لکه بینی در بارداری دوقلو، نشانه چیست؟


لکه بینی در بارداری دوقلو، نشانه چیست؟

دو قلو باردارم و سالم هستند. در موعد پریودم دچار لکه بینی و بعد خونریزی قهوه ای رنگ خفیف شدم. آیا برای جنین هایم ضرر دارد؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: هفته هشت بارداری هستم. سونو اولیه را در هفت هفتگی انجام دادم و دو قلو باردارم و سالم هستند. در موعد پریودم دچار لکه بینی و بعد خونریزی قهوه ای رنگ خفیف شدم. شیاف پروژسترون مصرف کردم. ماه قبل نیز در چهار هفتگی همین طور شدم. خونریزی قهوه ای در موعد پریود مربوط به چی می باشد؟ آیا برای جنین ها ضرر دارد؟

پاسخ از دکتر مژگان السادات دادگر، متخصص زنان و زایمان:
شما دوست عزیز بهتر است کمی احتیاط کنید و استراحت نسبی داشته باشید. نزدیکی نداشته باشید، کارهای سنگین انجام ندهید و در عین حال حتما به پزشک مراجعه داشته باشید تا علت لکه بینی قهوه ای را در مورد شما بررسی کند. گاهی اوقات لکه بینی مساله ای ایجاد نمی کند اما بعضی وقت ها نیز لکه بینی وقتی اتفاق می افتد که قلب جنین تشکیل نشده است یا نشان دهنده جدا شدن جفت باشد یا اینکه مشکلات هورمونی جدی به وجود آمده است که باید داروهای مربوط به آن را مصرف کنید. بنابراین سونوگرافی باید انجام شود تا از سالم بودن بچه ها مطمئن شویم و همینطور وضعیت جفت چک شود. شیاف پروژسترون برای پیشگیری از سقط استفاده می شود و اگر سونوگرافی نشان داد مشکلی وجود ندارد می توانید به مصرف آن ادامه بدهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی