سریال ترکیه‌ای؛ سریال اکیا و داستان عشق بی‌پایان نیهان و کمال


سریال ترکیه‌ای؛ سریال اکیا و داستان عشق بی‌پایان نیهان و کمال

سریال اکیا با نام اصلی kara sevda (عشق بی‌پایان) یکی از پرطرفدارترین سریال‌های ترکیه است. این سریال داستان عشق عمیق دو جوان به نام نیهان (اکیا) و کمال را به تصویر می‌کشد. با روزچین همراه باشید تا جزییات بیشتری از این سریال را بدانید. سریال اکیا (Kara Sevda) سریال درام و عاشقانه‌ی ترکیه‌ای که پس از دوبله...

سریال ترکیه‌ای؛ سریال اکیا و داستان عشق بی‌پایان نیهان و کمال

سریال اکیا با نام اصلی kara sevda (عشق بی‌پایان) یکی از پرطرفدارترین سریال‌های ترکیه است. این سریال داستان عشق عمیق دو جوان به نام نیهان (اکیا) و کمال را به تصویر می‌کشد. با روزچین همراه باشید تا جزییات بیشتری از این سریال را بدانید.

سریال اکیا (Kara Sevda) سریال درام و عاشقانه‌ی ترکیه‌ای که پس از دوبله تصمیم به تغییر نامش گرفته شد. در سریال عشق بی‌پایان نام نیهان به اکیا تغییر پیدا کرده است که همین باعث تغییر نام فیلم عشق بی‌پایان به اکیا شد.

خلاصه داستان سریال اکیا

سریال ترکیه‌ای؛ سریال اکیا و داستان عشق بی‌پایان نیهان و کمالسریال کارا سئودا با بازی بوراک اؤزچئویت و نِسلیهان آتاگول

کمال پسری مغرور که در محله‌ای فقیرنشین با خانواده‌اش زندگی می‌کند. یک برادر بزرگ‌تر و یک خواهر به نام زینب دارد. نیهان (اکیا) هم دختری شاد و پرانرژی از یک خانواده‌ی پولدار است و برادر دوقلویی به نام اوزان دارد. اِمیر پسر شریک تجاری پدر نیهان که دیوانه‌وار عاشق نیهان است و به هر قیمتی می‌خواهد او را به دست آورد. اِمیر مردی خشن و بسیار باهوش است. در حادثه‌ای اوزان یک زن را به قتل می‌رساند و امیر از این فرصت برای نجات اوزان و به‌دست‌آوردن نیهان استفاده می‌کند. اما نیهان به طور خیلی اتفاقی با کمال آشنا شده و عاشق هم می‌شوند. ویلدان (مادر نیهان) برای نجات پسرش اوزان می‌خواهد دخترش با امیر ازدواج کند. مدتی بعد نیهان به دلایلی مجبور می‌شود با امیر ازدواج کند و به خواستگاری کمال «نه» می‌گوید. این کار تا مدتی کمال را افسرده می‌کند. بعد از پنج سال کمال پیش خانواده خود بر می‌گردد و برای به‌دست‌آوردن نیهان با امیر رقابت می‌کند.

علت تغییر نام فیلم از عشق بی‌پایان به اکیا

سریال ترکیه‌ای؛ سریال اکیا و داستان عشق بی‌پایان نیهان و کمالسریال اکیا برنده جایزه بهترین سریال تلویزیونی درام از جشنواره امی

نام اصلی فیلم kara sevda یعنی عشق بی‌پایان است. پس از دوبلۀ سریال عشق بی‌پایان، تصمیم بر تغییر نام برای پخش گرفته شد. سریال را برندی به نام «اکیا» که تولیدکننده لوازم آرایش و پوست و مو است، تأمین کرده است. در سریال عشق بی‌پایان نام نیهان نیز به اکیا تغییر داده شد. برای همین تصمیم بر این گرفته شد تا نام سریال نیز از عشق بی‌پایان به سریال اکیا تغییر یابد. این سریال اولین سریال ترکیه‌ای بود که در یوتیوب به بازدیدی بالای یک میلیون دست یافت و به چندین زبان دوبله شد.

در مورد سریال اکیا

سریال ترکیه‌ای؛ سریال اکیا و داستان عشق بی‌پایان نیهان و کمالاِمیر شخصیت خشن و عاشق نیهان

سریال عشق بی‌پایان به دلیل محبوبیت بسیار به زبان‌های مختلف دوبله شده است. از جمله ایتالیایی، اسپانیایی، فارسی و عربی. این سریال در اکثر کشورها به‌خصوص ایران، جمهوری آذربایجان، بالکان، آمریکای لاتین، کلمبیا، کرواسی، بلغارستان، صربستان، رومانی و شیلی بسیار موفق و پربیننده بود. در جشنواره فیلم درام ۲۰۱۶ سئول (کره جنوبی)، سریال عشق بی‌پایان بهترین سریال درام سال معرفی شد. بوراک اؤزچیویت (کمال) به همراه هیلال سارال (کارگردان) برای دریافت این جایزه به روی صحنه رفتند. همچنین در چهل‌و‌پنجمین جشنوارۀ بین‌المللی جایزه امی به‌عنوان بهترین سریال درام تلویزیون انتخاب شد.

بازیگران و عوامل سریال اکیا

از بازیگران اصلی این سریال می‌توان به بوراک اؤزچئویت (کمال)- نسلیهان آتاگول (نیهان)- کان اورگانجی اوغلو (ائمیر)- هازال فیلیز کوچوکوسه (زینب)- ملیسا آسلی پاموک (آسو)- زرین تکین‌دور (لیلا)- اشاره کرد. نویسندگان این سریال درام را خانم‌ها اؤزلم ییلماز، بورجو گؤرگون توپتاش و آقای آنیل اِکه نویسندگان این سریال پرطرفدار بودند. تهیه‌کنندگی این سریال پر‌هزینه را کرم چاتای و کمپانی آی یاپیم بر عهده داشت. آهنگ زیبا و غم‌انگیز اکیا را تویگار ایشیکلی ساخته است. کارگردانی را نیز هیلال سارال به بهترین نحو انجام داده بود.

صنعت فیلم‌سازی ترکیه

سریال ترکیه‌ای؛ سریال اکیا و داستان عشق بی‌پایان نیهان و کمالمراسم ازدواج نیهان و کمال

بیش از یک دهه از ورود سریال‌های پر‌مخاطب ترکیه‌ای به جعبه جادویی خانه‌های اهالی خاورمیانه می‌گذرد. سریال‌هایی که این روزها با در نوردیدن مرزهای آسیا تا آن‌سوی کره خاکی پیش رفته‌اند. در سال‌های اخیر، ترکیه با صادر‌کردن سریال‌های ساخت این کشور به بیش از ۱۰۰ کشور جهان درآمدی به میزان ۲۰۰ میلیون دلار کسب کرده است. کارشناسان اقتصادی این کشور پیش‌بینی می‌کنند درآمد صادرات محصولات فرهنگی ترکیه تا سال ۲۰۲۳میلادی به ۲میلیارد دلار برسد. سریال‌های تلویزیونی ترکیه به زبان‌های مختلفی مثل عربی و فارسی دوبله و در بسیاری از کشورهای خاورمیانه محبوب هستند. این مسئله تاثیر زیادی بر صنعت گردشگری ترکیه داشته است. طبق آمار ۷۴درصد از مردم شانزده کشور خاورمیانه، حداقل یک سریال ترک را به طور کامل دیده‌اند. بسیاری از آن‌ها نام چندین بازیگر ترک را می‌شناسند. نسبت به سریال‌های آمریکایی، شاید احساس نزدیکی که مردم خاورمیانه به جامعۀ ترکیه دارند، دلیل این محبوبیت است.

علت موفقیت و محبوبیت سریال‌های ترکیه‌ای

«کیفیت» اصلی‌ترین دلیل محبوبیت سریال‌های ترکی در میان مردم کشورهای منطقه است. در اولین گام دولت ترکیه یکی از تولیدکننده‌های سریال را وارد انجمن اقتصادی کشور کرد. حضور این عضو موجب شد تا تولیدکننده‌های محتوای تلویزیون، در کنار کارشناسان اقتصادی قرار بگیرند. حتی فیلم سازان توسط این عضو از شرایط مناسب برای فروش سریال‌های خود باخبر شدند. گام دوم دولت در این صنعت تشکیل گروهی از متخصصان این حوزه بود. این گروه با تحقیق از شرایط مناسب و موضوعات مورد‌پسند باخبر شده و آن‌ها را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند. یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل افزایش سطح کیفی سریال‌های ترکیه، ارتباط مستقیم با نیروی کار حرفه‌ای و تحصیلکرده است. دولت ترکیه علاوه بر تأسیس مراکز آموزشی ویژه، با وارد کردن افراد باتجربه خارجی از دانسته‌های آن‌ها نیز استفاده کرد. استفاده از همۀ نکات بالا، موجب شد اکنون سریال‌های ترکیه به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، بالکان، آمریکا و کشورهای اروپایی برسند.

آیا شما این سریال را دیده‌اید؟ نظرتان در مورد موضوع فیلم و بازی بازیگران چیست؟

در پست‌های بعدی به معرفی یکی دیگر از سریال‌های پرطرفدار ترکیه‌ای خواهیم پرداخت.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
سریال ترکیه‌ای؛ سریال اکیا و داستان عشق بی‌پایان نیهان و کمال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فیلم و سریال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403