تالاب زمزم از جاذبه های شهرستان بدره


تالاب زمزم از جاذبه های شهرستان بدره

ایلام- هر جای بدره شگفتی دارد، از دشت ها و کوه های مرتفع گرفته تا دریاچه ها و روستاهای زیبا که هر کدام جلوه ای دیدنی از مناظر طبیعی است و گردشگران، طبیعت گردان و مسافران را فرا می خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان بدره در ۸۵ کیلومتری مرکز ایلام قرار دارد، این شهرستان یکی از مهمترین مناطق توریستی استان به شمار می رود که به تازگی سد سیمره بر زیبایی های این شهرستان افزوده است.

طبیعت گردی بعنوان یک مزیت مهم در شهرستان بدره بخصوص در ایام نوروز می تواند بسیاری از گردشگران را به خود جذب کند زیرا ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی در بخش گردشگری دارد که برای هر گردشگری لذت بخش است.

تنگه کافرین در هشت کیلومتری شمال شهرستان بدره در جاده ایلام به بدره واقع شده است. رودخانه در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد.

آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم میخورد که نشان از قدمت و اهمیت آن دارد، جنگل های وسیع بلوط و گونه های جانوری مانند سنجاب ایرانی جذابیت های دیگریست که در این منطقه قابل مشاهده است.طول تنگه در حدود دو کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا در حدود ۷۰۰ متر است. در یک کیلومتری مدخل ورودی تنگه برکه آب زمزم قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا