معرفی و طرز تهیه ماسک گل ختمی برای پوست صورت


در خواص گل ختمی آمده است که برای درمان ورم بناگوش، درمان مشکلات تنفسی و برونشیت، رعشه، درد سیاتیک، التیام شکستگی‌ها، درمان سرماخوردگی و گلو درد، ضد سرفه، التهاب دستگاه گوارش، ضدعفونی کردن زخم‌ها، کاهش التهاب لثه نوزادان در هنگام نیش زدن...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

از انواع ماسک گل ختمی برای برطرف کردن جوش صورت و شادابی و لطافت پوست استفاده می کنند. طبیعت گل ختمی سرد و تر است و این گیاه علفی از خواص بی شماری برخوردار می باشد.

در خواص گل ختمی آمده است که برای درمان ورم بناگوش، درمان مشکلات تنفسی و برونشیت، رعشه، درد سیاتیک، التیام شکستگیها، درمان سرماخوردگی و گلو درد، ضد سرفه، التهاب دستگاه گوارش، ضدعفونی کردن زخمها، کاهش التهاب لثه نوزادان در هنگام نیش زدن دندان، جلوگیری از چاقی و چرب شدن کبد و کمک به درمان زخم معده می توان استفاده کرد. همچنین از بین بردن جای جوش و برطرف کننده جوش صورت، کاهش قرمزی و سوزش اگزما، نرم کردن پوستهای خشک و ایجاد طراوت و شادابی پوست از دیگر خواص گل ختمی می باشد و ما در ادامه این مقاله به طرز تهیه ماسک گل ختمی اشاره می کنیم.

معرفی انواع ماسک گل ختمی:

با استفاده از خواص گل ختمی می توان ماسک های مختلفی را تهیه نمود که به شرح ذیل می باشد:



معرفی و طرز تهیه ماسک گل ختمی برای پوست صورت

معرفی و طرز تهیه ماسک گل ختمی برای پوست صورت


طرز تهیه ماسک گل ختمی برای از بین بردن جوش:

یک قاشق سوپ خوری را در یک لیوان آب سرد بریزید و به خوبی مخلوط کنید و به مدت یک ربع ساعت درون یخچال قرار دهید تا زمانی که گل ختمی به خوبی خیس بخورد و رنگ بنفش از خود ساطع کند. سپس محلول را صاف کنید و آب حاصله از آن را بنوشید و با گل های خیس خورده بر روی صورت خود به ویژه روی نقاطی که جوش دارید بمالید. ده دقیقه این ماسک از بین برنده جوش صورت را بر روی صورت خود نگه دارید و بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید. از این ماسک روزی یک بار استفاده نمایید.

معرفی و طرز تهیه ماسک گل ختمی برای پوست صورت

طرز تهیه ماسک گل ختمی برای پوست های خشک:

یک قاشق سوپ خوری گل ختمی را با نصف قاشق سوپ خوری نشاسته آسیاب نمایید و کمی شیر پر چرب به آن اضافه کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد و به مدت بیست دقیقه این ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید و بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید.

طرز تهیه ماسک گل ختمی و بابونه:

یک قاشق گل ختمی و یک قاشق گل بابونه را درون یک لیوان آب بریزید و بجوشانید و بعد این محلول را به وسیله یک پارچه تمیز صاف کنید. چند تکه پنبه را درون این محلول قرار دهید و به مدت بیست دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک جوش ها و آکنه های روی پوست را از بین می برد.

معرفی و طرز تهیه ماسک گل ختمی برای پوست صورت

طرز تهیه ماسک گل ختمی و ماست:

ماست را با مقداری نعناع، آویشن، پنیرک و گل ختمی مخلوط کنید و ماسک گل ختمی به وجود آمده را بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید، بیست دقیقه بر روی صورت شما بماند. اگر این ماسک طبیعی را از گیاهان تازه تهیه می کنید ماست به تنهایی کافی می باشد اما اگر از خشک شده این گیاهان استفاده می کنید به همراه ماست مقداری آبلیمو هم به مواد اضافه کنید. این ماسک پوست را با طروات و شاداب می گرداند.

بخور صورت با گل ختمی:

برای از بین بردن جوش های سر سیاه و پاکسازی صورت می توان از بخور گیاهان دارویی استفاده نمایید. و قبل از بخور صورت خود را با آب و صابون بشویید و بعد گل ختمی را به همراه بابونه دم کنید و پوست خود را با این دم کرده گیاهی بخور دهید.

معرفی و طرز تهیه ماسک گل ختمی برای پوست صورت

گل ختمی گیاه بی ضرری است و تنها موارد منع مصرف آن در زنان باردار و شیرده می باشد و اشخاص سرد مزاج باید آن را با عسل مخلوط نمایند و بخورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !