هوای چهارمحال و بختیاری در وضعیت ناسالم قرار می‌گیرد


هوای چهارمحال و بختیاری در وضعیت ناسالم قرار می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بعدازظهر امروز خیزش گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا و ناسالم شدن هوا در تمام نقاط استان خواهد شد.

مهرداد قطره در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ورود سامانه بارشی از بعدازظهر روز گذشته به استان، اظهار کرد: تا اواخر وقت امروز بارش پراکنده باران در برخی از نقاط استان به خصوص مناطق غربی و جنوبی وجود دارد.
وی افزود: عمده بارش‌های روز گذشته در شهرستان‌های لردگان با 10 میلی‌متر، کوهرنگ و اردل هر کدام شش میلی‌متر و سایر نقاط استان کمتر از یک میلی‌متر بارش را به خود اختصاص داده‌اند.
قطره با اشاره به اینکه متوسط بارش‌های استان از ابتدای مهر سال جاری تاکنون به 157 میلی‌متر رسیده است، تصریح کرد: بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 59 درصد کاهش و نسبت به مسیانگین بلندمدت حدود 66 درصد کاهش یافته است.
وی گفت: برای بعدازظهر امروز سرعت وزش باد در برخی از ساعات به 60 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید به طوری که خیزش گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا و ناسالم شدن هوا در تمام نقاط استان خواهد شد.
قطره ادامه داد: بعد از عبور سامانه بارشی از استان تا سوم فروردین‌ماه بارشی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از فردا تا روز دوشنبه دمای هوای استان دو تا سه درجه‌ کاهش می‌یابد و از روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری روند افزایشی دما پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد