طرز تهیه انواع غذا با میگو (سه غذای لذیذ و فوق العاده)


میگو از خوراک های دریایی خوشمزه است که به علت خواص فراوان، مورد استفاده قرار می گیرد. با این خوراک دریایی غذاهای متنوع و خوشمزه ای مانند پاستا میگو ایتالیایی، خوراک میگو، قلیه میگو و … را می توان تهیه کرد. در این مطلب قصد داریم 3 نوع غذا با میگو به شما آموزش دهیم. میگوها منبع غنی از پروتئین و در عین حال کم...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

میگو از خوراک های دریایی خوشمزه و مقوی است که غذاهای بسیاری می توان با آن تهیه کرد. این نوع خوراک را به شکل های مختلفی می توان طبخ و تهیه کرد. در این مطلب روش های متفاوتی از تهیه غذا با میگو را به شما پیشنهاد می کنیم.

میگو از خوراک های دریایی خوشمزه است که به علت خواص فراوان، مورد استفاده قرار می گیرد. با این خوراک دریایی غذاهای متنوع و خوشمزه ای مانند پاستا میگو ایتالیایی، خوراک میگو، قلیه میگو و … را می توان تهیه کرد. در این مطلب قصد داریم ۳ نوع غذا با میگو به شما آموزش دهیم.

میگوها منبع غنی از پروتئین و در عین حال کم کالری می باشند. این خوراک دریایی دارای اسیدهای چرب اُمگا-۳ هستند. در واقع این موجودات دریایی کوچک تامین کننده ی مقایر مناسبی از مواد معدنی مانند آهن، روی، فسفر، منیزیم، سلنیوم و ویتامین هایی مانند B12، D و نیاسین(از جمله ویتامین های گروه B) برای بدن می باشند.

طرز تهیه سه نوع غذا با میگو

گریل میگو با آناناس

میگو تمیز شده: ۳۰ عدد کره: ۲ قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای قرمز متوسط: یک عدد آناناس بدون آب: ۲۰۰ گرم پیازچه خرد شده: نصف پیمانه برنج پخته: ۴ پیمانه

دستور پخت

دو ورق فویل بزرگ را بر روی هم قرار دهید. کره را در آن با فاصله قرار دهید. آن گاه میگوی خام را روی کره بچینید و روی آن فلفل دلمه ای، آناناس، پیازچه و در آخر روی آن برنج بریزید. سپس فویل را محکم ببندید. فویل را به مدت ۳۰ دقیقه در فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گریل میگو خوشمزه شما آماده شود.



طرز تهیه انواع غذا با میگو (سه غذای لذیذ و فوق العاده)

طرز تهیه انواع غذا با میگو (سه غذای لذیذ و فوق العاده)


طرز تهیه انواع غذا با میگو (سه غذای لذیذ و فوق العاده)

اسکالپ میگو

سیر: ۴ حبه زنجبیل رنده شده: یک قاشق غذاخوری تخم مرغ: دو عدد پیاز رنده شده: یک عدد آرد سوخاری: به میزان لازم پودر سوخاری: به میزان لازم پودر جوز هندی: یک قاشق چای خوری سویا سس: سه قاشق غذاخوری نمک و فلفل: به میزان لازم روغن مایع: به میزان لازم لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری میگو پوست کنده: ۲۵۰ گرم

دستور پخت

میگوها را داخل سیر، زنجبیل، پیاز رنده شده، جوز هندی، سویا سس و لیمو مزه دار کنید. بهتر است در تهیه این نوع غذا با میگو سه ساعت به میگو زمان دهیم تا خوب مزه دار شود. آن گاه میگوها را در داخل تخم مرغ فرو برده و در پودر سوخاری بغلتانید. دوباره در تخم مرغ فرو ببرید و در آرد سوخاری بغلتانید. حالا آن ها را داخل روغن سرخ کنید. اسکالپ میگو را می توانید با برنج سرو کنید.

طرز تهیه انواع غذا با میگو (سه غذای لذیذ و فوق العاده)

کتلت میگو با سس تمر هندی

میگو: ۱۵۰ گرم زنجبیل، زرد چوبه و تخم گشنیز: هر کدام یک قاشق چای خوری گشنیز تازه خرد شده: سه قاشق سوپ خوری سیب زمینی پخته شده: ۵ عدد لیم ترش: یک عدد روغن و نمک: به میزان لازم

دستور پخت

برای تهیه این غذا با میگو ابتدا باید میگو و سیب زمینی را به همراه زنجبیل رنده شده، زردچوبه، نمک، آب لیمو ترش و تخم گشنیز در غذا ساز ریخته و خوب مخلوط کنید تا مواد یک دست شود.

مواد را در ظرفی بریزید و آن گاه گشنیز خرد شده را به آن اضافه کنید. در تابه روغن ریخته تا داغ شود. سپس به اندازه یک نارنگی از مواد برداشته و در دست صاف کرده و در تابه سرخ کنید.

طرز تهیه انواع غذا با میگو (سه غذای لذیذ و فوق العاده)

کتلت ها را در ظرفی بچینید و به همراه سس نوش جان کنید.

طرز تهیه سس

آب جوش: نصف پیمانه تمر هندی: نصف پیمانه سس گوجه فرنگی: پنج قاشق سوپ خوری انبه کوچک: یک عدد

تمر هندی را در آب جوش ریخته و صاف کنید. این مخلوط را با انبه و سس گوجه فرنگی در دستگاه غذاساز مخلوط کنید تا یک دست شود.

در این مبحث طرز تهیه سه نوع غذا با میگو خوشمزه و خوش طعم را به شما آموزش دادیم. امیدواریم بتوانید این غذاهای خوشمزه را تهیه بفرمایید و نوش جان کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس