تاریخچه کارت(قسمت سوم)


تاریخچه کارت(قسمت سوم)

موتوراسپرت ایران – در قسمت قبل به چگونگی و روند گسترش کارت در دیگر مناطق جهان از جمله اروپا پرداختیم در این قسمت به ادامه گسترش و فراگیری آن در جهان می‌پردازیم 1960 با گسترش ساخت و آسوده شدن تولید و مونتاژ کارت‌ها تعداد آن‌ها گسترش یافت و همین موضوع مقدمات لازم جهت شرکت در مسابقات توسط علاقمندان و برگزار‌کنندگان مسابقات را...

موتوراسپرت ایران – در قسمت قبل به چگونگی و روند گسترش کارت در دیگر مناطق جهان از جمله اروپا پرداختیم در این قسمت به ادامه گسترش و فراگیری آن در جهان می‌پردازیم

1960

با گسترش ساخت و آسوده شدن تولید و مونتاژ کارت‌ها تعداد آن‌ها گسترش یافت و همین موضوع مقدمات لازم جهت شرکت در مسابقات توسط علاقمندان و برگزار‌کنندگان مسابقات را فراهم آورد. اولین مسابقات کارتینگ درشهر‌های: ایتالیا(تورین، والونگا، گروستو و مونزا) در آلمان(ویسبادن) در دانمارک(در جاده‌های خاکی استادیوم نئوروم و در جاده‌های آسفالت روسکیلد) در بلژیک( 28 فوریه 1960 هیسل اسپلانده در بروکسل) در هلند(زندوورت و هونس برک) در لوکزامبورگ(فرودگاه فیندل) در ایرلند، اسپانیا(بارسلونا)،سوئیس و لهستان(استادیوم زستو چووا) اولین رویداد در دسامبر همین سال در پرتغال(آمادورا) برگذار شد، هرچند اولین رویداد رسمی در فوریه 1961 در لیسبون برگزار می‌شود، جایی که تماشاگران با تهیه بلیط و از جایگاه می‌توانند صدای 41 کارت را در استارت بشنوند.

باشگاه گوکارت آمریکا مسابقات قهرمانی جهان را درناسائو، باهاماس برگذار می‌کند که در آن راننده جوان بابی آلن 17 ساله قهرمان می‌شود.

1961

رفته رفته تب کارت از کشورهای قدرتمند اروپا به دیگر کشورهای قاره سبز و حتی آمریکای جنوبی نیزکشیده شد. اولین گردهمایی ها و جلسات کارتینگ در شهرهای مجارستان( بوداپست)، در آلمان شرقی(لایپزیش)، در اتریش(در جاده خاکی های دوناویز و آسفالت‌های فلدباخ) و در اروگوئه(سان خوزه) برگذار گردید.

رویدادی به نام مسابقات قهرمانی جهان در 17 سپتامبر در پیست “پیستا روسا” شهر میلان برگذار می‌شود با این وجود به رغم نظارت و سازماندهی FIA و فدراسیون اتوموبیل رانی ایتالیا این رویداد شایستگی عنوان رقابت‌های قهرمانی جهان را نداشت در این مسابقات بابی آلن از آمریکا در کلاس cc100 و جولیو پرنیگوتی از ایتالیا در کلاس cc200 قهرمان شدند.

تاریخچه کارت(قسمت سوم)

تاریخچه کارت(قسمت سوم)
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا