رئیس بنیاد «احمدشاه مسعود»: دولت افغانستان مشروعیت ندارد


رئیس بنیاد «احمدشاه مسعود»: دولت افغانستان مشروعیت ندارد

«احمد ولی مسعود» رئیس بنیاد «احمدشاه مسعود» گفت دولت افغانستان مشروعیت قانونی ندارد و بدون توجه به قوانین کشور توسط دستورهای رئیس جمهوری این کشور اداره می‌شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «احمد ولی مسعود» رئیس بنیاد «احمد شاه مسعود» در یک کنفرانس خبری در کابل اظهارداشت حکومت وحدت ملی به قانون اساسی و یا حتی توافقنامه سیاسی تشکیل این دولت توافقی، توجهی ندارد.

به گزارش «جمهور»، مسعود در کنفرانس «وفاق ملی» تاکید کرد راه‌حل خروج افغانستان از بحران کنونی برگزاری به موقع، شفاف و عادلانه انتخابات است، اما سران دولت افغانستان تمایل و یا آمادگی برگزاری انتخابات را ندارند.

وی افزود ادامه کار حکومت وحدت ملی و عدم برگزاری به موقع انتخابات بحرانی بزرگ‌تر را در افغانستان به وجود خواهد آورد و زمینه‌ساز فروپاشی نظامی سیاسی در این کشور خواهد شد.

طراح «برنامه ملی» افغانستان در ادامه از جامعه جهانی نیز خواست تا دولت این کشور را به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه وادار کند و یا از طرح «برنامه ملی» و بدون برگزاری انتخابات حمایت کند.

این طرح حدود سه سال قبل توسط مسعود مطرح شد و براساس آن رئیس جمهور در راس دولت قرار می‌گیرد و پارلمان، قوه قضائیه و قوه اجراییه را رهبری می‌کند؛ شورای عالی ریاست جمهوری و امنیت ملی نیز زیر نظر رئیس جمهور اداره خواهد شد.

هدف مسعود از این طرح ارائه گزینه دیگری به سران دولت افغانستان درصورت افزایش تنش‌ها بین آنان و عدم توافق برای ایجاد حکومت وحدت ملی بیان شده بود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟