آموزش کاشت سبزه با خاکشیر برای نوروز 97 / سبزه کاری دقیقه نودی


آموزش کاشت سبزه با خاکشیر برای نوروز 97 / سبزه کاری دقیقه نودی

تهیه سبزه با خاکشیر یکی از ایده‌های جالبی است که می‌توان آن را جایگزین سبزه گندم، ماش و عدس دانست. این نوع از سبزه علاوه بر اینکه بسیار زیبا است، در مدت زمان کوتاهی سبز می‌شود. در نتیجه استفاده از خاکشیر برای کسانی که در روزهای پایانی سال اقدام به تهیه سبزه می‌کنند می‌تواند بهترین انتخاب باشد. روش آماده‌سازی سبزه با...

تهیه سبزه با خاکشیر یکی از ایده‌های جالبی است که می‌توان آن را جایگزین سبزه گندم، ماش و عدس دانست. این نوع از سبزه علاوه بر اینکه بسیار زیبا است، در مدت زمان کوتاهی سبز می‌شود. در نتیجه استفاده از خاکشیر برای کسانی که در روزهای پایانی سال اقدام به تهیه سبزه می‌کنند می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

روش آماده‌سازی سبزه با خاکشیر

تهیه سبزه با خاکشیر بسیار ساده است. شما می‌توانید این سبزه را به شکل‌های مختلف تهیه کنید و با این سبزه‌های زیبا می‌توانید سفره هفت سین خود زیباتر کنید. در این مقاله شما را با انواع مختلف سبزه‌های تهیه شده با خاکشیر آشنا می‌کنیم.

سبزه عید با خاکشیر روی کوزه سفالی

برای تهیه سبزه روی کوزه سفالی ابتدا بذر خاکشیر را به‌مدت ۲۴ ساعت خیس کنید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت، کوزۀ سفالی مدنظرتان را تهیه کنید و روی آن را با پارچه تنظیف یا جوراب زنانه نازک بپوشانید. جوراب (پارچه تنظیف) را خیس کنید، خاکشیری را که آماده کرده‌اید، با دست خیس روی کوزه سفالی بکشید. دقت کنید که تمام سطح کوزه به‌صورت یکسان با خاکشیر پوشانده شود. کوزه را پر از آب کنید. تا زمان سبز شدن خاکشیرها باید مرتب آن را با اسپری آب دهید.

سبزه با خاکشیر روی وسایل دیگر

در این روش هم ابتدا خاکشیر را به‌مدت ۲۴ ساعت در آب بخیسانید تا لعاب دهد. در این فاصله بهتر است سطح مدنظر برای سبزه را آماده کنید. مثلاً می‌توانید از کلاه استفاده کنید. در‌واقع شما می‌توانید با سلیقۀ خود از سایر وسایلتان برای سبزه خاکشیر استفاده کنید و سبزه متفاوت و زیبایی داشته باشید.

برای شروع سطح مد‌نظر را با لایۀ نازکی از پنبه بپوشانید. پارچۀ تنظیف را روی پنبه‌ها قرار دهید و بعد از خیس‌کردن آن، بذرهای آماده‌شده را به‌صورت یک‌دست روی پارچه بکشید. برای نتیجه‌گیری بهتر می‌توانید نایلونی را که چند حفره روی آن ایجاد کرده‌اید، روی کار بکشید. مواظب باشید که نایلون با خاکشیرها برخورد نکند. در این روش هم سبزه را با اسپری و آبپاش آبیاری کنید. بعد از گذشت دو یا سه روز که بذرها سبز شدند، نایلون را بردارید و هر روز سبزه را آبیاری کنیید.

نکات مهم این روش مدت زمان سبز‌شدن سبزه عید با خاکشیر پنج یا شش روز است. پس می‌توانید آن را در روزهای پایانی سال هم آماده کنید. سعی کنید از خاکشیر تازه استفاده کنید تا سبزه عیدتان یکدست و زیبا شود. برای خیس‌کردن خاکشیر در آب، بهتر است به ازای بک پیمانه خاکشیر از پنج پیمانه آب استفاده کنید. بذر خاکشیر تقریباً با بذر شاهی مشابه است و نحوۀ آماده‌سازی هر دو یکسان است.

بهترین زمان کاشت سبزه عید ۹۷ چه موقع است؟

منبع

آموزش کاشت سبزه با خاکشیر برای نوروز 97 / سبزه کاری دقیقه نودی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان