ولوو XC90


XC90 ، اولین ولووی ساخته شده با سیستم (Scalable Product Architecture) است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، XC90 ، اولین ولووی ساخته شده با سیستم (Scalable Product Architecture) است که در ساختار بدنه فولادی آن هیچ تغییر بنیادینی بوجود نیامده، اما در سیستم تعلیق آن کمپانی سوئدی از بازوهای کنترلی بهره گرفته و در پشت یک سیستم مستقل وجود دارد که مانند Chevy Corvette از یک فنر شمشی طولی با بازوهای ضربدری استفاده می کند .

ولوو XC90

این سوئدی هفت نفره از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1969 سی سی با حداکثر قدرت 316 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و گشتاور 400 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه بهره گرفته ،همچنین گیربکس این خودرو 8 سرعته خودکار و وزن آن 2025 کیلوگرم بوده که سبب می شود تا این خودرو 6.9 ثانیه طی کند تا از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد حداکثر سرعت این خودرو 230 کیلومتر بر ساعت بوده و فاصله بین دو محور آن 2985 میلیمتر خواهد بود.

ولوو XC90

حجم باک ولوو XC-90 معادل 71 لیتر بوده و مصرف سوخت داخل شهر این خودرو 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف سوخت این خودرو در خارج از شهر 6 لیتر در هر صد کیلومتر و به صورت ترکیبی 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است.

با توجه به اینکه میزان ایمنی در خودرو های ولوو در سطوح بالایی قرار دارد، ولوو XC-90 دارای استاندارد Euroncap 5 بوده و استاندارد آلایندگی آن هم یورو 6 است، همچنین میزان تولید CO2 این خودرو 179 گرم در هر کیلومتر است.

ولوو XC90

این خودروی سوئدی دارای سیستم های ترمز و پایداری ABS - EBD - EBA - DSTC - ترمز دستی الکترونیکی است و ولوو XC-90 از کیسه هوای جانبی و پرده ای و راننده و سایر سرنشینان برخوردار بوده به همین علت جزء تولیدات ایمن در کلاس خودروهای شاسی بلند کمپانی سوئدی به شمار می رود.

ولوو XC90

مانیتور رنگی 12.3 اینچی با قابلیت لمسی و نویگیشن همچنین برخورداری از سیستم صوتی با 19 بلندگو که از USB، کابل AUX و iPod و سی دی MP3 پشتیبانی کرده که توان تولید 300 وات را دارد از جمله امکانات این خودروی سوئدی در فضای داخلی است.

دیگر امکانات این خودرو به شرح زیر است:

ولوو XC90

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا