برگزاری آیین اعتکاف در 5 مسجد شهری تویسرکان


برگزاری آیین اعتکاف در 5 مسجد شهری تویسرکان

تویسرکان - مدیر تبلیغات اسلامی تویسرکان از برگزاری آیین بزرگ اعتکاف در 8 نقطه شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: مراسم معنوی اعتکاف در 5 مسجد شهری و 3 روستا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی کاروند ظهر یکشنبه در ستاد اعتکاف تویسرکان از برگزاری آیین بزرگ اعتکاف در ۸ نقطه تویسرکان خبر داد و افزود: مراسم اعتکاف در مسجد امام حسن عسکری(ع)، مسجد جامع و مسجدالنبی(ع) شهر تویسرکان و مساجد جامع شهرهای سرکان و فرسفج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین اعتکاف در روستاهای سیدشهاب، کنجوران سفلی و جیجانکوه نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: آیین پرفضیلت اعتکاف امسال نیز همچون سال گذشته توسط ستاد مردمی اعتکاف برگزار خواهد شد.

وی گفتمان دینی، قرآن در زلال وحی، تجوید نماز، جشن میلاد حضرت علی(ع)، اعزام روحانیون مبلغ، کلاس‌های آموزشی احکام، تشکیل حلقه‌های معرفت و مشاوره مذهبی را از برنامه‌های آیین اعتکاف دانست.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف را باید مغتنم شمرد، افزود: بهره‌وری بهینه از فرصت فضای معنوی اعتکاف، ایجاد انس با قرآن، توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی از مهمترین اهداف آیین اعتکاف است.

تهیه ۵۰۰ برگ ویژه نامه آموزشی اعتکاف

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان نیز از تهیه ۵۰۰ برگه ویژه نامه آموزشی اعتکاف جهت توزیع در بین ثبت نام کنندگان مراسم اعتکاف خبر داد.

محمد موسی جوکار در گفتگویی اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن ایام البیض ماه رجب و برای آشنایی معتکفان با آداب و احکام سنت اعتکاف و نیز مستحبات آن این اداره نسبت به تهیه ویژه نامه اعتکاف اقدام کرده است.

وی افزود: این ویژه نامه حاوی مطالبی از قبیل توصیه های اخلاقی، بهداشتی، آداب و احکام اعتکاف، شرائط اعتکاف، مکان، زمان، محرمات اعتکاف، نیت اعتکاف و شرائط خارج شدن از مسجد است.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی تویسرکان مقایسه اعتکاف با حج و ماه رمضان، اخلاص، مداومت بر ذکر خدا و تلاوت قرآن، پرهیز از امور دنیوی، ترک گناه، رعایت حرمت مسجد، رعایت حال دیگران و دعای خالصانه را از دیگر مطالب این ویژه نامه برشمرد.

آماده سازی و هماهنگی مساجد تویسرکان برای برگزاری اعتکاف

رئیس ستاد مردمی اعتکاف شهرستان تویسرکان نیز از آماده سازی و هماهنگی مساجد شهرستان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

رضا حسین وزیری گفت: طی هماهنگی لازم بیش از ۸ مسجد از مساجد تویسرکان این شهرستان برای ثبت نام و برگزاری اعتکاف آماده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه