معرفی فیلم The Fault In Our Stars؛ از بخت پریشان روزگار


معرفی فیلم The Fault In Our Stars؛ از بخت پریشان روزگار

با معرفی فیلم The Fault In Our Stars همراه ما باشید تا به شما بگوییم که چرا با یکی از بهترین عاشقانه‌های این دهه طرف هستید. اگر فیلم The Fault In Our Stars را در یک تعریف ساده، دلباختگی دو جوان سرطانی به یکدیگر بدانیم درواقع درک صحیح اما سطحی ما از ماهیت این اثر تماشایی را بیان کرده‌ایم....

با معرفی فیلم The Fault In Our Stars همراه ما باشید تا به شما بگوییم که چرا با یکی از بهترین عاشقانه‌های این دهه طرف هستید.

اگر فیلم The Fault In Our Stars را در یک تعریف ساده، دلباختگی دو جوان سرطانی به یکدیگر بدانیم درواقع درک صحیح اما سطحی ما از ماهیت این اثر تماشایی را بیان کرده‌ایم. فیلم The Fault In Our Stars را با نام «بخت پریشان» هم می‌شناسند چرا که در حقیقت این اثر سینمایی اقتباسی از یک کتاب به همین نام و با نویسندگی «جان گرین» است. کتاب پرطرفدار جان گرین اگر چه سرزندگی و شیوه روایت احساسی فیلم The Fault In Our Stars را ندارد، اما دلیل اصلی موفقیت آن است. بگذارید کار را ادبی نکنیم و رسمی‌تر پیش برویم. چنان چه گفتیم، بخت پریشان یا به عبارتی The Fault In Our Stars فیلمی به کارگردانی آقای «جاش بون» و اقتباسی از یک کتاب با همین نام است که در سال 2014 و در مناطق «پیتسبورگ» و «آمستردام» مراحل تولیدش را سپری می‌کند.

معرفی فیلم The Fault In Our Stars؛ از بخت پریشان روزگار

فیلم The Fault In Our Stars روایتگر داستان زندگی شخصیتی به نام «هیزل گریس لنکستر» است که از تمام زندگی سهمی جز یک بیماری لاعلاج نداشته و گوشه‌ای در انتظار مرگ روزگار می‌گذراند. در حالی که تنها چند ماه به پایان زندگی او باقی مانده، شخصیتی با نام «آگاستوس وارتز» پا به زندگی هیزل گریس می‌گذارد تا درام عاشقانه‌ای میان این دو شکل بگیرد. درامی که نمی‌تواند بیشتر از چند ماه به طول بی‌انجامد، مگر آن که کارگردان زندگی پس از مرگ را هم نشان می‌داد. فصل عاشقی این دو که آخرین صفحات از کتاب زندگی هیزل گریس را تشکیل می‌دهد قرار است حسابی با چشمان‌تان کشتی بگیرد. بازی‌ها عالی است و لطافت خاصی در تک تک سکانس‌ها جای گرفته و مقدمات جمع شدن بغض در گلوی‌تان را می‌چیند تا در سکانس پایانی مانند یک بمب ساعتی منفجر شده و از مخاطب چیزی جز چشمانی اشک‌آلود و ذهنی پریشان، درست به پریشانی بخت شخصیت‌ها باقی نماند. کارگردانی فیلم خارق العاده نیست، اما تحسین برانگیز است. جاش بون نقش کمرنگی در پرورش سکانس‌ها دارد، اما همین کمرنگ شدن نقش کارگردان است که به فیلم ارزش و اعتبار می‌بخشد.

داستان فیلم از نگاه هیزل گریس لنکستر روایت می‌شود. آن تم کودکانی و لطیفی که بین شخصیت‌ها جریان دارد واقعا دوست داشتنی است. آگاستس وارتزـی که همیشه دوست دارد معشوقه‌اش را با اسم کامل صدا بزند؛ هیزل گریس لنکستر. با وجود آن که داستان فیلم از سوی هیزل روایت می‌شود، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که شخصیت اصلی داستان ما تمامی مصیبت‌های پیش رو را از سر بگذراند و در گوشه‌ای داستان خودش را برای مایی که مخاطب باشیم روایت کند. حیف که نمی‌توان چیزی را اسپویل کرد! فیلم The Fault In Our Stars به کتاب جان گرین وفادار است؛ البته فراموش نکنید که خود جان گرین هم در طول مراحل تولید فیلم به جاش بون تقلب می‌رسانده و در اکثر صحنه‌ها حضور داشته است.

معرفی فیلم The Fault In Our Stars؛ از بخت پریشان روزگار

تیم بازیگران فیلم The Fault In Our Stars را مجموعه‌ای از ستارگان بخش برگشته سینما تشکیل می‌دهد که قرار است در جریان غم‌نامه اشک‌آوری به اسم «بخت پریشان» نقش آفرینی کنند و بعدها که فیلم خودشان را می‌بینند، به حال خودشان با دو چشم باز گریه کنند. مصیبت اصلی به گردن «شیلی وودلی» بازیگر خوشنام عرصه درام افتاده است و او می‌بایست به عنوان هیزیل گریس، چند ماه آخر عمرش را در فیلم The Fault In Our Stars به نمایش بگذارد. هیزل گریس لنکستر نقش اصلی است، اما بلای اصلی‌تر را «انسل الگورت» با بازی در نقش آگاستس وارتر بر سر مخاطب از همه جا بی‌خبر می‌آورد و مانند بمبی که تیک تیک انفجارش هنوز توی گوش نگارنده احساس می‌شود، منفجر شده و نه‌تنها چیزی از مخاطب مفلوک باقی نمی‌گذارد بلکه یک تنه بار درام داستان را به دوش می‌کشد.

معرفی فیلم The Fault In Our Stars؛ از بخت پریشان روزگار

در معرفی فیلم این هفته ما به سراغ یک درام عاشقانه رفته‌ایم که قرار است دستمال کاغذی‌هایتان را تمام کند. لطافت خاصی در تک تک سکانس‌های فیلم The Fault In Our Stars جای گرفت و ترکیب آن با نوعی طنزآمیزی، فضاسازی بی‌نظیری را پدید آورده است. شخصیت‌های داستان از آن دسته کاراکترهایی هستند که به زحمت می‌توان فراموششان کرد. فیلم The Fault In Our Stars که تنها با 13 میلیون دلار ساخته شد، طی سال 2014 و در گیشه حدود 305 میلیون دلار به جیب زد تا نشان دهد که نه‌تنها کتاب‌های جان گرین طرفدار بیشماری دارد، بلکه اثر جاش بون شاهکاری فراموش نشدنی در عرصه درام است که هواداران آن برایش در سالن سینما کف و سوت می‌کشند. در فریم به فریم سناریوی بخت پریشان درد ملموسی از طعم بد شوخی‌های روزگار را خواهید چشید، همسو با شخصیت‌ها تا دل مصیبت‌شان پیش رفته و وقتی به ته خط می‌رسید، آرام آرام چهره خیس و اشک‌الودتان را در سکوت تیتراژ پایانی می‌بینید. تماشای این فیلم را به هر موجود زنده‌ای می‌توان پیشنهاد کرد!

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
معرفی فیلم The Fault In Our Stars؛ از بخت پریشان روزگار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!