دفاع یک نماینده مجلس از عضو هیأت رئیسه مجلس پیرامون تلفظ واژه «لوور»


دفاع یک نماینده مجلس از عضو هیأت رئیسه مجلس پیرامون تلفظ واژه «لوور»

یک نماینده مجلس از اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس که تلفظ کلمه موزه لوور در هنگام قرائت تذکرات…

یک نماینده مجلس از اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس که تلفظ کلمه موزه لوور در هنگام قرائت تذکرات کتبی روز گذشته در صحن علنی برای او حاشیه‌هایی را به وجود آورد، دفاع کرد.

عادت کنیم نیمه پر لیوان را ببینیم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مجلس اظهار کرد: بنده از آقای رنجبرزاده دفاع می‌کنم. معتقدم که اگر اشتباهی صورت گرفته نباید تمامی سوابق روشن و کارهای شبانه‌روزی آن فرد نادیده گرفته شود. امیدوارم در ادامه عادت کنیم که بیشتر نیمه پر لیوان را ببینیم.

وی با تاکید بر این‌که «کار نمایندگی کار سنگینی است»، افزود: طبیعتا ممکن است در انجام این کار سنگین اشتباهی به وجود آید بخصوص کاری که از سوی دبیران هیات رییسه انجام می‌شود. یکی از سنگین‌ترین کارها را آقای رنجبرزاده در هیات رییسه عهده‌دار است.

آقای رنجبرزاده از نمایندگان بسیار خوب مجلس است که در طرح‌ها و لوایح مختلف در حوزه نظارتی حضور عالمانه و قوی دارد که به دلیل یک اشتباه لفظی مورد ظلم قرار گرفته است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو به واکاوی دلیل وقوع این اشتباه لفظی پرداخت و گفت: آقای رنجبرزاده مسئول قرائت تذکرهای کتبی نمایندگان است. طبق آیین‌نامه باید این تذکرات به صورت مکتوب به هیات رییسه داده شود تا بعد از اصلاح، تایپ و حروفچینی شود تا در نهایت برای قرائت مشکلی به وجود نیاید. این مطالب آماده شده به آقای رنجبرزاده داده می‌شود تا قرائت کند.

یکی از سخت‌ترین کارها قرائت تذکرات کتبی است چون بعضا نام روستاها و بخش‌های مختلفی در متن تذکرات کتبی می‌آید که تلفظ آن‌ها سخت است. آقای رنجبرزاده تمامی این کارها را انجام می‌دهد در عین حال گاهی در زمان قرائت تذکرات کتبی نمایندگان تذکرات‌شان را به صورت دست نویس آن هم بدون طی کردن مراحل تایپ و اصلاح به ایشان می‌دهند و آقای رنجبرزاده نیز این تقاضاها را مورد قبول قرار داده و قرائت می‌کند.

قطعا وقتی قرائت تذکرات کتبی 20 دقیقه طول می‌کشد اشتباه تلفظی نیز ممکن است رخ بدهد و این‌که ایشان نتوانند متن دست‌نویس را به خوبی بخوانند؛ لذا این هجمه‌ها به آقای رنجبرزاده درست نیست.

روز گذشته و بعد از پایان استیضاح وزیر کشاورزی، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان را قرائت کرد. یکی از این تذکرات حاوی عبارت «موزه لوور» بود که رنجبرزاده در ابتدا این عبارت را نادرست قرائت کرد، موضوعی که باعث ایجاد حاشیه‌هایی در فضای مجازی شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس