آئودی در آینده نزدیک پیشرانه 12 سیلندر را برای نسل جدید A8 در نظر خواهد گرفت. این پیشرانه قدرتمند هماهنگی فوقالعادهای با این سدان بزرگ داشته اما نسل فعلی این خودرو آخرین خودرویی است که از قلب آهنین نمادین ارباب حلقهها استفاده میکند.
پیتر مرتنس مدیر فنی آئودی میگوید:
ما پیشرانه 12 سیلندر را برای همیشه تولید نخواهیم کرد. مشتریانی هستند که واقعاً خواهان پیشرانه 12 سیلندر بوده و از داشتن آن خوشحال میشوند؛ اما این آخرین پیشرانه 12 سیلندری است که ما ارائه میکنیم.
پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری گروه فولکسواگن برای اولین بار در نسخه پرچمدار اولین نسل A8 L بکار رفت و در سالهای گذشته بهروزرسانیهایی را تجربه کرده است. این پیشرانه همچنین در فولکسواگن فیتئون و طیف وسیعی از محصولات بنتلی از جمله بنتایگای کنونی نصب شده است.
A8 در اروپا با پیشرانههای متنوعی عرضه میشود. مشتریان میتوانند این سدان بزرگ را با پیشرانههای 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی یا دیزلی و همچنین 8 سیلندر 4 لیتری سفارش دهند. نسخه پلاگین هیبریدی این سدان پرچمدار نیز در آیندهای نزدیک ارائه خواهد شد.
کار اند درایور میگوید بنتلی تمایلی به حذف پیشرانه 12 سیلندر ندارد. خریداران این برند خواهان حد نهایی تجمل و اشرافیت بوده و پیشرانهای بزرگ و بای توربو بنتلی را به این هدف میرساند.
مرتنس از ابزار تمایل خود به بازنشسته شدن پیشرانههای بزرگتر آئودی از جمله نسخههای 12 سیلندر و حتی پیشرانه 10 سیلندر R8 ابایی ندارد. او گفته که نسل بعدی محصولات این کمپانی به پیشرانههای یاد شده نیازی ندارد. البته او گفته آئودی برنامهای برای حذف پیشرانههای 8 سیلندر ندارد.