فیلم آغوش های گسسته کاری از پدرو آلمودوار Broken Embraces


فیلم آغوش های گسسته کاری از پدرو آلمودوار Broken Embraces

پدرو آلمودوار فیلمساز اسپانیایی و کارگردان درام پوستی که در آن زندگی می کنم محصول سال 2011 در سال 2008 فیلم آغوش های گسسته را بازی پنلوپه کروز و جمعی دیگر از بازیگران ساخت. فیلم روایتی از نویسنده - کارگردانی است که سال ها پیش در تصادف وحشتناکی بینایی اش را از دست داده و حالا به این شکل زندگی اش خو کرده است. نوشته فیلم آغوش های گسسته...

0

پدرو آلمودوار فیلمساز اسپانیایی و کارگردان درام پوستی که در آن زندگی می کنم محصول سال ۲۰۱۱ در سال ۲۰۰۸ فیلم آغوش های گسسته را بازی پنلوپه کروز و جمعی دیگر از بازیگران ساخت. فیلم روایتی از نویسنده – کارگردانی است که سال ها پیش در تصادف وحشتناکی بینایی اش را از دست داده و حالا به این شکل زندگی اش خو کرده است. ناگهان یک اتفاق او را به سال های جوانی، به سال هایی که با چشم سر می دیده به سال هایی که عشق عضو جدا ناپذیر اش بوده است پرتاب می کند و ادامه ی داستان …

فیلم آغوش های گسسته کاری از پدرو آلمودوار Broken Embraces

سینمای آلمودوار خاص خودش است. به طور کلی داستان گویی حساب شده به همراه شخصیت پردازی مناسب و اوج های با حساب و کتاب از ویژگی های کار اوست به این شکل که شخصیت های او به ناگه به فیلم پرتاب نمی شوند و کارگردان سلبقه ای از آن ها را پازل گونه به مخاطب نشان می دهد.

آغوش های گسسته یک درام تلخ است که روایتگر داستان های عاشقانه ی در هم تنیده ای میان چهار شخصیت اصلی فیلم است. در این میان عشق آلمودوار به سینما از همه چیز پر رنگ تر است. در طول داستان آغوش های گسسته بیننده با فلش بک هایی با مفاهیمی چون عشق، مرگ، انتقام، حسادت و … آشنا می کند. داستانی که گاه مخاطب را غرق عشقی شیرین می کند، گاه علامت سوال بر چهره اش می نشاند و گاه انگیزه ی انتقام را در او پر رنگ و پر رنگ تر می کند.

در آغوش های گسسته با وجود رفت و برگشت های زمانی، تماشاگر به اشتباه نمی افتد و مخاطب در اوج های متوالی، همچنان هیجان خود را حفظ می کند. فیلم روایتگر آغوش هایی است که به واسطه ی اتفاقات مختلف از هم جدا شده اند. بازگشت به گذشته از شاخصه های فیلم آلمودوار است که گره های داستان در آن نهفته است. کارگردانی که سعی می کند هر روز حداقل یک فیلم ببیند و این چنین بر جهان بینی سینمایی اش اضافه کند. او معتقد است که فیلم هایش از هر نظر، مالی، عاطفی و هنری، میراث او هستند.

هدف او این است که هر چه بیش‌ تر برای رسیدن به سادگی کار کند. همیشه از قصد فقط از لنزهایی با فاصله‌ی کانونی کم یا زیاد استفاده می‌کند. به‌ ندرت در کارهایم حرکت دوربین دیده می‌شود. به نقطه‌ای رسیده‌ است که تقریباً خودش را مجبور می‌کند فیلم‌نامه را به گونه‌ای بنویسد که کم‌ترین حرکت دوربین را نیاز داشته باشد. درباره ی شکل گیری ایده ی اصلی فیلم باید گفت که کارگردان همیشه علاقه مند بوده درباره ی کارگردانی بنویسد که دچار نوعی معلولیت است و چون خودش مبتلا به بیماری مزمن میگرن بوده است گاهی وقت ها مجبور می شده ساعت ها در اتاقی تاریک بماند و همین تجربه منجر به این ایده شده است.

جالب است که پنلوپه کروز بازیگر نقش لنا در بیش از ۳ فیلم آلمادوار ایفای نقش کرده و در همه ی این فیلم ها بی شک بازیگری تاثیر گذار بوده است. او اخیراً در جدیدترین ساخته ی اصغر فرهادی با نام “همه می دانند” به همراه همسرش “خاویر باردم” بازی کرده است.

فیلم آغوش های گسسته کاری از پدرو آلمودوار Broken Embracesفیلم آغوش های گسسته کاری از پدرو آلمودوار Broken Embraces فیلم آغوش های گسسته کاری از پدرو آلمودوار Broken Embracesفیلم آغوش های گسسته کاری از پدرو آلمودوار Broken Embraces
فیلم آغوش های گسسته کاری از پدرو آلمودوار Broken Embraces
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس