اندر فواید بی نظیر بادام هندی


اندر فواید بی نظیر بادام هندی

به گزارش بهداشت نیوز، هر چند بسیاری از افراد به دلیل چربی موجود در کاشو یا بادام هندی از مصرف آن امتناع می کنند، اما این ماده مغذی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. حقیقت این است که بادام هندی چربی کمتری نسبت به سایر مغزهای آجیل دارد و البته...

به گزارش بهداشت نیوز، هر چند بسیاری از افراد به دلیل چربی موجود در کاشو یا بادام هندی از مصرف آن امتناع می کنند، اما این ماده مغذی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. حقیقت این است که بادام هندی چربی کمتری نسبت به سایر مغزهای آجیل دارد و البته چربی موجود در این موادمغذی از نوع غیراشباع است. چربی های غیراشباع به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک می کند. علاوه بر چربی های سالم، بادام هندی تاثیر مثبتی بر جنبه های مختلف سلامتی دارد.

موادمعدنی ضروری

بادام هندی به حفظ تعادل موادمعدنی برای سلامت عمومی کمک می کند، زیرا سرشار از موادمعدنی به ویژه ماده معدنی مس است. مصرف ۲۸ گرم از بادام هندی بوداده حاوی ۰.۶ گرم مس بوده که براساس انستیتوی پزشکی امریکا، بیش از ۳۰ درصد نیاز روزانه توصیه شده است. مس در بدن برای تولید هموگلوبین، کلاژن، الاستین مورد نیاز بوده و از رشته های عصبی محافظت می کند. سایر موادمعدنی موجود در بادام هندی شامل منیزیم، فسفر، منگنز، روی، آهن، پتاسیم، سلنیوم، کلسیم و مقدار بسیار کمی سدیم است.

ویتامین

اگرچه ویتامین های موجود در بادام هندی به فراوانی موادمعدنی نیست، اما در جهت تامین نیاز روزانه توصیه شده کمک می کند. مصرف ۲۸ گرم بادام هندی حاوی ۱۰ درصد نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین K بوده که این ویتامین برای انعقاد خون ضروری است. ویتامین های گروه B، مقدار کمی ویتامین E، فیبر و پروتئین نیز در بادام هندی وجود دارد.

کاهش ابتلا به دیابت

براساس مجله تحقیقات موادغذایی و تغذیه مولکولی، بادام هندی برای کنترل قند خون مفید است. همچنین با توجه به تحقیقات دانشگاه مونترال، بادام هندی حاوی آناکاردیک اسید بوده که باعث بهبود توانایی ورود قند به سلول ها شده و میزان قند موجود در جریان خون را کاهش می دهد. همچنین بادام هندی به بهبود متابولیسم قند به انرژی نیز کمک می کند. از طرفی کنترل سطح قندخون باعث کاهش پیشرفت دیابت، چاقی و بیماری های قلبی می شود.

کاهش خطر سرطان

بادام هندی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به عنوان عوامل ضدسرطان در نظر گرفته می شود. پروآنتوسیانیدین از ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در بادام هندی بوده که توانایی متوقف ساختن رشد سلول های سرطانی خاصی را دارد.

منبع: نسخه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان