ناسا: عکس‌هایی که از ابرها می‌گیرید برای ما ارسال کنید


اگر این بار از خانه بیرون رفتید و قصد داشتید که چند عکس از ابرهای زیبای درون آسمان بگیرید، سعی کنید که این کار را با دقت بیشتری انجام دهید؛ زیرا ناسا به کمک شما و عکس‌هایی که از ابر‌ها می‌گیرید، نیازمند است. ناسا قصد دارد برای بررسی ساختار و تشکیل  پوشش‌های ابر‌ی و الگو‌های آب‌و‌هوایی از تصاویر مروبط به انواع مختلف ابر‌ها کمک...

اگر این بار از خانه بیرون رفتید و قصد داشتید که چند عکس از ابرهای زیبای درون آسمان بگیرید، سعی کنید که این کار را با دقت بیشتری انجام دهید؛ زیرا ناسا به کمک شما و عکس‌هایی که از ابر‌ها می‌گیرید، نیازمند است.

تبلیغات
سایت خودرو / بلیط هواپیما / آموزش بازاریابی

ناسا: عکس‌هایی که از ابرها می‌گیرید برای ما ارسال کنید

ناسا قصد دارد برای بررسی ساختار و تشکیل پوشش‌های ابر‌ی و الگو‌های آب‌و‌هوایی از تصاویر مروبط به انواع مختلف ابر‌ها کمک بگیرد. این درخواست به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی برای پروژه GLOBE (برنامه یادگیری و مشاهدات جهانی برای شناخت و حفاظت از محیط زیست) مطرح شده است. تصاویر ارسالی توسط مردم به ناسا کمک خواهد کرد تا انواع پوشش ابر‌ها را در تصاویر ماهواره‌ای شناسایی و تعیین کنند. برای این کار شما به هیچ نوع دانش و اطلاعات قبلی در مورد علوم آب و هوا نیاز ندارید. تنها کافی است که هر روز تا ۱۰ عکس برای ناسا ارسال کنید.

مریل کولون روبلس، یکی از کارمندان ناسا در تشریح اهمیت این مشارکت اظهار داشت: برنامه GLOBE این امکان را فراهم می‌آورد تا به مردم نشان دهد که مشاهدات شهروند محققان، حتی مشاهدات بسیار ساده و ابتدایی، چقدر برای فعالیت‌های ناسا با ارزش و مهم است. ما اکنون در حال تغییر فصل از زمستان به بهار هستیم، بنابراین نوع طوفان‌ها تغییر می‌کند و به طبع آن نوع پوشش ابر‌ها نیز تغییر خواهند کرد.

به جز علاقه‌مندی به بررسی اطلاعات و فعالیت‌های اقلیم‌شناسی، به اپلیکیشن GLOBE برای شروع مشارکت در این طرح جالب نیاز دارید. این برنامه شما را راهنمایی خواهد کرد تا تصاویر بهتری از ساختار ابر‌ها برای فرایند‌های علمی و تحقیقاتی ثبت کنید. البته خیالتان راحت باشد که استفاده از آن به راحتی استفاده از دوربین گوشی برای گرفتن تصویر آسمان است.

ناسا: عکس‌هایی که از ابرها می‌گیرید برای ما ارسال کنید

تصاویر باید در فاصله زمانی بین ۱۵ مارس تا ۱۵ آوریل گرفته شده و برای ناسا ارسال شوند. شهروند‌-محققانی که بیشترین تصاویر را ارسال کنند، در ویدیوی نهایی پروژه فوق که بر روی وبسایت رسمی پروژه و شبکه‌های اجتماعی قرار خواهد گرفت، معرفی خواهند شد.

به نظر ناسا، تصاویر پوشش‌های ابری که کاربران از سطح زمین تهیه می‌کنند برای تشخیص انواع ابر‌هایی که از آسمان می‌گذرند، پیش‌بینی‌های آب‌‌و‌هوایی و البته سیستم‌های اقلیمی بسیار مهم و حیاتی است. کولون روبلس به کاربران توصیه کرد اصلا فکر نکنند تصاویری که می‌گیرند مفید نیستند. فقط کافی‌ است از خانه بیرون بروید و در این هوای بی‌نظیر بهاری چند عکس از ابر‌های گذرا در آسمان هم بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات