بناهای تاریخی گنج پنهان شیراز هستند/ عدم توسعه فضای شهری


بناهای تاریخی گنج پنهان شیراز هستند/ عدم توسعه فضای شهری

شیراز _ معاون عمران شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بناهای تاریخی موجود در بافت گنج پنهانی هستند که نمی توانیم بر روی آنها قیمت بگذاریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی افشانی عصر پنجشنبه در جلسه بازآفرینی بافت فرسوده استان فارس افزود: طرح باز آفرینی به عنوان یک اولویت پذیرفته شده است و باید ببینیم چگونه می شود این طرح را به خوبی اجرایی کرد.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه باید کمک کنند که بخش خصوصی در این حوزه به خوبی ورود کنند و سمن ها نیز باید گروه های مختلف را تشویق کنند.

معاون وزیر کشور یادآور شد: امروز کسانی در این بافت ها زندگی می کنند که با دنیا در ارتباط هستند و نوع زندگی خود را مقایسه می کنند و حتی در محله ای دیگر که وارد می شوند شاعد تبعیض خواهند بود.

افشانی تصریح کرد: عدالت باید به گونه ای باشد که ساکنین بافت فرسوده نیز مانند دیگر نقاط شهر و کشور زندگی کنند.

وی افزود: محله سنگ سیاه شیراز امروز با گذشته تفاوت زیادی کرده است و اگر منازل تاریخی به شهرداری واگذار شد برای ایجاد زندگی در بافت بود که سرمایه گذار نیز وارد بافت می شود.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: بناهای تاریخی گنج های پنهان هستند که ما قدر آنها را نمی دانیم و حتی نمی توانیم بر روی آنها قیمت بگذاریم.

افشانی ادامه داد: تصمیم گرفته شد که بخشی از بافت را انتخاب و به عنوان پروژه ساخته شود و به طور حتم رضایت مردم را به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: شهرداری وظیفه دارد در این بخش ورود کند و نباید به دنبال اعتبارات باشد زیرا ساکنین بافت فرسوده واقعا بی کس هستند و تنها خدا را دارند که توانستند با این وضعیت در بافت زندگی کنند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: تمامی زمین های دولتی موجود در بافت باید به مسکن و شهرسازی واگذار شود و شهرداری نیز باید ورود داشته باشد.

افشانی تاکید کرد: نباید اجازه داد که یک متر به فضای شهرها اضافه شود و اگر قرار است ساخت و سازی انجام شود در بافت فرسوده باشد نه اینکه با هزینه های زیاد به دنبال توسعه شهری باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟