مسدود شدن اکانت فیس‌بوک رهبران دسته‌راستی انگلیس


مسدود شدن اکانت فیس‌بوک رهبران دسته‌راستی انگلیس

فیس‌بوک در اقدامی غیرمنتظره اکانت دار و دسته تشکیلات سیاسی دست راستی‌ها موسوم به Britain First و رهبران آن را مسدود کرد.

به گزارش خبرآنلاین، فیس‌بوک ضمن ممنوع کردن حساب کاربری این تشکیلات و همچنین صفحه رهبران آن، «پُل گلدینگ» و «جیدا فرانسن»، اعلام کرد بارها مطالبی تحریک‌آمیز علیه اقلیت‌ها منتشر کرده‌اند که با سیاست فیس‌بوک در تضاد بوده و به همین دلیل مسدود می‌شوند.

فاشیستهای انگلیسی با افکار ضد اسلام به رهبری «پُل گلدینگ» و «جیدا فرانسن» در فیس‌بوک صفحه‌ای دارند که بیش از 2 میلیون لایک داشته و تعداد طرفدارانش بیشتر از تعداد طرفداران حزب کارگر در شبکه اجتماعی فیس‌بوک است.

فیس‌بوک در اظهارات رسمی نوشت: "ما یک پلتفرم آزاد برای ابراز همه نوع عقیده و فکر سیاسی هستیم که محور آن آزادی بیان است و این آزادی باید بدون ایجاد تنفر و نفرت اظهار شود. مردم قادرند بدون بدنام کردن دیگران نقطه نظرات قوی و بحث برانگیز خود را مطرح کنند. ما استانداردهایی داریم که به وضوح نشان می‌دهد که این نوع اظهارعقیده قابل قبول نیست و وقتی از وجود آن در پلتفرم خود مطلع شدیم، آن را حذف کردیم. این گروه در آینده نیز حق ستاپ کردن و ایجاد صفحات جدید را نخواهد داشت."

فیس‌بوک به طور مشخص معلوم نکرد کدام پست‌های این گروه سیاسی در صفحات‌شان منجر به مسدودسازی شده است اما ظاهرا مطالبی علیه مهاجرت مسلمانان به انگلیس باعث گرفتن این تصمیم شده است.

هفته گذشته گلدینگ و فرانسن به اتهام جرائم ضد اسلامی به 36 و 18 هفته زندان محکوم شدند. ترامپ نیز اخیرا ویدئوهای این گروه را ری-توئیت کرده بود که باعث شد موجی از خشم و اعتراض علیه رئیس جمهور آمریکا شکل گیرد.

5656

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق