یک کشیش آمریکایی 16 آوریل در ترکیه محاکمه می‌شود


یک کشیش آمریکایی 16 آوریل در ترکیه محاکمه می‌شود

یک کشیش آمریکایی که در ترکیه به اتهام جاسوسی دستگیر شده است علی رغم درخواست واشنگتن 16 آوریل محاکمه خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ دادگاه یک کشیش آمریکایی که در جریان کودتای نافرجام ترکیه بازداشت شده بود روز 16 آوریل برگزار خواهد شد. این شهروند آمریکایی علی رغم درخواست آمریکا برای آزادی وی، از زمان دستگیری، در زندان به سر می برد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، کشیش اندرو برانسون (Andrew Brunson)، متهم به فعالیت به نفع دو گروه تروریستی و جمع آوری استاد محرمانه با هدف جاسوسی در حوزه های سیاسی و نظامی است.
احتمال دارد این کشیش برای اتهام ردیف اول به 15 سال زندان و برای اتهام ردیف دوم به 20 سال زندان محکوم شود.
پیشتر برخی رسانه های ترکیه ای از مجازات حبس ابد برای او سخن گفته بودند.
جلسه دادگاه روز 16 آوریل در شهر ازمیر در غرب ترکیه، محل دستگیری او، برگزار خواهد شد. شایان ذکر است این کشیش آمریکایی از حدود 20 سال پیش به همراه همسر خود، مسئولیت اداره یک کلیسای پروتستان را در ازمیر بر عهده داشت.
وی به طور خاص متهم به همکاری با شبکه فتح الله گولن و حزب کارگران کردستان شده است. آنکارا شبکه فتح الله گولن را مسئول راه اندازی کودتای نافرجام می داند.

یک کشیش آمریکایی 16 آوریل در ترکیه محاکمه می‌شوداین پرونده قضایی به همراه چندین موضوع دیگر از دو سال پیش موجب تیرگی روابط آمریکا و ترکیه، دو عضو ناتو، شده است.
رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در واپسین روزهای ماه مارس با نورین برانسون، همسر این کشیش، دیدار کرده بود. خانم برانسون نیز در ابتدا برای مدتی بازداشت شده بود.
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در ماه سپتامبر گفته بود که آنکارا حاضر است کشیش آمریکایی را با فتح الله گولن مبادله کند. آقای گولن که در پنسیلوانیا زندگی می کند بارها اتهام دخالت در کودتا را رد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو