طلبه شهید حسن معظمى گودرز


طلبه شهید حسن معظمى گودرز

طلبه شهید حسن معظمى گودرز طلبه شهید حسن معظمى گودرز، دربهار سال 1342 در اطراف نهاوند چشم به جهان گشود. پس از طى مراحل کودکى، براى آموزش خواندن و نوشتن وارد دبستان شد و این درس ها را تا دوم دبیرستان ادامه داد؛ ]]>

لاله های روحانی؛

طلبه شهید حسن معظمى گودرز
طلبه شهید حسن معظمى گودرز طلبه شهید حسن معظمى گودرز، دربهار سال 1342 در اطراف نهاوند چشم به جهان گشود. پس از طى مراحل کودکى، براى آموزش خواندن و نوشتن وارد دبستان شد و این درس ها را تا دوم دبیرستان ادامه داد؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید حسن معظمى گودرز
طلبه شهید حسن معظمى گودرز طلبه شهید حسن معظمى گودرز، دربهار سال 1342 در اطراف نهاوند چشم به جهان گشود. پس از طى مراحل کودکى، براى آموزش خواندن و نوشتن وارد دبستان شد و این درس ها را تا دوم دبیرستان ادامه داد. او در مراحل تحصیل همیشه به عنوان دانش آموزى ممتاز مورد توجه معلمان بود و با حسن خلقى که داشت به هم کلاسى هایش علاقه مند بود. به سبب وضعیت اقتصادى خانواده تابستان ها را کارگرى م ىکرد تا هم براى خانواده اش مفید باشد و هم مخارج شخصى اش را تأمین نماید.

در سال دوم دبیرستان بود که خورشید انقلاب اسلامى از پس ابرهاى حکومت پهلوى درخشیدن گرفت و شهید معظمى به سبب علاقه درون اش به مسایل دینى، وارد حوزه علمیه شد.

در آن برهه از زمان که ایران اسلامى مورد حمله صدامیان قرار گرفته بود، براى افراد فداکارى چون این طلبه ساعى، ماندن در حجرات دشوار به نظر مى رسید، لذا با وجود این که تازه ازدواج کرده بود، ولى همسر و فرزندش را به خداى حفیظ سپرد و خود روانه سرزمین سراسر نور جبهه ها شد. خودش در این باره نوشت: براى آن ها ناراحت نیستم، چون مى دانم که خداوند خود حافظ و کفیل آن هاست و چون به خاطر خدا به جبهه آمده ام، پس هیچ چیز از جمله علاقه به خانواده ما را از آن باز نمى دارد. این دل فقط باید جاى حب و دوستى خدا باشد... .

او در چند مرحله به جبهه اعزام شد. در قصرشیرین، سومار و فاو در گروه آرپى جى زن ها، جلودار سپاه بیداردلان بود. سرانجام در منطقه فاو، مرغ جانش از زمین رهید و به حیات جاودان نایل گشت.

قسمتى از وصیت نامه شهید:
من به جبهه آمده ام، براى این که جان خود را بفروشم و رضاى خدا را بخرم. آمده ام تا نداى حسین فاطمه علیهما السلام را لبیک گفته و به وظیفه ام عمل نمایم.



منبع: وبسایت افق حوزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس