آمریکا به فکر نجات جان تروریست‌ها در سوریه است


آمریکا به فکر نجات جان تروریست‌ها در سوریه است

مقام پارلمانی روس معتقد است، تهدید آمریکا به حمله نظامی جدید به نیروهای دولتی سوریه، آخرین تلاش واشنگتن برای نجات تروریست‌ها در غوطه شرقی است.

آمریکا به فکر نجات جان تروریست‌ها در سوریه است
به گزارش فانوس، "آلکسی پوشکوف" نماینده شورای فدراسیون (سنای) روسیه اظهارات شب گذشته "نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل را آخرین تلاش واشنگتن برای نجات جان تروریست‌ها در سوریه نامید.

این سناتور روس در صفحه «توئیتر» خود نوشت: «نیکی هیلی نسبت به سرنوشت تروریست‌های جبهه النصره در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق بسیار نگران و ناامید شده و به همین دلیل هم در مورد حملات نظامی جدید آمریکا علیه دولت سوریه هشدار می‌دهد. این آخرین تلاش‌ها برای نجات جان تروریست‌های متحد آمریکا در مبارزه مشترک آنها علیه دولت "بشار اسد" است.»

لازم به یادآوری است که "نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در نشست روز دوشنبه شورای امنیت که به بررسی نحوه اجرای قطعنامه شماره 2401 در مورد آتش‌بس در سوریه اختصاص داشت، دولت سوریه و روسیه را به عدم اجرای این سند متهم نمود. وی همچنین اعلام کرد که ایالات متحده اگر لازم باشد خود دست به اقدام خواهد زد. هیلی تهدید کرد اگر اقدامات نظامی نیروهای دولتی سوریه در حومه دمشق متوقف نشود، امکان اقدام نظامی جدید آمریکا علیه "بشار اسد" بعید نیست.

علاوه بر این، هیئت نمایندگی آمریکا پیش‌نویس قطعنامه ای در باره آتش‌بس در منطقه غوطه شرقی را بین اعضای شورای امنیت پخش کرد که برخلاف قطعنامه 2401، ادامه عملیات ضدتروریستی در سوریه در آن مجاز دانسته نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس