انیمه شات: قسمت بیست و دوم


انیمه شات: قسمت بیست و دوم

در ابتدای هفته با انیمه شات دیگری در خدمت شما دوستان عزیز هستیم و امیدواریم که از خواندن قسمت بیست و دوم این هفته نامه نهایت لذت را ببرید. اخبار — (اشکان دولتی) اولین خبر انیمه شات این هفته بسیار ناراحت کننده است، چون یکی از مانگاکاهای قدیمی و با سابقه جان خودش را...

در ابتدای هفته با انیمه شات دیگری در خدمت شما دوستان عزیز هستیم و امیدواریم که از خواندن قسمت بیست و دوم این هفته نامه نهایت لذت را ببرید.

اخبار — (اشکان دولتی)

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

اولین خبر انیمه شات این هفته بسیار ناراحت کننده است، چون یکی از مانگاکاهای قدیمی و با سابقه جان خودش را از دست داده است. «شینیچی کوگا» (Shinichi Koga) در 81 سالگی به دلیل بیماری مشخص نشده‌ای جان خود را از دست داد. شینیچی کوگا در ژانر وحشت اثار بسیاری خوبی دارد که بهترین آن‌ها Eko Eko Azaraku است که بین سال‌های 1975 تا 1979 منتشر می‌شد. او همچنین دنباله این مانگا را نیز نوشت که انتشار آن از سال 1993 شروع شد که چندین سری اقتباس لایو اکشن از آن‌ها ساخته شده است. از دیگر آثار او می‌توان به Kurokami no Noroi و Majo Jigoku اشاره کرد.

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

به صورت رسمی اعلام شده است که دومین فصل از انیمه the Gyakuten Saiban: Sono “Shinjitsu”, Igi Ari در دست ساخت قرار دارد و در فصل پاییز پخش خواهد شد. در این انیمه ما شاهد بازگشت سازندگان فصل یک هستیم تا دوباره در همان نقش قبلی خود حضور پیدا کنند. نکته جالب ر مورد این انیمه این است که از روی یک مانگا اقتباس نشده است و داستان اصلی آن مربوط به یک بازی به همین نام است که شرکت بازی‌سازی کپ‌کام در سال 2001 منتشر کرده است. از این بازی همچنین یک فیلم لایو اکشن و چندین تئاتر موزیکال و مانگا اقتباس شده است. می‌توان انتظار داشت که استودیو A-1 Pictures همانند دوسال پیش 24 قسمت برای فصل دوم آماده می‌کند.

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

انیمه Baki اثری است که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید ولی سومین فصل آن توسط شبکه نتفلیکس در دست ساخت قرار دارد. این انیمه که حول ورزش‌ها رزمی جریان دارد، دارای خشونت بسیاری است و ما در آن شاهد بازگشت شخصیت اصلی «باکی هاناما» (Baki Hanma) هستیم که توسط «نوبونگا شیمازاکی» (Nobunaga Shimazaki) صداپیشگی می‌شود. این انیمه تنها آرک داستانی Saikyou Shikeishuu که به معنی «بدترین زندانیان محکوم به اعدام» (Most Evil Death Row Prisoners) است اقتباس و در تابستان طی 26 در ژاپن پخش می‌شود.

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

Karakuri Circus یا Le Cirque de Karakuri یکی از مانگاهای معروف اکشن و مبارزه‌ای فانتزی است و اکنون تایید شده است که یک انیمه از روی آن اقتباس می‌شود. خلاصه داستان انیمه از این قرار است که شخصیت اصلی داستان، ماسارو، پس از مرگ پدرش به یک ثورت بزرگ دست پیدا می‌کند و دیگران قصد دارند به هر طریقی این ثروت را به چنگ آورند و حتی حاضر هستند او را بکشند. نارومی به ماسارو کمک می‌کند تا توسط موجوات عجیبی دزدیده نشود و به سرعت پی می‌برد که این موجودات انسان نیستند، بلکه یک سری عروسک چوبی‌اند. نارومی پی می‌برد که نمی‌تواند از ماسارو دفاع کند و اینجاست که شیروگانه وارد داستان می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند، اینگونه ماجراجویی‌های این سه شروع می‌شود.

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

Toei Animation یکی از بهترین و معروف‌ترین استودیو انیمه‌سازی است که تاکنون تعداد بی‌شماری انیمه شاهکار ساخته است، به تازگی 20امین انیمه سینمایی Dragon Ball را معرفی کرده است. این انیمه سینمایی که Dragon Ball Super Movie نام دارد و یک دنباله برای انیمه تلویزیونی Dragon Ball Super است که به زودی برنامه پخش سه ساله آن به پایان می‌رسد. این انیمه سینمایی توسط «تاتسویا ناگامینه» (Tatsuya Nagamine) که انیمه One Piece Film: Z در کارنامه خود دارد، کارکردانی می‌شود و داستان آن را آکیرا توریاما، مانگاکای اصلی این مجموعه، نوشته است. این انیمه در دسامبر سال 2018 در ژآپن اکران خواهد شد و بنابر گفته‌های سازندگان بر روی موضوعات بحث نشده در مورد سایان‌ها وش شخصیت فریز تمرکز خواهد داشت.

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

ساخت یک انیمه سینمایی دیگر تایید شده است که از روی رمانی به نام Chimera اقتباس می‌شود و نویسنده آن، «باکو یومِماکورا» (Baku Yumemakura)، اعلام کرده است که کارگردان انیمه Ghost in the Shell، «مامورو اوشی» (Mamoru Oshii)، در راس این پروژه قرار دارد، اما او به طور دقیق به نقش اوشی اشاره نکرد. داستان این رمان در مورد پسری دبیرستانی معمول است که کابوسی را تجربه می‌کند که در آن توسطی هیولایی در درون خورده می‌شود. با این وجود وقتی او یکی از دانش‌آموران بزرگ‌تر از خود را ملاقات می‌کند که قدرت زیادی دارد و مدرسه را کنترل می‌کند، سرنوشتش تغییر می‌کند.

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

برای انیمه شات این هفته خبر معرفی پنج انیمه تلویزیونی دیگر داریم که در سال جاری پخش خواهند شد. اولین انیمه Ongaku Shoujo نام دارد که یک دنباله برای انیمه سینمایی آن است. نام دومین انیمه Kishuku Gakkou no Juliet یا Juliet of Boarding School است که داستان آن در مدرسه‌ای جریان دارد که دانش آموزان از دو کشور رقیب در آنجا تحصیل می‌کنند. اینوزوکا و پرسیا ارشد خوابگاه خود محسوب می‌شوند که عاشق هم هستند ولی قصد دارد این موضوع را بقیه مخفی نگه دارند تا دردسر تولید نکنند.

سومین انیمه Kyoto Teramachi Sanjou no Holmes نام دارد که توسط استودیو Seven ساخته می‌شود و داستان یک دانش آموز دبیرستانی است که برای فهمیدن ارزش یکی از وسایل پدربزرگ فقیدش، وارد یک عطیقه فروشی می‌شود. صاحب مغازه که فردی بسیار باهوش است پی می‌برد که کیوتاکا به پول نیاز دارد و به او پیشنهاد می‌دهد به صورت نیمه وقت در آنجا کار کند. چهارمین انیمه از روی رمانی به نام Boogiepop اقتباس می‌شود. یک افسانه محلی وجود دارد که می‌گوید یک خدای مرگ می‌تواند مردم را از رنجشان خلاص کند. این فرشته مرگ Boogiepop نام دارد و کاملا واقعی هستند. در دنیای انیمه یک سری دانش آموز دختر گم شده‌اند که به نحوی با این فرشته مرگ ارتباط دارند. پنجمین و آخرین انیمه نیز Seishun Buta Yarou نام دارد که یک اثر عاشقانه و کمدی است و همانند دیگر آثار در سال 2018 پخش می‌شود.

معرفی انیمه — (اشکان دولتی)

برای انیمه شات شماره بیست و دوم قصد دارم یک اثر نیمه بلند را به شما دوستان عزیز معرفی کنم تا در روزهای نزدیک به نوروز و عید از تماشا آن لذت ببرید. Soul Eater انیمه‌ای 51 قسمتی است که پخش آن از سال 2008 شروع شده است و دارای استایل و سبک بسیاری خاص و مختص به خود است. یکی از کارهای خلاقانه سازندگان در مورد این انیمه به گرافیک آن مروبط می‌شود و در عین حال که از لحاظ بصری بسیار باکیفیت است ولی دارای کات‌سین‌های انیمه‌ای بسیار زیادی است که بسیار خوب طراحی شده‌اند و در بسیاری از موارد خنده دار هستند و این موضوع یکی از نقطه قوت‌های Soul Eater است.

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

داستان انیمه Soul Eater درباره گروهی از دانش‌آموزان است که در مدرسه‌ای به نام Shibusen درس می‌خوانند و به آن‌ها روش مبارزه با موجودات شیطانی آموزش داده می‌شود. در این مدرسه دانش آموزان به دو دسته تقسیم می‌شوند، گروهی سلاح هستند و گروه دیگری شکارچیانی هستد که از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند. انیمه Soul Eater دارای شش شخصیت اصلی است که هرکدام تونایی‌های خاصی دارند و به سبک خود داستان را پیش می‌برند. از طرف دیگر هیولاها و جادوگرهای زیادی وجود دارند که قصد دارند مدرسه Shibusen را نابود و بر دنیا حکومت کنند ولی گروه شش نفره ما باید به کمک معلم‌ها خود مانع آن‌ها شوند.

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

نکته جالب در مورد انیمه Soul Eater ترکیب جالب کلیشه‌ها و راهی برای خلاص شدن از آن‌ها است. در Soul Eater نیز مانند دیگر آثار شونن، شخصیت‌های کلیشه‌ای مثل پسر پر حرفی که قصد بهترین شدن را دارد، پسر ساکتی که می‌خواهد خفن به نظر بیاد و از این دست افراد حضور دارند ولی حضور افراد بالغ است که در این زمینه تعادل ایجاد می‌کند، چون به هیچ وجه کلیشه‌ای طراحی نشده‌اند و هر یک از آن‌ها در دنیای انیمه‌ها بسیار خاص هستند. مبارزات انیمه نیز شاید در ابتدا مسخره و کارتونی به نظر بیایند ولی همه آن‌ها به خوبی طراحی شده‌اند و به بسیار هیجان انگیز هستند. دیگر نکته مربوط به شخصیت‌ها که بسیار مهم است، پرداخت درست سازندگان به آن‌ها است. در انیمه Soul Eater ما خیلی اوقات شاهد تصمیم‌هایی از شخصیت‌ها هستیم که که برای دیگر شخصیت‌ها عجیب است، اما بیننده به راحتی می‌تواند دلیل آن را درک کند و همین موضوع به خوبی کیفیت بالا Soul Eater را نشان می‌دهد.

بیو گرافی — (سامرند قهرمانی)

بیوگرافی تاکهیکو اینوئه

تاکهیکو اینوئه متولد 12 ژانویه 1967، طراح مانگای ژاپنی است. وی بیشتر برای مانگای Slam Dunk شناخته می‌شود که اثری ورزشی درباره بسکتبال است و یکی از پرفروش‌ترین مانگاهای تاریخ عنوان گشته است. دلیل این که بیشتر کارهای وی در مورد بسکتبال است، به خاطرعلاقه‌اش به این ورزش است. کارهای وی توسط شرکت Viz Media در آمریکای شمالی منتشر شده است که از نمونه آنان می‌توان به Slam Dunk،Vagabond و Real اشاره کرد؛ البته Slam Dunk قبل از این امر توسط نشریه Gutsoon! Entertainment ترجمه شده بود.

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

قبل از ساخت اولین اثرش، اینوئه در کار مانگای City Hunter به سوکاسا هوجو (Tsukasa Hojo) کمک می‌کرد و دستیار وی بود. ورود او به دنیای مانگا با اثر Purple Kaede بود و در مجله هفتگی شونن جامپ منتشر شد. این مانگا، توانست سی و پنجمین جایزه سالانه Tezuka را از آن خود کند. اولین مانگای سریالی وی، Chameleon Jail در سال 1989 بود که اینوئه تنها کار طراحی آن را برعهده داشت و از روی داستانی نوشته کازوهیکو واتانابه (Kazuhiko Watanabe) طراحی می‌شد. شهرت اینوئه را مانگای بعدی‌اش یعنی Slam Dunk برایش به ارمغان آورد. این مانگا در مورد تیم بستکبال مدرسه‌ای به نام شوهوکو بود که چالش‌ها، تلاش‌ها و روابط بین اعضای تیم را به تصویر کشیده بود. این اثر از سال 1990 تا 1996 در مجله هفتگی شونن جامپ منتشر شد و فقط در ژاپن 120 میلیون کپی فروخت. در سال 1995 این مانگا توانست چهلمین جایزه سالانه Shogakukan Manga را در زمینه بهترین مانگای شونن از آن خود کند و در سال 2007 نیز به عنوان مانگای مورد علاقه ژاپنی‌ها عنوان شد. از این مانگا، یک انیمه تلویزیونی 101 قسمته و 4 انیمه سینمایی اقتباس گشته است.

مانگای بعدی وی Buzzer Beater بود که با همکاری کانال ESPN ساخته شد. این مانگا درباره گروهی از بسکتبالیست‌های اهل کره زمین است که در رقابت‌های بین کهشکانی شرکت کرده‌اند! این اثر بر روی وبسایت اینوئه در چهار زبان ژاپنی، انگلیسی، چینی و کره‌ای در دسترس است. در سال 2005 نیز یک انیمه تلوزیونی 13 قسمتی از این اثر اقتباس شده است. در سال 2007 نیز فصل دوم این انیمه که دوباره 13 قسمت بود، منتشر شد؛ قابل ذکر است که هر دو فصل این اثر توسط استدیو TMS Entertainment ساخته شده است.

انیمه شات: قسمت بیست و دوم

مانگای بعدی اینوئه Vagabond بود که که از داستان‌های تخیلی نوشته ایجی یوشیکاوا (Eiji Yoshikawa) که درمورد سامورایی به نام میاموتو موساشی (Miyamoto Musashi) است. اینوئه طراحی این مانگا را از سال 1998 آغاز کرده بود. این اثر نیز موفق به دریافت جایزه Kodansha Manga در سال 2000 و جایزه Osamu Tezuka Culture در سال 2002 شد. زمانی که اینوئه هنوز مشغول کار بر روی Vagabond بود، شروع به طراحی اثری جدید کرد که Real نام گرفت و در مورد بسکتبال ویلچری بود. این اثر نیز توانست در سال 2001 در فستیوال Japan Media Arts جایزه Excellence Prize را دریافت کند. قابل ذکر است که هر دو مانگای Vagabond و Real در حال حاضر نیز منتشر می‌شوند و به پایان نرسیده‌اند.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
انیمه شات: قسمت بیست و دوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن