جنگل کوهستانی مرزن آباد چالوس دچار آتش سوزی شد


جنگل کوهستانی مرزن آباد چالوس دچار آتش سوزی شد

نوشهر - ایرنا - آتش سوزی بخشی از جنگل های منطقه کوهستانی و ارتفاعات بخش مرزن آباد شهرستان چالوس روز جمعه پس از خاموش کردن توسط نیروهای مردمی و امدادی بار دیگر شعله ور شد. خبر داد و گفت : این آتش پس از خاموش شدن مجددا شعله ور شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آتش سوزی که ظهر امروز آغاز شده بود ، پس از ساعاتی با اقدام بموقع نیروهای امدادی و محلی خاموش شد ولی ساعتی بعد دوباره شعله ور شده است و همچنان ادامه دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت که آتش سوزی در منطقه جنگلی حفاظتی بالادست روستای ' برار ' بخش مرزن آباد و در ارتفاع بیش از 700 متری از دریا رخ داده است .
مهرداد خزائی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : چهار اکیپ از نیروهای منابع طبیعی به همراه ماموران آتش نشانی مرزن آباد ، بسیج و نیروهای مردمی در همان ساعات اولیه آتش سوزی به منطقه اعزام شدند و موفق شدند آتش را بعد از ساعتی مهار و خاموش کنند.
وی با اشاره به افزایش دمای هوا و وزش باد نسبتا تند و گرم در منطقه ، گفت : با وجود این که آتش سوزی با حضور و تلاش بیش از 50 نفر از نیروهای عملیاتی خاموش شده بود ، ولی به دلیل وزش شدید باد گرم در منطقه دوباره شعله ور شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس افزود : ادامه وزش باد شدید گرم در منطقه ، عملا کار مهار آتش را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اعلام این که درختان مناطق جنگلی مرزن آباد چالوس از گونه های درختان بلوط ، افرا و ممرز هستند ، گفت که بر اساس بررسی های اولیه کارشناسان و ماموران اعزامی ، عامل انسانی سبب این آتش سوزی شده است .
پیش از این هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به افزایش محسوس دمای هوا ، وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها هشدار داده و از شهروندان مازندرانی و مسافران نوروزی خواسته بودند روز یکشنبه به هیچ وجه در حاشیه جنگل ها و مراتع آتش روشن نکنند .
بر اساس اعلام هواشناسی مازندران ، دمای هوای مناطق مختلف استان امروز در مقایسه با دیروز بین 10 تا 20 درجه افزایش یافته و در بعضی مناطق به حدود 33 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.
* آتش سوزی باغ شخصی
رئیس اداره منابع طبیعی چالوس همچنین گفت که ساعت 10 صبح امروز یک باغ شخصی در دشت نظیر کجور طعمه آتش شد که با حضور بموقع نیروهای منابع طبیعی و مردمی به صورت کامل خاموش شد .
خزائی از مردم خواست از آتش روشن کردن در جنگل ها و مراتع پرهیز کرده و در صورت مواجهه با هرگونه آتش سوزی در اراضی ملی مراتب را با شماره تلفن گویا ١٥٠٤ اطلاع دهند.
حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می شود.
1295/ 1602/1654

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ربیعی: مطمئنا تلاش‌های اسرائیل برای صدور قطعنامه‌ها‌ی بیشتر علیه ایران ادامه می‌یابد