25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار


25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

بدون شک بسیاری از افراد موفق و ثروتمند در سراسر دنیا، یکی از عوامل تأثیرگذار در موفقیت کسب و کار خود را مطالعه می‌دانند.

وارن بافت (بدون شک ماهرترین سرمایه‌گذار دوران ما) می‌گوید روزی پانصد صفحه مطالعه کلید موفقیت است، زیرا دانش به این صورت ثمر می‌دهد و مثل سود مرکب گسترش می‌یابد.به همین دلیل بسیاری از زنان و مردان تاجر مهم، مطالعه را به بخشی از فعالیت‌های روزمره‌ی خود تبدیل کرده‌اند. بر همین اساس بیل گیتس سالانه پنجاه کتاب (دقیقا هفته‌ای یک کتاب) مطالعه می‌کند و مارک زاکربرگ هم سال خود را با هدف مطالعه‌ی هفته‌ای یک کتاب آغاز می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

کتاب هایی که همه کارآفرینان باید بخوانند ۱۰ کتاب برتر کسب‌ و کار در سال ۲۰۱۷

اگر می‌خواهید به ایده‌های جدید، روش‌های تفکر جدید و یک مجموعه‌ی متنوع از دانش و اطلاعات برسید، مطالعه بسیار حائز اهمیت است. در ادامه فهرستی از ۲۵ کتاب تأثیرگذار کسب‌وکار ارائه شده است، اگر زمان برای شما ارزشمند است مطالعه‌ی این کتاب‌ها توصیه می‌شود:

۱. ماجراهای کسب وکار اثر جان بروکز

بحران ۳۵۰ میلیون دلاری شرکت فورد موتور معروف به ادسل، ظهور سریع و شگفت‌انگیز زیراکس و رسوایی‌های باورنکردنی جنرال الکتریک و تگزاس گولف سولفور چه نقاط مشترکی دارند؟ هر کدام نمونه‌ای برای چگونگی تعریف یک شرکت شاخص بر اساس یک موقعیت شهرت یا رسوایی هستند؛ اهمیت این گزارش‌ها در درک فعلی پیچیدگی حیات سازمانی، به اندازه‌ی زمانی است که این اتفاق‌ها رخ داده‌اند.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

نکته: بیل‌گیتس در وبلاگ خود به نام gatenotes می‌نویسد، وارن بافت نه تنها این کتاب را به عنوان کتاب مورد علاقه‌ی خود در مورد کسب و کار معرفی کرده است بلکه یکی از کپی‌های شخصی خود را برای او فرستاده است. گیتس می‌نویسد این کتاب حتی در چهار دهه پس از اولین چاپ هم بهترین کتابی است که تاکنون مطالعه کرده است.

۲. سرمایه‌گذار هوشمند، اثر بنجامین گراهام

بزرگترین مشاور سرمایه‌گذاری قرن بیستم، بنجامین گراهام، مدرس و الهام بخش افراد مختلفی در سراسر جهان بوده است.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

فلسفه‌ی گراهام در مورد سرمایه‌گذاری ارزش، کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را به یکی از کتاب‌های ارزشمند بازار از زمان اولین چاپ خود در سال ۱۹۴۹ تبدیل کرده است، این فلسفه از سرمایه‌گذارها در مقابل خطاهای اساسی محافظت می‌کند و روش توسعه‌ی استراتژی‌های طولانی‌مدت را به آن‌ها می‌آموزد.

نکته: وارن بافت سرمایه‌گذار هوشمند را به عنوان بهترین کتاب مرتبط با سرمایه‌گذاری معرفی کرده است.

۳. معمای نوآور: کتابی انقلابی که روش کسب و کار شما را تغییر می‌دهد، اثر کلایتون ام. کریستنسون

معمای نوآور به عنوان راهنمایی برای ارائه‌ی موفقیت‌ها و شکست‌های شرکت‌های پیشتاز، یک مجموعه از قوانین سرمایه‌گذاری بر پدیده‌ی نوآوری ساختارشکنانه را ارائه می‌دهد.

نکته: استیو جابز از این کتاب به عنوان توضیحی برای دلیل کاربرد محاسبات ابری در اپل استفاده می‌کند، در این کتاب علاوه بر استیوجابز به تکرار از جف بزوس هم اسم برده شده است.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۴. بیگانه‌ها: هشت مدیرعامل غیرمعمولی و ردپای منطقی و بنیادی آن‌ها برای موفقیت، اثر ویلیام ان تورندیک

یک مدیرعامل موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟ اغلب افراد با یک تعریف آشنا روبه‌رو می‌شوند: یک مدیر ماهر با تخصص بالا در صنایع. بقیه هم به ویژگی‌های مدیرعامل موفق مثل کاریزما، مهارت‌های ارتباطی مفید، و سبک مدیریتی قابل اطمینان اشاره کرده‌اند. اما چه عاملی برای اداره‌ی یک سازمان حائز اهمیت است؟ ویژگی بارز عملکرد یک مدیرعامل استثنایی چیست؟ پاسخ ساده است، خروجی‌هایی که در طولانی‌مدت به سهام‌داران شرکت می‌رسد.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

نکته: بیگانه‌ها ، رتبه‌ی اول لیست پیشنهادی وارن بافت را در سند سالیانه‌ی شرکت سرمایه‌گذاری Berkshire Hathaway به خود اختصاص داده است.

۵. چگونه می‌توان بر دوستان پیروز شد و بر افراد تأثیر گذاشت اثر دیل کارنگی

توصیه‌ی تست‌شده‌ و پایدار دیل کارنگی باعث شده افراد بی‌شماری بتوانند در زندگی شخصی و کسب‌وکار خود از نردبان موفقیت بالا بروند.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

یکی از پرفروش‌ترین و پیشتازترین کتاب‌های تاریخ، چگونه بر دوستان خود پیروز شوید و بر افراد تأثیر بگذارید، ۶ روش برای محبوبیت، ۱۲ روش برای پیروز شدن طرز تفکر، ۹ روش برای تغییر افراد بدون نیاز به تحریک و رنجاندن آن‌ها و ... را به شما آموزش می‌دهد.

۶. هنر جنگ اثر سان تزو

این کتاب در که قرن ششم پیش از میلاد نوشته شده است هنوز به عنوان یکی از کتاب‌های استراتژی جنگ کاربرد دارد. ناپلئون، مای زیدونگ، ژنرال وو انگیون گیاپ و ژنرال داگلاس مک آرتور همگی از این کتاب الهام گرفته‌اند. و فراتر از جنگ جهانی، اساتید مدیریت و کسب و کار ایده‌های سان تزو را بر سیاست‌ها و استراتژی‌های سازمانی پیاده‌سازی می‌کنند.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۷. هوش احساسی: چرا اهمیت آن بیشتر از IQ است، اثر دنیل گولمن

گولمن از طریق مثال‌های واضح و روشن به ارائه‌ی پنج مهارت ضروری هوش احساسی می‌پردازد. او در این کتاب نشان می‌دهد این مهارت‌ها چه تأثیری بر موفقیت افراد در روابط، کار و حتی سلامت جسمانی دارند. این کتاب راهکاری کاملا جدید را در مورد هوش و باهوش بودن ارائه می‌دهد.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۸. فکر کن و ثروتمند شو، اثر ناپلئون هیل

ناپلئون هیل، با انجام پژوهش‌هایی بر افراد میلیاردر ، به گردآوری فلسفه و سبک زندگی افراد موفق در زمینه‌ی مالی پرداخته است. اگرچه هدف هیل راهنمایی دیگران برای رسیدن به ثروت است، اما اثر فکر کن و ثروتمند شو بیشتر به تشویق افراد در مسیر هدف می‌پردازد.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۹. تغییر مسیر: زنان، کار و تمایل آن‌ها به رهبری، اثر شریل سندبرگ

موضوع تغییر مسیر زنان در محیط کار، بیان تجربه‌های شخصی کوتاه، ارائه‌ی آمار و ارقام و پژوهش در جهت تغییر گفت‌وگو از آنچه زنان نمی‌توانند به آنچه می‌توانند است. شریل سندبرگ در این کتاب راهکارهایی را برای مدیریت همزمان زندگی شخصی و کاری ارائه می‌دهد.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۱۰. هفت عادت افراد تأثیرگذار، اثر استفن آر. کووی

این کتاب به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌ها پس از ۲۵ سال همچنان طرفدارهای خود را دارد. این کتاب زندگی بسیاری از رئسا، مدیرعامل‌ها ، اساتید و والدین را متحول کرده است، که به طور خلاصه، شامل میلیون‌ها فرد از سنین و مشاغل مختلف است.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۱۱. استارتاپ‌ ناب

اغلب استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند. اما تعداد زیادی از این شکست‌ها قابل پیشگیری هستند. استارتاپ ناب یک راهکار جدید و تطبیق‌یافته در سراسر جهان است که نحوه‌ی شکل‌گیری شرکت‌ها و ارائه‌ی محصولات جدید را تغییر می‌دهد.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۱۲. خوب تا عالی: چرا بعضی شرکت‌ها پیشرفت می‌کنند و بقیه خیر، اثر جیم کالینز

یافته‌های بررسی خوب تا عالی بسیاری از خواننده‌ها را متحیر کرده و به تمام حوزه‌های کاربردی و استراتژی مدیریت اشاره می‌کند.

به گفته‌ی جیم کالینز:

بعضی مفاهیم کلیدی در این بررسی، در خلاف جهت تمایلات و فرهنگ مدرن کسب‌وکار هستند، و صادقانه بگویم، بعضی افراد را می‌رنجاند.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۱۳. قوی سیاه، اثر نسیم نیکولاس طالب

قوی سیاه یک رویداد است که صرفنظر مثبت یا منفی بودن، غیر محتمل به نظر می‌رسد اما می‌تواند پیامدهای بزرگی را به دنبال داشته باشد. در این کتاب پیشتاز، طالب با یک روش جالب نشان می‌دهد که رویدادهای قوی سیاه تقریبا هر چیزی در مورد جهان را توضیح می‌دهند اما افراد معمولی و حتی افراد خبره و کارشناس هم درکی از آن ندارند.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۱۴. برای شکست زیادی بزرگ است، اثر آندرو راس سورکین

آندرو راس سورکین، یکی از مقاله‌نویس‌های نیویورک تایمز و یکی از قابل احترام ترین گزارش‌گرهای مالی آمریکایی، در یکی از جالب‌ترین روایت‌های مالی، به شرح اولین بحران اقتصادی مهم در دنیا می‌پردازد.

نکته: برنده‌ی جایزه‌ی جرالد لوب برای بهترین کتاب در زمینه‌ی کسب‌وکار

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۱۵. ثروت ملل، اثر آدام اسمیت

این کتاب توصیفی از دستیابی به ثروت در ملت‌ها ارائه می‌دهد و امروزه یکی از آثار اصلی اقتصاد کلاسیک به شمار می‌رود. موضوع‌های اصلی این کتاب عناوین گسترده‌ای از جمله تقسیم نیروی کار، بهره‌وری و بازارهای آزاد هستند.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۱۶. بربرها در دروازه، اثر بریان بوروگ و جان هیلر

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و قطعا بهترین روایت کسب و کاری است که تاکنون نوشته شده و یک گزارش کلاسیک از سقوط RJR نابیسکو ارائه می‌دهد. یک شاهکار دقیق از روزنامه‌نگاری پژوهشی اثر برایان بوروگ و جان هیلار. این کتاب شامل یک پس‌گفتار جدید از مؤلف‌هایی است که داستان حرص و تزویر را همچنان پس از بیست سال زنده نگه می‌دارند.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۱۷. باهوش‌ترین افراد اتاق: صعود شگفت‌انگیز و سقوط رسوایی‌آور اینرون اثر بتانی مک‌لین و پیتر ال‌کایند

رسوایی اینرون یکی از تحسین‌برانگیز‌ترین شرکت‌های دهه‌ی ۱۹۹۰ را معرفی می‌کند. کتاب‌ها و مقاله‌های بیشماری در مورد این رسوایی نوشته شده‌اند اما باهوش‌ترین افراد اتاق یک دهه بعد از این اتفاق به شکل یک روایت تعریفی ارائه می‌شود.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۱۸. وقتی نابغه شکست می‌خورد: صعود و سقوط مدیریت سرمایه‌ی طولانی مدت، اثر روجر لونستین

روجر لونستین فراز و نشیب‌های هیجان‌انگیز مدیریت طولانی‌مدت سرمایه را ثبت می‌کند. لونستین با تأکید بر یادداشت‌های داخلی و مصاحبه با تعدادی از عوامل کلیدی، نه تنها روش تولید سرمایه و از دست رفتن پول را توضیح می‌دهد بلکه تأثیر شخصیت شرکای بلندمدت، تکیه بر قطعیت ریاضی و فرهنگ وال استریت را بر صعود و سقوط شرکت‌ها نشان می‌دهد.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۱۹. بازاریابی چریکی، جی کنراد لوینسون

وقتی کتاب بازاریابی چریکی برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ منتشر شد، جی لوینسون با روش تهاجمی خود در یافتن مشتری، استراتژی‌های بازاریابی را برای مالکین کسب و کارهای کوچک متحول کرد. فلسفه‌ی لوینسون بر اساس صدها ایده‌ی اثربخش به روش جدید یادگیری سهم بازار و نحوه‌ی دستیابی به آن کمک می‌کند.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۲۰. در جست‌وجوی برتری: درس‌هایی از بهترین شرکت‌های آمریکایی، اثر توماس پیترز و روبرت اچ. واترمن

این کتاب، بر اساس یک بررسی از ۴۳ شرکت برتر آمریکایی از یک مجموعه‌‌ی وسیع‌ از بخش‌های کسب‌وکار به توصیف هشت اصل مدیریتی برای موفقیت سازمان‌ها می‌پردازد: تشویق به اقدام، کاربردهای افزایش سود و مردم محور.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۲۱. ساخته شده برای ماندن: عادت‌های موفق شرکت‌های الهام‌بخش، اثر جیم کالینز و جری ای پوراس

جیمز سی کالینز و جری آی. پوراس با تأکید بر یک پروژه‌ی پژوهشی ۶ ساله در دانشکده ی کسب و کار دانشگاه استنفورد و انتخاب ۱۸ شرکت‌ دیرپا و استثنایی، هر کدام را به صورت مستقیم با رقبایشان مقایسه کرده‌ است.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۲۲. کمین‌گاه دزدها، اثر جیمز بی استوارت

کمین‌گاه دزدها روایت کاملی از یک رسوایی تجاری داخلی را نقل می‌کند که تقریبا منجر به نابودی وال‌استریت شد، روایتی از افرادی که در مقابل آن مقاومت کردند و پیگیری که برای آن‌ها عدالت را به ارمغان آورد.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۲۳. مهندسی مجدد سازمان: یک بیانیه برای تحول اقتصادی، اثر مایکل همر و جیمز ای. چامپی

همر و چامپی بر اساس تجربه‌های دست اول خود نشان می‌دهند که چگونه بعضی از سازمان‌های برجسته‌ی جهانی از اصول مهندسی مجدد برای نجات صدها میلیون دلار در سال استفاده می‌کنند تا بتوانند به سطوح بی‌سابقه‌ای از رضایت مشتری برسند و تمام ابعاد عملیاتی خود را تسریع کرده و به آن انعطاف بدهند. کلید مهندسی مجدد رها کردن مفاهیم اولیه‌ای است که سازمان مدرن بر اساس آن‌ها بنا می‌شود.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۲۴. مقاله‌های وارن بافت: درس‌هایی برای آمریکای سازمانی، با ویرایش لاورنس ای. کانینگهام

ماندگاری و محبوبیت این کتاب تأییدی بر میل گسترده‌ به سمت تألیف منحصر به فرد افکار بافت است که جامع، غیرتکراری و قابل هضم است.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

۲۵. اول تمام قوانین را بشکن: مدیران برجسته‌ی دنیا چه کار متفاوتی را انجام می‌دهند، اثر جیم هارتر

انتشارات گالوپ یافته‌های برجسته‌ مطالعه‌ی انقلابی خود در مورد بیش از ۸۰ هزار مدیر را در این کتاب ارائه می‌کند و به معرفی اقدام‌های متفاوت بزرگترین مدیران جهان می‌پردازد. این کتاب با درس‌هایی در مورد مشاغل و اقدامات ضروری و ایده‌هایی برای پیاده‌سازی آن‌ها، یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌ها برای مدیران در تمامی سطوح است.

25 کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار

بیشتر بخوانید:
رفتار فرد در دبیرستان می‌تواند نشان‌دهنده درآمد و موفقیت شغلی در آینده باشد
مصاحبه با موسس استارتاپی با رشد چندهزار برابری
رفتاری که سبب عدم پیشرفت شما در محیط کار می‌شود
رابطه‌ موفقیت شرکت‌های ‌‌B2B با رشد و درآمدزایی مشتریان
چه زمانی تشویق به نزول کیفیت کار منجر می‌شود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج