سفرهای نوروزی در محور شرق استان تهران افزایش 15در صدی داشته است


سفرهای نوروزی در محور شرق استان تهران افزایش 15در صدی داشته است

دماوند- رییس پلیس راه شرق استان تهران گفت: سفرهای نوروزی در محور شرق استان تهران افزایش 15در صدی داشته است.

سرهنگ سیاوش محبی در گفتگو با خبرنگارمهر در خصوص وضعیت تردد و میزان عبور و مرور در جاده ها اظهار داشت: ازابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۹۶ تاپایان روزگذشته ۲۹ اسفند ماه تردد نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۵ درصدی مواجه بوده که بیانگراستقبال از سفرهای نوروزی است.

محبی افزود: بیشترین علت تصادفات از ابتدای اجرای طرح تا روز گذشته در محورهای شرق استان تهران، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو بوده است.

وی در ادامه گفت: توصیه ما به همه رانندگان این است که ضمن رعایت کامل قوانین راهنمایی ورانندگی، راندن با سرعت مطمئنه را در اولویت قرار داده و ازعجله و شتاب خوداری کنند زیرا متاسفانه برخی بخاطر اینکه لذت بیشتری ببرند سفر خود را به شب موکول می کنند.

رییس پلیس راه شرق استان تهران با اشاره به اینکه سرنشینان خودرو نیز باید به رانندگان توجه کنند و اجازه تخلف به راننده ندهند گفت: این کار سبب می شود که از تصادفات دلخراش جلوگیری شود چرا که هر تخلف رانندگی بسترتخلفات دیگر رانندگان خواهد بود.

وی ازمردم بخاطرهمکاری تقدیر و تشکر کردو گفت: مردم همکاری خوبی باپلیس داشتند و همانطورکه مقام معطم رهبری فرمودند همه باید احساس مسئولیت کنیم و در همه زمینه ها به خصوص تصادفات توجه لازم را داشته باشیم.

محبی افزود: باتوجه به اینکه ما نزدیک به پایان رفت و بازگشت مرحله اول سفرهای نوروزی هستیم تمهیداتی درنظرگرفته شده است و در تاریخ ۳و۴ فروردین محور هراز ازساعت ۱۳ الی ۲ بامداد روزبعد از رودهن به سمت امل ممنوع و ساعت ۱۵ همان تاریخ ها سوم وچهارم ازاب اسک به سمت رودهن یکطرفه خواهدشد و باز برای ۱۳ و۱۴ فروردین ماه نیز تمهیداتی اندیشیده شده تارانندگان بدون دغدعه به مقصدبرسند.

رییس پلیس راه شرق استان تهران گفت: بستن کمربند ایمنی تمام سرنشینان الزامیست وخودشان رامسئول در رعایت دقیق قوانین ومقررات رانندگی بدانند.

وی گفت: وضعیت ترافیک درحال حاضر درمحورهای فیروزکوه جنوب به شمال پرحجم و محور هراز بسیارسنگین است و محورامام رضا به سمت مشهد نیز پرحجم و روان است لذا از هموطنان می خواهیم زمان سفرخود را مدیریت کنند و برنامه ریزی برای شروع سفر و محل های توقف و زمان رسیدن به مقصد را در نظر داشته باشند و طول سفر را جز سفر بدانند چرا که سفربرای استراحت وتفریح است و سفر را به وقوع حادثه دلخراش تبدیل نکنند چرا که رانندگی یک مهارت نیست بلکه یک مسئولیت است.

محبی اظهار داشت: روزانه حدود۴۵ واحد تیم به صورت محسوس و نامحسوس و پاس پیاده در قالب طرح نوروزی حضور فعال دارند خودروهای نامحسوس وپلاک دولتی ها وحتی خودروهای کلانتری ها در محورها حضوردارندت اانشالله سفری ایمن برای هموطنان عزیزرقم بزنند و تمام تخلفات توسط دوربین های ثابت ثبت خواهد شد.

رییس پلیس راه شرق استان تهران در پایان گفت: توصیه ما به رانندگان استراحت های به‌ موقع درطول مسیر است و فراموش نکنند به ازای هر ۲ ساعت رانندگی۱۰ دقیقه استراحت کنند تا خاطره خوبی از سفر برای سفر را تجربه کنند و خط قرمزهای پلیس در طرح نوروز برخورد باتخلفات حادثه ساز رانندگی است و رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند پلیس بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد و بخاطر حفظ جان هموطنان از ادامه ترددشان خوداری خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش