افزایش تعداد موقوفات اردبیل به 600 مورد/1200 رقبه سنددار شد


افزایش تعداد موقوفات اردبیل به 600 مورد/1200 رقبه سنددار شد

اردبیل – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از افزایش تعداد موقوفات استان به 600 مورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اکبر قیامی بعدازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: سال ۹۵، ۳۱ مورد وقف و سال گذشته ۳۹ مورد به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر افزایش وقف قرآنی و فرهنگی مورد تأکید بوده که خوشبختانه سال گذشته پنج مورد وقف قرآنی در استان به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان متذکر شد: به منظور احیای موقوفات اخذ سند مالکیت نیز قویاً دنبال شده و تنها در سال گذشته هزار و ۲۰۰ مورد از رقبات موقوفات سنددار شده است.

به گفته قیامی در راستای جلوگیری از تصرف موقوفات در سطح ملی نیز اقداماتی صورت گیرد و در سال جاری نیز اخذ سند موقوفات در دستور کار است.

وی با بیان اینکه قدیمی‌ترین موقوفه استان رقبات جمعه مسجد با ۷۰۰ سال قدمت است، ادامه داد: توسعه و بهسازی موقوفات و عمل به نیت واقفان از برنامه‌های سال جاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی سال جاری را احداث زائرسرا در هزار و ۴۰۰ متر در شهر توریستی سرعین برشمرد.

قیامی افزود: همچنین تکمیل موقوفه میدان پلیس اردبیل در هزار و ۳۰۰ متر، مجتمع تجاری خدماتی امامزاده سید ابراهیم لاهرود و احداث ۱۱۰ باب واحد تجاری در موقوفه عرش قاضی لر خلخال دنبال می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا