eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO


eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

بدون شک بازی CS:GO یکی از محبوب‌ترین عناوین آنلاینی است که حرفه‌ای شدن در آن، به تمرین زیاد و فرا گرفتن نکات تخصصی ریز و درشتی که در بطن بازی نهفته اند، بستگی دارد. به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم که در اولین آموزش تخصصی بخش تازه تاسیس eSport به یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین مباحث بازی CS:GO که کنترل Recoil اسلحه‌های بازی است...

بدون شک بازی CS:GO یکی از محبوب‌ترین عناوین آنلاینی است که حرفه‌ای شدن در آن، به تمرین زیاد و فرا گرفتن نکات تخصصی ریز و درشتی که در بطن بازی نهفته اند، بستگی دارد. به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم که در اولین آموزش تخصصی بخش تازه تاسیس eSport به یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین مباحث بازی CS:GO که کنترل Recoil اسلحه‌های بازی است بپردازیم.

چند سالی است که محبوبیت بازی‌های ویدئویی آنلاین با رشدی دو چندان در میان بازیکنان ایرانی مواجه شده و روز به روز نیز به تعداد بازیکنانی که به انجام این بازی‌ها می‌پردازند، افزوده می‌شود. یکی از این عناوین که سابقه‌ای طولانی در ایران دارد و معرف حضور همه بازیکنان نیز هست، مجموعه بازی Counter-Strike است که چند سالیست آخرین نسخه آن یعنی بازی CS:GO (Counter-Strike: Global offencive) طرفداران بسیار زیادی را برا خود دست و پا کرده و هر روز پذیرای بازیکنان جدیدی به آغوش خود است.

اگر از طرفدارن این عنوان بوده باشید، حتما به تماشای مسابقات و تورنومنت‌های برگزار شده با موضوعیت بازی CS:GO نشسته‌اید و حتما نیز پیش آمده است که بارها از بازی‌های بی نظیر بازیکنان بزرگی چون Coldzera و Niko متحیر شده و به وجد آمده‌اید. اما در درجه اول باید بدانید که این دست بازیکنان ساعت‌های بسیار زیادی را به تمرین کردن می‌گذرانند و این میزان از تبحر و چیرگی حاصل تجربه و تمرین‌های مختلفی است که انجام می‌دهند. اما بسیاری از بازیکنان فکر می‌کنند که پیشرفت در CS:GO به سرعت انجام می‌گیرد؛ ولی هنگامی که وارد بازی می‌شوند و چند راند را میگذرانند، درمی‌یابند که اوضاع به هیچ وجه آنگونه‌ای که تصور می‌کردند نیست. یکی از این موارد که شاید در ابتدای بازی هر بازیکن تازه واردی را دچار گیجی و سردرگمی کند، تفاوت الگوی شلیک و به طبع کنترل آتش هر اسلحه با اسلحه دیگر است که در بازی CS:GO به یکی از چالش‌های مهم و تعیین کننده در مباحث مهارتی مطرح است و تسلط بر آن نیز نیازمند ممارست و تمرین بسیار است. در این بین یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کلاس‌ها در میان اسلحه‌های موجود در بازی CG:GO، کلاس Rifle‌ ها است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

کلاس Rifle را به جرات می‌توان محبوب‌ترین کلاس در بین اسلحه‌های موجود در بازی CS:GO به حساب آورد. اسلحه‌های این دسته به دلایل متعددی همچون دقت بالا، قدرت ویرانگر و مانور پذیری بالا، در اکثر مسابقات جهانی و یا حتی مسابقات محلی، انتخاب‌های نهایی و ایده‌آل بازیکنان بزرگ و کوچک هستند. بارها در مسابقات مهم و تورنومنت‌های جهانی بازی CS:GO دیده‌ایم که بازیکنان با استفاده‌ از این نوع اسلحه‌ها توانسته‌اند که کلاچ‌های (نبرد‌های یک در برابر چند نفر) متعددی را با پیروزی پشت سر بگذارند. ولی پیروزی در بازی تنها انتخاب یک Rifle و زدن به دل دشمنان و درگیر شدن با آنان نیست. بلکه یادگیری مهارت‌های تیراندازی و تبحر در استفاده از این اسلحه‌هاست که می‌تواند ورق را به سمت کسی که از این دست سلاح‌ها استفاده می‌کند برگرداند.

به طور کلی می‌توان گفت که هر بازیکنی که بتواند الگوی شلیک سلاح‌های تهاجمی و روش کنترل آتش آن‌ها را فرا بگیرد، می‌تواند با سرعت هر چه تمام‌تر در بازی پیشرفت کند و همیشه یک قدم از بقیه جلوتر باشد. ما نیز همانطور که در ابتدای کار گفته شد، تصمیم گرفتیم که در اولین آموزش تخصصی بخش eSport گیمشات، نحوه کنترل آتش اسلحه‌های کلاس Rifle را به شما آموزش بدهیم. پس بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم و آموزش را آغاز می‌کنیم.

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

به طور کلی در بازی CS:GO به سه حالت تک تیر (One Tap)، برست (Burst Fire) و اسپری یا همان رگبار می‌توان به حریف شلیک کردو با او درگیر شد. شلیک به صورت تک تک باعث می‌شود که دقت بالای اسلحه حفظ شود و امکان برخورد تیر به حریف بالاتر برود. بازیکنان زیاد و بزرگی همچون Niko که در تیم Faze Clan بازی می‌کند، یکی از بهترین نمونه‌هایی است که One Tap های بی‌نظیری دارد و ا استفاده از این تکنیک پیروزی‌های بی‌شماری را کسب کرده است. حالت Burst Fire را شاید بتوان مورد استفاده‌ترین و محبوب‌ترین حالت برای شلیک و درگیری میان بازیکنان به حساب آورد. شلیک با این حالت به صورت نواخت 4 الی 5 تیر متوالی است که چند مزیت دارد. اول اینکه شلیک با این حالت باعث از بین رفتن دقت و بالا رفتن پرش تیر‌ها نمی‌شود که در نتیجه می‌توان با یک Burst دشمن را به راحتی از پا درآورد.

اما مورد سوم که جدای از سختی بسیار گزینه محبوب بازیکنان حرفه‌ای نیز هست، گزینه اسپری کردن است. اسپری کردن در حالت عادی و برای بازیکنان تازه‌کار بسیار سخت است و برای غلبه بر آن و داشتن کنترل کامل بر روی این نوع شلیک کردن باید تا حد بسیار زیادی تمرین کرد. اما جدای از سختی و نیاز به مهارت بالا، اسپری کردن یکی از روش‌های کارآمد و بسیار کلیدی در بازی cs:go است و ماهر شدن در آن می‌تواند شما را چند پله بالاتر از بازیکنان هم رده‌تان قرار بدهد. از آنجایی که ماهر شدن در دو روش اول کار چندان دشواری نیست، ما تصمیم گرفتیم که در اولین آموزش تخصصی بخش eSport و بازی CS:GO کنترل Recoil و فرا گرفتن الگو‌های غلبه بر آن را به شما آموزش دهیم که برای ابتدای کار اسلحه‌های کلاس تهاجمی را انتخاب کرده‌ایم.

پس بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم و به سراغ آموزش می‌رویم.

کلاس Rifle در تیم تروریست:

اسلحه‌های تهاجمی موجود در تیم تروریست‌های شامل سلاح‌های Galil، AK-47 و SSG 553 می‌شود که هر کدام طرفداران کاربرد و طرفداران خاص خود را دارد. علاوه بر این در ابتدای مقاله نیز گفته شد که الگوی شلیک و کنترل هر کدام نیز با دیگری متفاوت است. پس ما در ادامه به بررسی هر کدام از این سه اسلحه خواهیم پرداخت.

Galil :

اولین اسلحه‌ای که هنگام انتخاب تیم تروریست‌ها با آن مواجه می‌شوید اسلحه Galil است. این Rifle ساخت کشور اسرائیل یک سلاح کاربردی و مقرون به صرفه در ابتدای بازی‌ها است و معمولا پس از P90 و MP7 انتخاب مناسبی برای یورش به دشمنان بوده و برای نبرد در فاصله کم گزینه بسیار مطلوبی است. از مزایای Galil می‌توان به نواخت تیر بالا، قیمت کم، ظرفیت بالای خشاب، قدرت نفوذ بالا به زره و امکان کنترل آتش مطلوب اشاره کرد. اما در سوی دیگر این اسلحه معایب دیگری را نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش دقت اسلحه در فاصله زیاد و عدم قدرت این اسلحه برای هدشات کردن با یک تیر اشاره کرد.

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید الگوی شلیک این سلاح به صورت زیر است و هنگام شلیک متداوم ده تیر اول اسلحه به سمت بالا حرکت می‌کند و پس از آن به سمت راست و سپس چپ منحرف می‌شود. حال برای کنترل Recoil و غلبه بر لگد اسلحه و پرش‌های ناشی از نواخت تیر Galil، باید مطابق تصویر متحرک بعدی عمل کرد که البته به دست آوردن مهارت و حرفه‌ای شدن در کنترل الگوی آتش این اسلحه نیاز به تمرین بسیاری دارد.

الگوی شلیک اسلحه Galil :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

الگوی کنترل Recoil اسلحه Galil :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

AK-47:

شاید بتوان AK-47 یا همان کلاشینیکف معروف و دوست داشتنی خودمان را بهترین و پرطرفدارترین اسلحه موجود در بازی CS:GO به حساب آورد.این اسلحه روسی فوق‌العاده دقیق و فوق‌العاده قدرتمند بوده و به واسطه همین دو ویژگی برجسته‌اش، انتخاب اول و آخر تیم تروریست‌ها است. AK-47 را به واسطه قیمت 2700 دلاری‌اش، می‌توان به صرفه‌ترین اسلحه در کل بازی به حساب آورد چرا که اگر نسبت هزینه سلاح و آسیب بسیاری که به حریف وارد می‌کند را حساب کنیم، در‌خواهیم یافت که خرید و استفاده از این اسلحه بسیار به صرفه است. اما استفاده از این اسلحه کار و تمرین بسیار بیشتری را نسبت به دیگر اسلحه‌های موجود در بازی می‌طلبد. چرا که به واسطه قدرت بالا این اسلحه، پراکندگی و از هم گسستگی محل برخورد تیر‌های شلیک شده افزایش می‌یابد و بدین ترتیب باید برای فرا گرفتن و تسلط بر الگوی شلیک AK-47 تمرین‌هایی را به صورت روزانه انجام داد.

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

از مزایای قابل توجه این اسلحه می‌توان به آسیب مرگبار و توانایی از پا درآوردن حریف با یک شلیک به سر (هدشات)، زمان کوتاه خشاب گذاری (ریلود)، برتری مطلق در تناسب قیمت به کارایی و تاثیر بالا در تمامی فواصل در نبردها اشاره کرد. ولی همانطور که مشخص است و قبل‌تر هم گفته شد، این اسلحه علاوه بر مزایای بسیار چند عیب دارد که البته با تمرین می‌توان بر آن‌ها غلبه کرد. اولین عیب این اسلحه در بازی CS:GO را می‌توان لگد و پرش تیر زیاد آن عنوان کرد. به طوری که پس از 8 تیر اول اسلحه تیر‌های گسسته از همی را شلیک می‌کند و به طبع کنترل آن دشوار می‌شود. دیگر عیب این اسلحه نواخت تیر پایین این اسلحه نسبت به دیگر سلاح‌های تهاجمی در بازی است که با توجه به قدرت بالای آن، این مورد معمول و عادی است.

همانطور که می‌بینید الگوی شلیک AK-47 به واسطه قدرت بالایی که دارد، دارای پراکندگی نسبتا زیادی است که این پراکندگی کار کنترل آن را کمی سخت‌تر از دیگر اسلحه‌های موجود در بازی می‌کند. به طوری که کنترل اسلحه پس از 10 تیر اول به مراتب سخت‌تر است و تنها بازیکنان حرفه‌ای و کسانی که ساعات بسیار زیادی را به تمرین و بازی کردن پرداخته‌اند توانایی کنترل کامل اسلحه در اسپری کردن با AK-47 را دارند. به هر حال هیچ چیز غیر ممکنی در بازی CS:GO وجود ندارد و با تمرین می‌شود به سطوح بالا دست پیدا کرد. تنها کافی است که شما به یکی از نقشه‌های تمرینی رفته و مانند تصویر متحرک دوم که الگوی کنترل Recoil کلاشینیکف را نشان می‌دهد عمل کنید. البته باز هم توصیه می‌شود که به دلیل قدرت بالای این اسلحه سعی کنید که مهارت خود را در درجه اول در زمینه One Tap بالا ببرید چرا که با استفاده از آن می‌توانید که حریف را حتی در صورت داشتن کلاه خود، با یک شلیک از پا در بیاوردید.

الگوی شلیک اسلحه AK-47 :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

الگوی کنترل Recoil اسلحه AK-47 :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

SG 553:

آخرین اسلحه انحصاری تیم تروریست‌ها در بازی CS:GO سلاح SG 553 است که به دلیل قدرت بالای آن در میان بازیکنان ایرانی به تانک نیز معروف است. این اسلحه سوئیسی که با گلوله‌های کالیبر 5.56 ناتو تغذیه می‌شود، یکی از قوی‌ترین و دقیق‌ترین اسلحه‌های موجود در بازی بوده و می‌تواند که حریف را با یک گلوله هدشات کند. این اسلحه در کنار AUG بالاترین دقت در شلیک اول را دارد و می‌توان گفت که در برابر تک تیرانداز حریف می‌توان بر روی آن حساب باز کرد. چرا که SG 553 بالاترین میزان آسیب را در میان اسلحه‌های کلاس Rifle دارد. علاوه بر موارد گفته شده، نفوذ کامل به جلیقه ضد گلوله، نواخت تیر بالا، زمان خشاب‌گذاری کم و مجهز بودن به اسکوپ از دیگر مزایای آن هستند. در مقابل Recoil بالا و نامنظم، وزن و قیمت بالا از ویژگی‌های منفی این اسلحه به شمار می‌روند.

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

در ابتدا توصیه می‌شود که هنگام کار با این اسلحه ترجیحا از شلیک‌های One Tap و یا Burst استفاده کنید. چرا که احتمال کشته شدن حریف در این حالت بسیار بالاتر از وقتی است که با این اسلحه به صورت رگبار شلیک می‌کنید. چرا که همانطور که در ابتدای کار گفته شد، قدرت بالای آن باعث پرش زیاد گلوله‌های شلیک شده می‌شود. اما اگر مجبور به استفاده از اسپری کردن شدید، باید مطابق تصویر متحرک دوم که در ادامه مشاهده خواهید کرد، اسلحه را هدایت کنید.

الگوی شلیک اسلحه SG 553 :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

الگوی کنترل Recoil اسلحه SG 553 :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

کلاس Rifle در تیم ضد تروریست:

ضد تروریست‌ها یا همان CT های خودمان از اسلحه‌های تاکتیکی‌تر ولی در مقابل گران قیمت‌تری در مقابله با تروریست‌ها استفاده می‌کنند. تیم CT در اصل از چهار اسلحه تهاجمی انحصاری بهره می‌برد ولی می‌تواند از سه تا آن‌ها در بازی استفاده کند. این اسلحه‌ها FAMAS، M4A4، M4A1 و AUG هستند که همانطور که گفته شد بازیکنان می‌توانند میان M4A4 و M4A1 تنها یکی را انتخاب کنند. ولی مابقی اسلحه‌ها کماکان در بازی قابل انتخاب هستند.

FAMAS :

اسلحه FAMAS که مختصر شده کلمه‌های Fusil d’Assaut de la Manufacture d’Armes de Saint-Étienne است، اولین سلاح Bullpup حاضر در بازی CS:GO است. اگر با این نوع اسلحه‌ها آشنایی ندارید باید بگوییم که سلاح‌های Bullpup به اسلحه‌هایی گفته می‌شود که خشاب آن‌ها به منظور تسلط بالاتر و کنترل بیشتر، در قسمت عقب سلاح جای می‌گیرد.

این اسلحه در بازی CS:GO اولین و با قیمت 2250 دلار، ارزان‌ترین اسلحه قابل انتخاب در تیم CT بوده و به وسیله خشاب‌های 25 تایی که از گلوله‌های استاندارد ناتو استفاده می‌کنند، تغذیه می‌شود. FAMAS تنها اسلحه تهاجمی در کل بازی است در دو حالت کلی شلیک می‌کند. یکی Burst و دیگری Automatic که در حالت Burst با هر بار شلیک 3 تیر به صورت متوالی از اسلحه بیرون می‌آید. این حالت برای هدف‌گیری در فواصل زیاد گزینه بسیار ایده‌آلی بوده؛ چرا که از دقت بسیار بالایی برخوردار بود و همچنین امکان خطا رفتن تیر در این حالت بسیار کم است.

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

همانطور که گفته شد، این اسلحه علاوه بر دقت بسیار بالایی که دارد از قیمت نسبتا پایینی نیز برخوردار است و انتخاب بسیار ایده‌آلی برای شکار تروریست‌ها آن هم از راه دور است. اما اگر از این اسلحه استفاده می‌کنید، در جریان باشید که باید زمان خشاب گذاری طولانی و آسیب متوسط این اسلحه را به جان بخرید.

گفته شد که FAMAS در فواصل معمولی و زیاد گزینه بسیار مناسبی برای درگیری با دشمن است. اما در صورتی که از حالت Burst استفاده کنید. چرا که Recoil این اسلحه در حالت رگبار به طور عجیبی بالاست و نواخت تیر بالای اسلحه نیز باعث می‌شود که در مدت کوتاهی کنترل اسلحه از دستانتان خارج شود. اما در صورتی که مایل هستید دشمنان را با رگبار به گلوله ببندید، باید مطابق تصویر متحرک دوم عمل نمایید.

الگوی شلیک اسلحه FAMAS :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

الگوی کنترل Recoil اسلحه FAMAS :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

M4A4 :

در تیم تروریست‌ها اسلحه AK-47 را می‌توان محبوب‌ترین اسلحه در کلاس تهاجمی به حساب آورد و در سوی دیگر در تیم ضد تروریست این اسلحه M4A4 است که اسلحه مورد علاقه بازیکنان بزرگ همچون Coldzera، Fer، Niko و دیگر بازیکنان حاضر در بازی CS:GO است. این اسلحه آمریکایی که با خشاب‌های 30 تایی مسلح می‌شود، سلاح دقیق و قابل کنترلی است. M4A4 در فاصله‌های کوتاه و میانی بشدت مرگبار است و با Burst‌ های کنترل شده می‌توان به راحتی هر حریفی را از پای درآورد ولی در فواصل بیشتر، توصیه می‌شود که از شلیک‌های One Tap استفاده شود. اما در نظر داشته باشید که یک تیر این اسلحه نمی‌تواند دشمن را هدشات کند و به همین دلیل است که شلیک به صورت Burst بهترین راهکار در مواجهه با حریفان مجهز به جلیقه ضد گلوله است.

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

روش شلیک دیگری که از محبوبیت بالایی در میان بازیکنان حرفه‌ای برخوردار است، اسپری کردن با این اسلحه است که همانند دیگر اسلحه‌ها نیازمند تمرین و ممارست بسیاری است. همانطور که الگوی شلیک این اسلحه را در تصویر اول مشاهده می‌کنید، گسستگی ناشی از رگبار تا حدودی بالاست. پس برای کنترل آن می‌بایست که مطابق تصویر دوم اصلحه را کنترل کرد.

الگوی شلیک اسلحه M4A4 :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

الگوی کنترل Recoil اسلحه M4A4 :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

M4A1 :

در ابتدای معرفی اسلحه‌های کلاس Rifle در تیم CT ها گفتیم که این تیم در زرادخانه خود از دو اسلحه M4 استفاده می‌کند. یکی M4A4 که در مبحث قبل به آن پرداختیم و دیگری M4A1 که اسلحه مورد بررسی ما در این‌جا است.

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

اسلحه M4A1 در ابتدای انتشار بازی CS:GO در لیست اسلحه‌های قابل انتخاب وجود نداشت. اما پس از به‌روز رسانی این بازی در سال 2013 شاهد بودیم که این قاتل خاموش به صحنه کارزار میان تروریست‌ها و ضد تروریست‌ها ملحق شده است. M4A1 بسیار دقیق و قدرتمند بوده و به واسطه همین دو مشخصه گزینه بسیار مطلوبی برای نبرد‌های تدافعی به حساب می‌آید. از مزایا دیگر این اسلحه می‌توان به Recoil بسیار پایین و غیرقابل ردیابی بودن آن اشاره کرد. ولی در سوی دیگر باید در هنگام استفاده از این اسلحه نهایت دقت را به خرج داد، چرا که در درجه اول این اسلحه خشاب 20 تایی و کم ظرفیتی را دارد و در درجه دوم جمعا 60 تیر همراه بازیکن خواهد بود. پس در درجه اول توصیه می‌شود که از شلیک رگباری خودداری کرده و همانطور که گفته شد از Burst استفاده کنید. ولی اگر در شرایطی گرفتار شدید که مجبور به استفاده از اسپری کردن بودید کافیست که الگوی کنترل این اسلحه که چندان دشوار نیست را در تصویر متحرک دوم فرا بگیرید.

الگوی شلیک اسلحه M4A1 :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

الگوی کنترل Recoil اسلحه M4A1 :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

AUG :

اسلحه AUG که محصولی از کارخانه اتریشی اشتایر است، دومین اسلحه Bullpup قابل انتخاب در تیم ضد تروریست‌ها است. این اسلحه را می‌توان دقیق‌ترین اسلحه تهاجمی بازی به حساب آورد به طوری که در میان تمامی اسلحه‌های موجود در بازی CS:GO تنها این اسلحه و SG 553 است که توانایی مقابله با تک‌تیراندازان حریف را دارد. AUG همچنین در فاصله‌های دور نیز بسیار دقیق و قدرتمند است و به راحتی آب خوردن می‌تواند هر حریفی با هر تجهیزات دفاعی را با یک گلوله هدشات کند. میزان خسارت، دقت و نواخت‌ تیر بالا این اسلحه را به یکی از قابل اتکاترین سلاح‌ها برای اهداف دفاعی تبدیل کرده است. اما در مقابل قیمت 3300 دلاری و نسبتا بالای آن باعث شده است که بازیکنان در مسابقات مختلف و بین‌المللی از این اسلحه استفاده نکنند و به جای آن پول خود را ذخیره کنند تا در ادامه مسابقه به مشکل برنخورند.

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

از آنجایی که این اسلحه قابلیت زوم به وسیله اسکوپ تعبیه شده بر روی آن را دارد، توصیه می‌شود که از شلیک‌های One Tap و یا از Burst‌های پی در پی در هنگام درگیری با حریفان استفاده شود. چرا که در درجه اول از هم گسستگی تیر‌های شلیک شده به هنگام اسپری کردن بالا می‌رود که به طبع کنترل‌ آن کار ساده‌ای نیست و همچنین زمان طولانی خشاب‌گذاری آن باعث می‌شود که در هنگام درگیری‌های نزدیک خطر کشته شدن بازیکن در بازی بالا برود. اما با این حال اگر شرایط ایجاب کرد که به اسپری کردن با این اسلحه روی بیاورید، باید مطابق تصویر دوم اسلحه را کنترل کنید.

الگوی شلیک اسلحه AUG :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

الگوی کنترل Recoil اسلحه AUG :

eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

همانطور که در طول مقاله بار‌ها گفته شد، حرفه‌ای شدن و فرا گرفتن مهارت‌های بازی CS:GO طالب تمرین بسیار زیاد و صرف زمان زیادی است و مسلما در زمان کمی نمی‌توان خود را یک بازیکن حرفه‌ای و سطح بالا قلمداد کرد. با این حال این نتیجه به دست می‌آید که میزان بازی کردن و تمرین رابطه مستقیمی با افزایش مهارت شما دارد. پس تمرین و تمرکز را جدی گرفته و از باخت و کشته شدن در بازی هرگز ناامید نشوید. یادتان نرود که بازیکنانی مانند Coldzera، Fallen، OlofMeister و KennyS از همان ابتدا در این سطح نبوده‌اند و با ممارست بسیار به این جایگاه رسیده‌اند. پس بازهم تکرار می‌کنم. تمرین را فراموش نکنید؛ موفقیت اکتسابی است.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
eSport: آموزش‌ کنترل Recoil اسلحه‌های کلاس Rifle در بازی CS:GO

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی