کارشناس مسائل آمریکا: واشنگتن فعلاً از موضع صهیونیست­ها در کرانه باختری حمایت نمی­‌کند


کارشناس مسائل آمریکا: واشنگتن فعلاً از موضع صهیونیست­ها در کرانه باختری حمایت نمی­‌کند

به اعتقاد کارشناس مسائل آمریکا، واشنگتن این وضعیت را که کرانه باختری عملاً در دست اسرائیلی‌ها و در عین حال به‌صورت قانونی در اختیار تشکیلات خودگردان باشد، بهتر می‌داند.

«علی عبدی»، کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص مواضع آمریکا در مورد الحاق شهرک­های صهیونیستی کرانه باختری به سرزمین­های اشغالی، با اشاره به اینکه واشنگتن به دنبال تداوم وضعیت کنونی در این منطقه است، بیان داشت: آمریکا شرایط کنونی را برای حمایت از موضع صهیونیست­ها در مورد کرانه باختری مناسب نمی­‌بیند.

وی با توجه به دیدگاه واشنگتن در رابطه با تلاش صهیونیست­ها برای الحاق شهرک­های صهیونیستی گفت: آمریکایی‌ها در حال حاضر شرایط منطقه‌ای را به هیچ وجه برای این امر مناسب نمی­دانند؛ چراکه مجبور هستند در قبال این مسئله هزینه بالایی پرداخت کنند.

کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به پرسش «آیا واشنگتن در دوره ترامپ موافقت خود را با الحاق شهرک­های صهیونیستی کرانه باختری به اراضی اشغالی علی­رغم تکذیب حمایت خود از این موضوع اعلام خواهد کرد؟» بیان داشت: صرف خواستن ترامپ به این معنا نیست که این امر انجام می‌شود.

وی با تأکید بر مخالفت دستگاه تصمیم گیر واشنگتن با درخواست صهیونیست­ها در این زمینه اشاره داشت: تصمیم‌گیری در این باره سیستمی و بر اساس یک خرد جمعی است. آمریکایی­ها چنین اراده­ای دارند؛ اما در حال حاضر شرایط را با محاسبه هزینه و فایده برای این مسئله مناسب نمی‌بینند.

عبدی با اشاره به تشدید تنش­ها بین آمریکا و محمود عباس تأکید داشت: ازآنجایی­که اتفاقاتی بین دولت آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین رخ داده، واشنگتن فعلاً در مورد الحاق شهرک­های صهیونیستی به اراضی اشغالی دست نگه می‌دارد. بعید به نظر می­رسد که در سال جاری میلادی اتفاق خاصی در مواضع دولت آمریکا در این حوزه روی دهد.

وی با توجه به تبعاتی که همراهی آمریکایی­ها با رژیم صهیونیستی در این موضوع دارد، گفت: اگر واشنگتن دست به این کار بزند، شخص نتانیاهو و رژیم صهیونیستی برنده اصلی آن خواهند بود. آمریکایی­ها در چنین حالتی امتیاز کلانی را به اسرائیلی­ها واگذار می­کنند؛ اما امتیاز خاصی را دریافت نخواهند کرد. این مسئله شرایط واشنگتن را در منطقه سخت­تر می­کند، در حالی که دستاورد مشخصی برای آن­ها در پی ندارد.

کارشناس مسائل آمریکا با تأکید بر علاقه‌مندی واشنگتن به تداوم وضعیت کنونی در کرانه باختری اشاره داشت: آمریکا این وضعیت را که کرانه باختری عملاً در دست اسرائیلی‌ها و در عین حال به‌صورت قانونی و اسمی در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین باشد، بهتر می‌­داند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر