رصد 5 آسیب مهم کشور


رصد 5 آسیب مهم کشور

رئیس سازمان بهزیستی از رصد و برنامه ریزی برای 5 آسیب مهم کشور در سال آینده خبر داد و گفت: توسعه شیرخوارگاه ها در دستور کار قرار ندارد.

رصد 5 آسیب مهم کشور
به گزارش فانوس، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری روز شنبه در مورد افزایش مستمری مددجویان سازمان بهزیستی در سال ۹۶ افزود: از ابتدای سال جاری بعد از ۵ سال مستمری مددجویان از ۵۳ هزار تومان برای خانواده یک نفره به ۱۴۹ هزار تومان و برای خانواده ۵ نفره به بالا از ۱۰۰ هزار تومان به ۴۶۰ هزار تومان افزایش یافت که به طور میانگین ۳.۴ درصد میزان رشد مستمری ها بود.

وی همچنین یکی از اتفاقات امسال را تصویب قانون حمایت از معلولان دانست و گفت: بر اساس این قانون بسیاری از مشکلات معلولان در بخش های مختلف برطرف می شود.

محسنی بندپی گفت: در سال جاری توانستیم آیین نامه اجرایی غربالگری ژنتیک ازدواج را تدوین کنیم و بر همین اساس ۱۸۰ هزار زوج جوان مورد مشاوره ژنتیک قرار گرفتند.

به گفته وی، با این قانون خانواده هایی که یک فرزند معلول دارند و می خواهند بچه دار شوند در صورت عدم تمکن مالی هزینه های مشاوره های ژنتیک و پزشکی آنها را تقبل می کنیم.

وی از راه اندازی ۱۵۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر خبر داد و گفت: منظور مداخله به هنگام و تخصصی در مواقع بحران های فردی و اجتماعی و کاهش خودکشی و طلاق اورژانس های اجتماعی راه اندازی شده اند.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد اعتبار اشتغال نیز اظهار داشت: تا چهارشنبه هفته گذشته توانستیم ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال را دریافت کنیم و بر همین اساس برای ۴۶ هزار نفر اشتغال ایجاد کردیم.

وی گفت: از این تعداد ۲۶ هزار معلول و ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار مشغول به کار شدند.

محسنی بندپی در مورد مسکن مددجویان نیز گفت: ۸ هزار واحد مسکونی برای مددجویان در دستور ساخت داریم که سه هزار واحد را نیز توانستیم به این افراد تحویل دهیم و تمام خانواده های دارای دو معلول به بالا صاحب خانه خواهند شد که بسیاری از آنها واحدهای خود را دریافت کرده اند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در بودجه سال ۹۷ منابع خوبی برای وام های مسکن مددجویان شهری و روستایی در نظر گرفته ایم که با توجه به اعتبارات مان آن را محقق خواهیم کرد.

وی همچنین از رشد ۳۲ درصدی بودجه ۹۷ خبر داد و گفت: توسعه اورژانس اجتماعی، غربالگری، اشتغال، توانمندسازی، برنامه های توانبخشی مبتنی بر خانواده و ... از جمله اقداماتی است که با توجه به اعتبارات مان توسعه پیدا می کنند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰ هزار نفر به جامعه معلولین کشور اضافه می شود تصریح کرد: ۲۵ هزار نفر از این معلولیت ها در بدو تولد رخ می دهد و مابقی آنها به دلیل سوانح و ... اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه فقط ۲۰ درصد کودکان واجد شرایط در مهدهای کودک هستند، گفت: باید آموزش ها و خدماتی که در مهدها داده می شود ترویج دهیم تا کودکان بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

رئیس سازمان بهزیستی از ارائه یک وعده غذای گرم در روستامهدها خبر داد و گفت: تمامی کودکان روستاها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار می گیرند.

بندپی گفت: توسعه شیرخوارگاه ها استراتژی ما در سال ۹۷ نیست اما قصد داریم این مراکز را استانداردسازی کنیم.

به گفته وی مقرر شده در سال ۹۷، ده درصد مستمری ها افزایش پیدا کند و همچنین پشت نوبتی ها را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال ۹۶ در دستور کار جدی قرار گرفت به طوری که در ۱۱ استان ثبت الکترونیکی طلاق و ۶ استان نیز الگوی دادگاه درمان مدار برای نگهداری معتادان متجاهر راه اندازی شد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در سال ۹۶ اقدامات لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شد و در سال آینده نیز با ساز و کارهای مشخص شده و با همکاری دستگاه های مختلف نسبت به کاهش آسیب های مهم کشور اقدام خواهیم کرد به طوری که اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابان، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی ۵ آسیب مهمی هستند که سرلوحه برنامه های ما در سال ۹۷ قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا