انگلیس می‌کوشد از اتحادیه اروپا به عنوان آخرین تلاش برای وارد کردن فشار جمعی بر روسیه استفاده کند


یک کارشناس مسائل سیاسی اروپا معتقد است انگلیس پیش از برکسیت، به دنبال وارد کردن فشار جمعی بر مسکو در مورد مسئله مسمویت جاسوس سابق روس است.

انگلیس می‌کوشد از اتحادیه اروپا به عنوان آخرین تلاش برای وارد کردن فشار جمعی بر روسیه استفاده کندبه گزارش فانوس، اخراج دیپلمات‌های روس بوسیله کشورهای اروپایی در همبستگی با انگلیس باعث ایجاد شکاف در اروپا شده است. در حالی که تعدادی از کشورها به سرعت به انگلیس پیوستند، عده‌ای دیگر ترجیح دادند بر این نزاع دامن نزنند.

یک کارشناس مسائل سیاسی اروپا در خصوص پیوستن کندتر ایتالیا به فهرست کشورهای حامی انگلیس در ارتباط با مسئله مسمومیت جاسوس سابق روس گفت: ایتالیا پس از آن که بیشتر رهبران کشورهای اروپایی با انگلیس اعلام همبستگی کردند، به آن‌ها ملحق شد. این مسئله با توجه به سیال بودن چشم‌‌انداز سیاسی ایتالیا تعجب‌آور نیست. دو حزب پیشروی این کشور طرفدار روسیه هستند (گرچه به دلایل متفاوت). بنابراین جنتیلونی، نخست‌وزیر ایتالیا، می‌کوشد سیاست خارجی و جهت اتحادیه اروپا را طوری تنظیم کند که دولت جدید و برندگان انتخابات این کشور نتوانند آن را به آسانی تغییر بدهند.

وی در ادامه درباره بحران پیش آمده در روابط مسکو و لندن گفت: انگلیس می‌کوشد از اتحادیه اروپا به عنوان آخرین تلاش برای وارد کردن فشار جمعی بر روسیه استفاده کند؛ زیرا این کشور در آینده نزدیک از اتحادیه اروپا خارج می‌شود و بنابراین از ساختارهای مشترک سیاست خارجی و امنیتی آن هم بی‌نصیب می‌ماند.

20 کشور اروپایی و همچنین کشورهای عضو ناتو خارج از مرزهای اروپا که متحد لندن هستند مانند آمریکا، کانادا و استرالیا مطابق با خواسته انگلیس تصمیم گرفتند بیش از 100 دیپلمات روس را اخراج کنند. این تصمیمات در پی مسمویت جاسوس سابق روس و دخترش در انگلیس که لندن ادعا می‌کند روسیه در آن دست داشته است، گرفته شد. اتهامی که مسکو آن را به شدت رد می‌کند و حتی برای کمک به تحقیقات در این زمینه به انگلیس پیشنهاد کمک کرد؛ اما تقاضای این کشور برای دریافت نمونه ماده شیمیایی که در این حادثه مورد استفاده قرار گرفت، رد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس