فعالیت های معاونت تهذیب درباره موضوعات قرآنی و احادیث


فعالیت های معاونت تهذیب درباره موضوعات قرآنی و احادیث

خبرگزاری شبستان:معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان تهران، گفت: معاونت تهذیب در راستای مشاوره، تهذیب، موضوعات قرآنی و احادیث، بصیرت افزایی طلاب برای دشمن‌شناسی فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان تهران، در نشست خبری پایان سال که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران برگزار شد، درباره فعالیت‌های این معاونت، گفت: وظیفه معاونت تهذیب پرداختن به مسائلی نظیر مشاوره، تهذیب، اخلاق و بصیرت و موضوعات قرآنی و احادیث است.

وی افزود: امسال اداره قرآن و عترت ما افتتاح شد که دو یا سه نفر به عنوان کارشناس قرآن در آن فعالیت دارند، در بسیاری از مدارس کانون‌های قرآن و عترت تشکل شده است که امتحانات حفظ، قرائت، تجوید طلاب را پیگیری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری ادامه داد: امسال از حافظان دو امتحان گرفته شد که نفرات برتر را به مسابقات معرفی کردیم، در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 20 میلیون حافظ سال آینده قرار است 35 مدرسه قرآنی افتتاح کنیم که طلاب این مدارس طی سه سال حافظ قرآن خواهند شد.

معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان تهران، با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های اخلاقی مدارس تحت نظر این معاونت است، بیان داشت: طبق دستور همه مدارس موظف هستند که هفته‌ای یک درس اخلاق را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه تلبس طلاب وظیفه ما است، اظهار داشت: طلاب برای تلبس باید در کارگاه‌های آموزشی مخصوص به این امر ثبت‌نام ‌کنند که در سال جاری به 100 نفر مجوز تلبس دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری با بیان اینکه از کارهای خوب امسال افتتاح مرکز مشاوره در مدرسه مروی بود، گفت: در این مرکز مشاوره خانواده و تحصیلی صورت می‌گیرد که گاهی طلاب در مدرسه حضور یافته مشاوره دریافت می‌کنند و گاهی هم به درخواست مدارس برای با تعداد مشخص 15 تا 30 نفر مشاوره عمومی برای جمعی از طلاب برگزار می‌شود.

وی افزود: از دیگر اقدامات معاونت تهذیب «طرح طلیعه» برای شیوه درست انتخاب همسر است که این دوره نیز با حد نصاب 15 نفر در دو روز برگزار می‌شود.

معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان تهران، اظهار داشت: از دیگر اقدامات معاونت پرداختن به شیوه و کیفیت صبح و سحر طلاب درباره نماز جماعت، پخش اذان یا سایر برنامه‌های صبح‌گاهی آنها است که اگر نقاظ ضعف و قوت آن بررسی و نقاط ضعف آن اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری با بیان اینکه برگزاری اردوی میثاق طلبگی کار سنگینی بود که سال گذشته برگزار شد، عنوان کرد: در این اردوهای ده روزه از کل طلاب جدیدالورود تست و مصاحبه روانشناسی گرفته می‌شود که صلاحیت ورود آنان به حوزه علمیه مشخص شود.

وی گفت: امسال بر اساس دستور حجت الاسلام والمسلمین اعرافی باید در مصاحبه‌های طلاب کیفیت بیشتر مورد نظر باشد.

معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان تهران، درباره وظایف دیگر معاونت تهذیب، ابراز کرد: معاونت تهذیب برای هر طلبه‌ای یک پرونده تهذیب دارد که نقاط قوت و ضعف او را بررسی کرده و در برطرف کردن آن مشاوره می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری افزود: بصیرت افزایی در مدارس از دیگر کارهای ما است به همین منظور ما استادان برجسته‌ای به مدارس می‌فرستیم که در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن حوزه، طلاب بتوانند دوست و دشمن به عنوان مثال امروز تشیع انگلیسی و اسلام ناب محمدی را به خوبی بشناسند.

وی در پایان با توصیه به مدارس خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه حداقل سالی یکبار یادواره شهدا را برگزار کنند، چراکه انس با شهدا طلاب را متحول می‌کند حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند بنابراین اگر طلاب با شهدا ارتباط گیری کنند نورانی می‌شوند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ