صیادان بدون اسکله خانه‌نشین شده‌اند


صیادان بدون اسکله خانه‌نشین شده‌اند

بوشهر - امام جمعه بردخون با اشاره به مشکلات صیادان بردخون گفت: صیادان بدون اسکله خانه‌نشین شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی یکشنبه‌شب در دیدار با نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم بردخون با سوابق درخشان از حداقل امکانات برخوردارند و نیاز به توجه ویژه است.

وی افزود: از بوشهر تا بردخون همه روستاهای ساحلی دارای موج شکن و اسکله هستند اما بردخون با وجود صدها صیاد و سابقه دیرینه در زمینه صید و صیادی و امرار معاش آنان از دریا از این نعمت بی بهره هستند که باعث ناامیدی و مهاجرت برخی از مردم شده است.

رکنی حسینی با بیان اینکه احداث اسکله خورخان بردخون به کندی صورت می گیرد، اضافه کرد: صیادان بخش بردخون به دلیل عدم وجود اسکله یا موج شکن در این منطقه سختی های بسیاری را تحمل می کنند و برخی از آنان به بیماری های مختلف دچار می شوند و توانایی کار و فعالیت ندارند.

امام جمعه بردخون ادامه داد: کشاورزان نیز وضعیت مناسبی ندارند و هرساله به دلیل شرایط خاص جوی و بازار متضرر می شوند و تاکنون نتوانسته‌اند وام‌های خود را پرداخت کنند و در زمینه درآمدی مشکل دارند.

وی توجه به منطقه بردخون را ضروری دانست و گفت: مردم توقع بیشتری از مسئولان شهرستان، استان و کشور دارند که امیدواریم با تلاش و پیگیری نمایندگان مجلس خواسته های مردم عملی شود.

در این دیدار سکینه الماسی نماینده شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از اقدامات و تلاش های خود را در زمینه مطالبات و مشکلات جنوب استان بویژه بردخون ارائه کرد و خواستار حمایت مسئولان و مردم از فعالیت های نماینده مجلس شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !