علاوه بر اینکه باعث نگهداری آب بدن مخصوصا در نواحی شکمی و بزرگ شدن اون میشن برای سلامتی ما هم مضر هستن.

منبع: دونفره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید