ادامه رویارویی دولت فرانسه و اتحادیه های کارگری راه آهن


ادامه رویارویی دولت فرانسه و اتحادیه های کارگری راه آهن

تهران - ایرنا - رویترز گزارش داد: اتحادیه های کارگری خواستار به راه افتادن موج اعتصاب سه ماهه از اول آوریل شدند که به منزله رویارویی با امانوئل مکرون رئیس جمهوری و دولت وی خواهد بود که برای هر دو طرف خطراتی به همراه خواهد داشت.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز از پاریس؛ در حالی که اتحادیه های اصلی کارگران راه آهن فرانسه برای اعتصاب سه ماهه آماده می شوند، وزیر ترابری این کشور روز جمعه برای مذاکره با آنها اعلام آمادگی کرد.
الیزابت بورنه گفت: این مذاکرات شامل تاخیر احتمالی برای گشایش درهای شبکه دولتی راه آهن فرانسه بر روی رقابت خارجی است.
بورنه به رغم بی مسئولیتی خواندن این درخواست اعتصاب که برای اعتراض به طرح دولت برای تجدیدنظر در گروه اس ان سی اف پیش از آزادسازی شبکه راه آهن ملی در سال 2020 مطرح شده است، به یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت: دولت خواستار رویارویی نیست و ما آماده مذاکره و بحث در باره برخی موضوعات هستیم.
رویترز افزود: اتحادیه های کارگری فرانسه اکنون ضعیف تر و متفرق تر از سال 1995 هستند که اعتصابات گسترده کارکنان راه آهن در اعتراض به اصلاحات در رفاه اجتماعی، بخش هایی از این کشور را فلج کرد و حمایت همگانی از اقدام کارکنان این صنایع نیز کمتر از گذشته است. اما اعتصاب طولانی مدت ممکن است به ریاست جمهوری امانوئل مکرون نیز آسیب بزند که هنوز در سال نخست دوره خود است.
بورنه گفت که آماده مذاکرات در باره شماری از مسائل مانند تاریخ اجازه دادن به اپراتورهای خصوصی برای ورود به رقابت با شرکت دولتی اس ان سی اف است. بر اساس پیمان های آزادسازی اتحادیه اروپا، انحصار شرکت های راه آهن ملی کشورهای عضو از سال 2020 پایان می پذیرد.
به گفته بورنه، امکان مذاکره در باره تاریخ شروع کامل رقابت بخش خصوصی وجود دارد.
وی تاکید کرد: دولت آماده برعهده گرفتن همه یا بخشی از بدهی حدود 50 میلیارد یورویی (60 میلیارد دلاری) اس ان سی اف تنها به شرطی است این شرکت تغییرات گسترده ای اجرا کند به گونه ای که دیگر زیاندهی نداشته باشد.
قرار است این اعتصاب ها از سوم آوریل (14 فروردین ماه) به صورت 2 روز در هفته در یک دوره سه ماهه، آغاز شود که زمان کافی برای پیشرفت در زمینه لغو اعتصابات را فراهم می سازد.
اروپام**1486**1663

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس